418 163 läst · 2 299 svar
418k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 551 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 551 inlägg
Jag brukar vända skenan och kör sågen längs baksidan. Funkar bra men kräver att man tvingar fast skenan och såklart blir man utan "urslagsskyddet".M matte2k skrev:
Äger du sågen men ingen skena så funkar en aluminumrätskiva eller valfri diy modell från youtube lika bra.
minns jag fel så var 6,0 största möjliga i 18v annars måste dom ändra formen m.m därför V40 som sades skall endast vara till dom riktig tuffa verktygen.. nu finns lövblåsare/däckpump/dyckertpicka ^^dd88 skrev:
Bosch har upp till 12Ah batteri för 18v plattformen.
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/procore18v-12-0ah-1600A016GU
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/procore18v-12-0ah-1600A016GU
Är det inte smidigare att isåfall köpa 2 6Ah. Eller vad finns det för fördelar (mer än att det är ett batteri) med att ha 8ah ?dd88 skrev:
jo om dom skaffar nya former för gjuta plastik... lite den jag tror makita vill undvika och håller sig till samma storlek som dom harft 3-4-5-6 ahQ Adde byggahus skrev:
tänker att tekniken borde ha gått så pass mycket framåt så ett 8A skulle funka i samma formatHogeN skrev:
skulle man tycka men vet aldrig... tror nästa steg blir något likanded med dewalts nya flatbattery teknik.. DÅ tror jag dom skulle lyckas få 6+ i dom nuvarande batteriernastorleken utan att ändra formendd88 skrev:
Ny picka! Tänkte först köpa en billigare variant men jag har redan den mindre modellen och den fungerar superbra. Dessutom hittade jag ingen billig variant som tog 64mm spik och det behövde jag nu. Inga skyddsglasögon medskickade dock. Obruten förpackning så de kanske slutat skicka med dem?
Konstigt, för det finns ju dedikerat utrymme för dem…
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jag fick med till min, osäker på modell, även till mina Sencopistoler1977bjorn skrev:Ny picka! Tänkte först köpa en billigare variant men jag har redan den mindre modellen och den fungerar superbra. Dessutom hittade jag ingen billig variant som tog 64mm spik och det behövde jag nu. Inga skyddsglasögon medskickade dock. Obruten förpackning så de kanske slutat skicka med dem?
Det enda jag hört ryktesvägen är att det skulle komma en liknande dewaltpicka nu i 2022. Men inte hört nått mer…
A Amrich skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 551 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 551 inlägg
Ut med det gamla och in med det nya.
Var nå snack om egenmoddade lampor tidigare i tråden men jag minns inte exakt vad som efterfrågades men är det någon som är sugen på att testa på vad som måste vara Sveriges mest slutkörda skruvdragare så hojta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var nå snack om egenmoddade lampor tidigare i tråden men jag minns inte exakt vad som efterfrågades men är det någon som är sugen på att testa på vad som måste vara Sveriges mest slutkörda skruvdragare så hojta.