Har alla apparater gått sönder nu?

Appendix Appendix skrev:
Har alla apparater gått sönder nu?
Ja. Alla. :geek:

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Ja. Alla. :geek:
Äntligen stämde alltså en clickbaitrubrik :D

Stackars pensionärerna :cry:

ClasseClas
Appendix Appendix skrev:
Äntligen stämde alltså en clickbaitrubrik :D

Stackars pensionärerna :cry:
Dags att stämma Uri Geller? Visst är det hans fel? :seenoevil:

ClasseClas ClasseClas skrev:
Dags att stämma Uri Geller? Visst är det hans fel? :seenoevil:
Ja han var en himla pensionärskränkare

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag talar om populationer inte om enstaka individer. I din generation så är din mediekonsumtion troligen lite ovanlig.
Jo jag är nog iofs rätt ovanlig öht.
Alfredo Alfredo skrev:
Alla gör naturligtvis som de vill men jag har väldigt svårt att förstå varför man väljer att titta på film på en "pytteskärm" jämfört med en fullstor TV. OK som nödlösning på flyget exempelvis men annars inte säger jag.

En Chromecast kostar under 400 SEK, alltså motsvarande ett par, tre biobiljetter och nog borde det vara värt det för att få en vettig filmupplevelse.

T
Tvångskonsumtionen förnekar sig icke.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Efter kanalbytet har jag fått o-synk mellan ljud och bild. Ljudet är fördröjt så det blir som att kolla på dubbad film. Någon som känner igen? Och någon som vet hur jag kommer till rätta med det? 10 år gammal LG plasma TV med antenn på landsbygden. Grannar som kör via fiber har samma problem säger de sånger verkar inte bero på antennen

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Y YuGi skrev:
Efter kanalbytet har jag fått o-synk mellan ljud och bild. Ljudet är fördröjt så det blir som att kolla på dubbad film. Någon som känner igen? Och någon som vet hur jag kommer till rätta med det? 10 år gammal LG plasma TV med antenn på landsbygden. Grannar som kör via fiber har samma problem säger de sånger verkar inte bero på antennen
Samma här. LG OLED 2016.

• Gilla
YuGi
  • Laddar…
Och på tal om gammeltv: varför gör UR på detta viset? De nyttjar inte samma app för play som SVT utan har slösat skattemedel (eller licenspengar kanske förr i tiden) på något eget. Nu stödjer de varken webbläsaren eller någon smart tv längre. Hänvisar till Apple TV eller casta. Detta är ju idealiskt för den äldre teknikhungriga tittarskaran. Not. Och ska.public service förlita sig på i princip en enda leverantör med ett eget låst ekosystem?

P Pin skrev:
Och på tal om gammeltv: varför gör UR på detta viset? De nyttjar inte samma app för play som SVT utan har slösat skattemedel (eller licenspengar kanske förr i tiden) på något eget. Nu stödjer de varken webbläsaren eller någon smart tv längre. Hänvisar till Apple TV eller casta. Detta är ju idealiskt för den äldre teknikhungriga tittarskaran. Not. Och ska.public service förlita sig på i princip en enda leverantör med ett eget låst ekosystem?
Därför att det finns ett beslut att UR ska vara oberoende och ägas av en stiftelse, precis som SR och SVT,
Du får ställa fråga till UR;)

P Pin skrev:
Vad på urplay.se fungerar inte i webbläsaren eller i android (Google TV)?
https://kontakt.ur.se/guide/systemkrav-for-ur-play?category=tekniska-fragor

S sjoelund skrev:
Vad på urplay.se fungerar inte i webbläsaren eller i android (Google TV)?
[länk]
På samma länk:
I dag finns UR Play tillgängligt
för Apple-TV. Förutom det finns inget
stöd för Smart-TV eller TV-boxar.

Det fungerar inte heller i tvns webbläsare. Att casta från mobil fungerar säkert.

A AndersS skrev:
Därför att det finns ett beslut att UR ska vara oberoende och ägas av en stiftelse, precis som SR och SVT,
Du får ställa fråga till UR;)
Ja men varför ska dessa vara oberoende av varandra, specifikt vad gäller teknisk plattform. Det var oberoende av partipolitik som var syftet. Nu är de snarast oberoende av tittarna/kunderna då stiftelsen får finansiering oavsett som det verkar.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
P Pin skrev:
På samma länk:
I dag finns UR Play tillgängligt
för Apple-TV. Förutom det finns inget
stöd för Smart-TV eller TV-boxar.

Det fungerar inte heller i tvns webbläsare. Att casta från mobil fungerar säkert.
Om du kollar länken står det vilka webbläsare som stöds. Tekniken där går framåt ganska snabbt och de vill säkert inte stödja 300 olika varianter inklusive gamla webbläsare i smart-TV som har diverse buggar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.