A AndersS skrev:
Jag ger mig, när man inte läser vad jag skriver.:crysmile:
Men förklara då igen för mig som jag var ett lite barn med ovanligt begränsad fattningsförmåga.

Jag påstår att det existerar personer som i sin normala bostad tidigare hade en normal telefoni via koppar och idag saknar motsvarande möjligheter till normal telefoni på grund av att mobiltäckning saknas. Jag påstår att dessa individer ur ett telefoniperspektiv fått det sämre. Har jag fel här eller vad är det du menar?

Att det säkert existerar tekniska möjligheter att hjälpa vissa av dessa personer är inget jag ifrågasätter utan jag pratar enbart om hur deras situation förändrats från förr till idag. Inte om hur den skulle kunna bli i framtiden.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Kan kan du nog om du vill. ;) Pratar vi Word/Excel som man får exempelvis via mail och bara vill kunna "läsa" klarar en så simpel lösning som exempelvis gmails webclient det automagiskt och oftast tillräckligt bra. Vill man ha alla makron i den avancerade budgetkalkylen att fungera är det naturligtvis en annan sak.
Jag har ju OpenOffice men det bli ofta fult här och där.

P
A AndersS skrev:
Du får läsa igen vad jag skrivit, personen problem som jag citerade kunde via sin mobil bara bli nådd på övervåningen och utomhus. Det är inget konstigt och det är väldigt vanligt, t.ex. för företag har man i 20-års tid byggt företagsanpassade lösningar för täckning inomhus och det finns liknande lösningar för privatpersoner.
Jag tror att det kostar mer att göra en sådan anpassning än vad indragningen av några telejack kostade.
Men det innebär inte att dagens lösningar är sämre än den tidigare koppartelefonin.
Jo, det är klart sämre att bara kunna bli uppringd på övervåningen och utomhus än att kunna bli det i flera rum i huset.
I de flesta fallen kan problemen lösas om man är villig att finna lösning, kan även innebära viss kostnad.
Givetvis. Min invändning är att kopparnätet avvecklas innan de bra lösningarna (som kan få kosta lite) finns tillgängliga.

• Gilla
Niklas12 och 1 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
det går ju att lösa med en box för några hundralappar
Var finns de och vad kallas de?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.