46 708 läst · 156 svar
47k läst
156 svar
Makita sänksåg, nån som testat?
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Normalt sett kan man flytta ut läppen en gång om man orkar bry sig om det. Till Festool säljs de där överallt där Festool säljs typ, det är en förbrukningsvara mao. Troligen kan alla Makitahandlare ta hem dem om de inte har dem hemma. Troligen - ej säker - är de också utbytbara mellan Makita o Festool. Gissningsvis har Miles och Axminster dem också.Lars_Gisela skrev:
Jag gillar Festools genomskinliga list bättre, men det är en smaksak.
Någon Festoolägare som är sugen på att mäta tjockleken på gummilisten? Vore bra att veta om tjockleken är den samma hos Festool som Makita då jag är sugen på att testa den transparenta listen.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Det är ingen brådska för min del, jag har lurat på detta i ett halvår. På hemsidan anger man bara längden:Mr Handyman skrev:
http://www.festool.se/Produkter/Accessories/Pages/Variations.aspx?pid=495209&ppid=491499&cons=1
Perfekt! Jag var precis ute och mätte på mina använda Makita skenor och med mitt skjutmått (inget digitalt) var gummilisten strax över 1,9 mm så den minimala skillnaden i tjocklek mot Festools är inget som jag kan tänka mej märks. Transparent list kommer att beställas snarast.bygga_bo skrev:
Tack för hjälpen, båda två
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Ok, adapter eller klippa och i så fall 240v från UK. Någon som har bra koll på priser inklusive frakt. Vilken butik har bästa erbjudandet just nu?? Brittisk eller tysk butik??
Minikravet är Sänksåg + systainer + styrskena
Minikravet är Sänksåg + systainer + styrskena
Kollajonatannn skrev:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=141049
Samt den klistrade UK tråden
Jag har två Makita-skenor och ett skarvkit. Kitet innehåller två skenor, en grövre med låsskruvarna i, den är ju inte så svårt att begripa hur den ska användas men sen är det en tunnare skena utan låsskruvar, bara ett hål i ena änden, vad är den till för?
Det är ett mellanlägg så att det inte blir bucklor eller märken i skenan när du drar åt låsskruvarna för skarvjärnet (fördelar ut trycket jämnt). Hålet använder du för att lokalisera mellanlägget mot skarvjärnet så att den följer med ut och inte rubbas innan du dragit åt skruvarna ordentligt. Så har i alla fall jag tolkat konstruktionen.
Ja, så är det tänkt.