Snailman
tack , jo det verkade räcka med en, testade för en stund sedan...
 
Snailman
har äntligen köpt adapter för engelska nätkontakten, så jag kunnat testa sågen (makita sp 6000) och undrar nu är det mjukstart på den? den startar alltså ganska långsamt är det normalt?
 
Ja. där är mjukstart på den.
 
Snailman
ok, tycker mjukstarten låter lite som om det vore en kortslutning i sågen, men jag har nog inga andra verktyg med mjukstart tidigare, så är lite ovan vid ljudet (eller brist på ljud snarare):)
 
Jepp det ljudet är fullt normalt, blev själv lite fundersam när jag använde min sp6000 första gången :)
 
Snailman skrev:
har äntligen köpt adapter för engelska nätkontakten.
Det är väldigt enkelt att byta ut kontakten...klipp sladden och sätt på en svensk kontakt som du kan köpa t.ex. på clas...
 
Snailman
jo, men om den nu varit helt kass (trasig alltså)... så hade jag ju skickat tillbaka den till england, och då hade det ju inte varit så bra att ha klippt sladden...
 
Jag bytte hela kabeln på min till en 3m gummikabel från Clas Ohlson.
Skönt med helgjuten stickpropp och inte någon klumpig skruvad stickpropp med taskig dragavlastning.

/Patrik
 
Jag såg igår en makita (verkar inte ha varit demoex) utan låda (okänt om skena medföljde) på bauhaus i Löddeköpinge (på utförsäljningsavdelningen) för 4000kr, kanske kan vara intressant för någon som aspirerar på en sådan såg.
 
Daniel_N skrev:
Jag såg igår en makita (verkar inte ha varit demoex) utan låda (okänt om skena medföljde) på bauhaus i Löddeköpinge (på utförsäljningsavdelningen) för 4000kr, kanske kan vara intressant för någon som aspirerar på en sådan såg.
Fast om man beställer från Axminster så får man såg, systainer, två skenor, ihopkopplingsbeslag och väska till skenorna för 312 pund (3500:) inkl. frakt hem till dörren...

http://www.axminster.co.uk/product.asp?pf_id=656310&name=plunge+saw&user_search=1&sfile=1&jump=0
 
Redigerat:
5 års garanti väger tungt...
Angående skena så har Bauhaus även Makita-skenor i sitt utbud så det är mycket möjligt att det följer med. Om det gör det så är det ett bra köp.
 
Jag visste inte att det var så billigt i UK. Och med tanke på priset på skenor hade jag helt klart valt det för bauhaus, 5 års garanti eller ej.
 
Japps bra pris. Du kan även kolla in www.shop-seltmann.de eller www.rubart.de och de vad du hamnar på med frakt från dom.
Frakten är låg, kontakten är rätt men endast 1skena ingår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.