31 467 läst · 244 svar
31k läst
244 svar
Många äldre TV-apparater slutar fungera snart
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Bara signa upp sigS skogaliten skrev:
https://feber.se/internet/starlink-har-fatt-svenska-priser-/431267/
Nu är ju turistresor en extremt liten del av det SpaceX skjuter upp.S skogaliten skrev:
" in 2018, the global CO2 output of rockets was only 0.0000059% of all CO2 emissions."S skogaliten skrev:
Sen är det ju lite mer komplicerat än så
https://everydayastronaut.com/rocket-pollution/
Fast att som SpaceX minska miljöpåverkan genom återanvändning samt gå över till metalox som bränsle vilket åtminstone teoretiskt kan tillverkas klimatneutralt är väl bra.
Fast det är ju klart att om vi slutar skicka upp saker i rymden helt och hållet är det ju bättre, ungefär som att visst är det bra med elbilar men ännu bättre vore att sluta åka omkring helt. Sitt still.
/Andreas
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
Det finns så mycket viktigare saker i mitt liv än tv så de få stunder jag vill titta på någon film är sufplattan och reklamfria netflix perfekt.Alfredo skrev:Ja ibland kan jag lägga löjligt mycket tid på att få saker att fungera som jag vill. Ett exempel är väl just morgon-TV där jag enbart trycker på en knapp på en fjärrkontroll för att starta det jag vill. Sedan upptäcker Homeassistant att TVn fått liv och ser till att via en IR-blaster starta hemmabioförstärkaren med mera med rätt inställningar och dessutom beroende på tidpunkt tända önskade lampor.
Helt teknikfientlig är jag kanske inte men att titta på TV på en liten meckig surfplatta, ja där går min gräns!
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
Vad menar du med äldre? Jag har ett år kvar till pension. Jag slutade titta på tv med fasta tider för tv-utbud (ett system jag alltid ogillat) för 10 år sedan. Surfplatta och reklamfria Netflix är min melodi.Claes Sörmland skrev:
Alla gör naturligtvis som de vill men jag har väldigt svårt att förstå varför man väljer att titta på film på en "pytteskärm" jämfört med en fullstor TV. OK som nödlösning på flyget exempelvis men annars inte säger jag.P Pippi Viktualia skrev:
En Chromecast kostar under 400 SEK, alltså motsvarande ett par, tre biobiljetter och nog borde det vara värt det för att få en vettig filmupplevelse.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 109 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 109 inlägg
Jag talar om populationer inte om enstaka individer. I din generation så är din mediekonsumtion troligen lite ovanlig.P Pippi Viktualia skrev:
Men då gör du ditt val och tablåtv kanske är någon annans melodi. Jag väljer alla sätt men hoppar över Netflix för det är för ointressant för mig. Finns inget rätt eller fel, bara det som passar varje person.P Pippi Viktualia skrev: