418 070 läst · 2 299 svar
418k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Jag vet inte. Men jag kopplade den nya lampan som den gamla, och då lyste den inte.
Jag kopplade bort kretskortet och då fungerade det.
Troligen är kretskortet för att regelera någon elektronik.
//AA
Jag kopplade bort kretskortet och då fungerade det.
Troligen är kretskortet för att regelera någon elektronik.
//AA
beror på vad man gör och skicket på batterierna samt om maskin man använder är bl elr inte... men runda slängar så är 4ah i mitt tycke passligt allaround.. men så klart jobbar man 8+ så är det klart BL och 4-6-8st 6ah som gällerJ JonasJN skrev:
Makita levererar
Tog med min 12 år gamla 14 voltare då jag hade en verktygslös medarbetare med idag.
Drog bla självborrande Adjufixskruv i 3 mm stål. Makitan fixar det bättre, då den börjar slå tidigare än Hikokin, och slaget hjälper till att borra. Typ halva tiden för att komma igenom stålet, det är skillnad när man ska montera 50 dörrar med 24 skruv i varje !!!
Tyvärr har jag bara ett fungerande batteri
Tog med min 12 år gamla 14 voltare då jag hade en verktygslös medarbetare med idag.
Drog bla självborrande Adjufixskruv i 3 mm stål. Makitan fixar det bättre, då den börjar slå tidigare än Hikokin, och slaget hjälper till att borra. Typ halva tiden för att komma igenom stålet, det är skillnad när man ska montera 50 dörrar med 24 skruv i varje !!!
Tyvärr har jag bara ett fungerande batteri
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 992 inlägg
Jag kör BL1820B till min lilla DDF083 och där passar den perfekt. DDF456/482/484 tycker jag blir lite topptunga med det lilla batteriet, så där kör jag 3/4/5Ah istället.J JonasJN skrev:
Jag öppnade själva lampan, lödde bort (eller vad det kallas) kablarna som satt i strömbrytaren och batterihållaren. Sen plockade jag ur det lilla kretskortet och lödde fast nya kablar mellan batteri-hållare, strömbrytare, lampa och tillbaks till batteri-hållaren.T Ejmelie skrev:
Har tyvärr ingen bild på insidan och är inte hemma så jag kan ta en.
Såhär blev det när det var klart:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 992 inlägg
Dåliga är dom väl inte men mindre kapacitet än vad som finns tillgängliga.J JonasJN skrev:
Det är 5st 18650 celler på 2000mAh, 3500 finns att köpa.
BL1860B har 10st 3000mAh celler så sätter man dom cellerna i BL1820B chassiet har man ett kompakt 3Ah batteri som iallafall för mig skulle duga som ensamt format tror jag