Aha, själv har jag DMP180.

Såhär blev min lampa. Och det blev jäkligt bra ljus (svårt att se på bilden). Först kopplade jag bara på lampan direkt på befintliga kablar med skarvhylsa. Men det lyste inte så bra, tycker jag. Så jag plockade bort kretskortet och allt samt lödde på kablarna direkt istället dit där batteriet ska sitta. Blev då riktigt bra ljusbild. Tyvärr funkar ju såklart inte av och på knappen längre då. Men det är smällar man får ta. Sen kunde jag inte komma på hur jag skulle fästa själva lampan, så det fick bli med buntband (man kan alltid lita på buntband:cool:).

DIY LED-lampa monterad på ett Makita-batteri med buntband, placerad på arbetsbänk i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Fredandel och 4 till
  • Laddar…
Heij83
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Såhär blev min lampa. Och det blev jäkligt bra ljus (svårt att se på bilden). Först kopplade jag bara på lampan direkt på befintliga kablar med skarvhylsa. Men det lyste inte så bra, tycker jag. Så jag plockade bort kretskortet och allt samt lödde på kablarna direkt istället dit där batteriet ska sitta. Blev då riktigt bra ljusbild. Tyvärr funkar ju såklart inte av och på knappen längre då. Men det är smällar man får ta. Sen kunde jag inte komma på hur jag skulle fästa själva lampan, så det fick bli med buntband (man kan alltid lita på buntband:cool:).

[bild]
Vilken vägg :love:

• Gilla
  • Älska
Fredandel och 2 till
  • Laddar…
Verktygsvaruhuset.se har börjat köra Makitas kampanj där man får ett 4ah 40v batteri och laddare på köpet av vissa verktyg. Verktygsvaruhuset verkar dock ha höjt priset på verktygen som ingår i kampanjen vilket är synd. Var sugen på sänksågen men priset är över min smärtgräns nu jämfört med att köpa den från Tyskland. Df002gd201 skall enligt Makitas blad komma med slagskruvdragare td001gz, men verkar inte som Verktygsvaruhuset kör med det än.

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Verktygsvaruhuset.se har börjat köra Makitas kampanj där man får ett 4ah 40v batteri och laddare på köpet av vissa verktyg. Verktygsvaruhuset verkar dock ha höjt priset på verktygen som ingår i kampanjen vilket är synd. Var sugen på sänksågen men priset är över min smärtgräns nu jämfört med att köpa den från Tyskland. Df002gd201 skall enligt Makitas blad komma med slagskruvdragare td001gz, men verkar inte som Verktygsvaruhuset kör med det än.
Finland har det erbjudandet paketet är 549€ annat utan moms och värde på knacken är 279€
och priset för sänksågen 519€ och då får du med batt+laddare (värde 329€)

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
P
T Trafikverket1 skrev:
Toolab har den kampanjen med men till mycket bättre priser..

De har även DF002GD201 med gratis slagskruvdragare men då är det nog mer eller mindre ordinarie pris än verktygsvaruhusets pris som de har på bara skruvdragarkitet!
https://www.toolab.se/makita-df002g...gskruvdragare-td001gz-xgt-40v-14-utan-batteri

Proffsmagasinet hade slagskruvdragaren för 1600kr för ett tag sen så det blir billigare ändå att köpa kitet på verktygsvaruhuset och vänta in nästa drive de kör på slagskruvdragaren.

• Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
Mycket kunskap och nörderi i den här tråden så jag hoppas på er nu.

Är någon så insatt att den kan förklara vad X1 står för i Makita DFR550Z resp Makita DFR550ZX1? Jag hittar ingen som säljer båda varianterna och på Makitas hemsida finns bara den med X1. Jag trodde jag lärt mig deras system med bokstäver på slutet, men här går jag bet.

• Gilla
Matti_75
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Mycket kunskap och nörderi i den här tråden så jag hoppas på er nu.

Är någon så insatt att den kan förklara vad X1 står för i Makita DFR550Z resp Makita DFR550ZX1? Jag hittar ingen som säljer båda varianterna och på Makitas hemsida finns bara den med X1. Jag trodde jag lärt mig deras system med bokstäver på slutet, men här går jag bet.
Är inte z utan batteri och laddare, medan zx1 är med dito?

H HM2020 skrev:
Är inte z utan batteri och laddare, medan zx1 är med dito?
Den andra heter också z men med suffixet x1.
Jag gissar på att det är en DFR550 utan låda, batteri och laddare med en ny matardel som kallas x1.

Z är ren maskin i papplåda, men det verkar ZX1 också vara om jag bara läser beskrivningen hos Makita. Eftersom det är ungefär samma pris på Z och ZX1 och inget i någon beskrivning som ger någon info är det något mycket mindre som skiljer skulle jag tro.

Vill minnas att X? är olika tillbehörskit.

Edit, som nedan,

Två Makita överhandsfräsar visas, den ena med tillbehör och väska, inklusive priser.
Skapa konto

J är med väska.

Låter rimligt och stämmer med lite googlade stickprov. På Makitas sida står att det ingår tre bits i ZX1, men eftersom inte Z finns beskriven är det inget bevis på skillnad. Fast strunt samma. De kostar ungefär lika och jag har svårt att tro att varianten med ett par extra tecken skulle vara enklare på något sätt. Jag chansar på en X1 och hoppas på en storvinst som tre bits eller annat kul.

• Gilla
HM2020
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Låter rimligt och stämmer med lite googlade stickprov. På Makitas sida står att det ingår tre bits i ZX1, men eftersom inte Z finns beskriven är det inget bevis på skillnad. Fast strunt samma. De kostar ungefär lika och jag har svårt att tro att varianten med ett par extra tecken skulle vara enklare på något sätt. Jag chansar på en X1 och hoppas på en storvinst som tre bits eller annat kul.
mycket troligt dom 3 är dessa :D

• Förpackning med tre olika Makita-fräsar, inklusive raka och fasade typer.
    Skapa konto
HogeN HogeN skrev:
mycket troligt dom 3 är dessa :D
Just fräsar till en skruvautomat vore ett något udda tillbehör ... ;)

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Just fräsar till en skruvautomat vore ett något udda tillbehör ... ;)
Dessutom dubletter då jag fick det där kitet med en fräs. Kanska ska kolla om det kitet hette något med X1.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.