P pfb skrev:
OT måste få fråga då jag stod och höll i fransk idag, pratar vi om [länk] ?
Är den bättre än fransk?
Måst dom vara efter som essve säljer.. tror inte dom släpper produkter dom inte kan 100% garantera och det är ju 2022 och man kan jämnföra dessa med Us GRK skurvarna..tycker man kan uppdatera sig lite visst gammalt hederligt är tryggt =)
 
T TriNitro skrev:
Någon med erfarenhet av DDF083 eller liknande skruvdragare? Ska skruvas altan och formfaktorn känns ju väldigt lockande. Har en DDF484 och en DTF152 redan. 484an känns lite onödigt stor när det bara är skruva som gäller och slagskruvdragaren för ju sånt jäkla liv, drygt när man vill skruva på morgon och kväll.
Jag har en, sjukt smidigt format. Love it
 
  • Gilla
TriNitro
  • Laddar…
P pfb skrev:
OT måste få fråga då jag stod och höll i fransk idag, pratar vi om [länk] ?
Är den bättre än fransk?
Jag gav upp de franska skruvarna ganska fort när jag hittade WAF. Bättre konstruktion och bättre material. Så ja, jag tycker man kan pensionera de gamla franska skruvarna.
 
Vilken cirkelsåg ska man sikta på? Kikat på DHS680, har 700:- i presentkort på K-rauta men den finns inte i lager längre,

hur är DSS610z?
 
  • Gilla
Blommas
  • Laddar…
D danchr skrev:
Vilken cirkelsåg ska man sikta på? Kikat på DHS680, har 700:- i presentkort på K-rauta men den finns inte i lager längre,

hur är DSS610z?
Har en dss610 och tycker den funkar bra men använder den inte rent för mycket.
 
G GustavS skrev:
Det här tycker jag är det viktigaste tipset - köp inte Ddf482. Jag har bränt två stycken, utan att de använts speciellt hårt. Har läst att flera andra har samma erfarenhet.
Jag har ca 10 st Makita 18V-maskiner - mycket nöjd med alla utom just ddf482.
Ddf484 har jag bara läst gott om - min gissning är att du kommer bli nöjd med alla skruvdragare som är borstlösa (står BL på dem).
Instämmer. Efter att jag brände min begagnade DDF482 så snackade jag med en firma ang en ev reparation och deras svar var att den inte var värd att rädda och att ”med facit i hand så är det inte Makitas bästa maskin om man säger så…”. De rekommenderade en borstlös 484 alla dagar i veckan istället.
 
D danchr skrev:
Vilken cirkelsåg ska man sikta på? Kikat på DHS680, har 700:- i presentkort på K-rauta men den finns inte i lager längre,

hur är DSS610z?
680 känns kraftigare och stadigare

Led "belysning" på 680 med
 
T
Med 630 kan du kapa 45 reglat i 45 grader.
 
Behöver lite råd:

Vilken skruvdragare ska jag leta efter? Har två gamla Bosch GSR 12V från 2007-ish där batterierna börjar ge upp. Har en liten nästan ny Bosch GSR 12V-15, smidig som sjutton men skulle vilja ha något rejälare. Har ett 6Ah Makita batteri till häcksaxen så därför går tankarna till en Makita-dragare.

Hur är Makitas gräsklippare? Lite sugen på att ersätta min elklippare med batteri. Ganska liten tomt, 350m2 kanske 200m2 gräs. Minst 38cm klippbredd vill jag nog ha.
 
K
P pfb skrev:
Behöver lite råd:

Vilken skruvdragare ska jag leta efter? Har två gamla Bosch GSR 12V från 2007-ish där batterierna börjar ge upp. Har en liten nästan ny Bosch GSR 12V-15, smidig som sjutton men skulle vilja ha något rejälare. Har ett 6Ah Makita batteri till häcksaxen så därför går tankarna till en Makita-dragare.

Hur är Makitas gräsklippare? Lite sugen på att ersätta min elklippare med batteri. Ganska liten tomt, 350m2 kanske 200m2 gräs. Minst 38cm klippbredd vill jag nog ha.
Har diskuterats lite tidigare i tråden men om du vill ha borrchuck på så välj DDF484, annars är tipset DDF083. Jag kör 2Ah batterier på dom för allehanda skruvande och borrande, mycket smidigt!
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
K
T Ejmelie skrev:
Med 630 kan du kapa 45 reglat i 45 grader.
630 är inte bortlös dock :/
 
P pfb skrev:
Behöver lite råd:

Vilken skruvdragare ska jag leta efter? Har två gamla Bosch GSR 12V från 2007-ish där batterierna börjar ge upp. Har en liten nästan ny Bosch GSR 12V-15, smidig som sjutton men skulle vilja ha något rejälare. Har ett 6Ah Makita batteri till häcksaxen så därför går tankarna till en Makita-dragare.

Hur är Makitas gräsklippare? Lite sugen på att ersätta min elklippare med batteri. Ganska liten tomt, 350m2 kanske 200m2 gräs. Minst 38cm klippbredd vill jag nog ha.
Ska du ha skruvdragare enbart så rekommenderar jag slagskruvdragare. Sparar handleder och minska risken att slinta på skruvskallen.
DTD171 är det i så fall.
Vill du även borra med den så DDF484 som nämnts.
Gräsklippare har jag inte testat med Makitas batteri-trimmer funkar bra till gräs i kanterna på en tomt.
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
P pfb skrev:
Behöver lite råd:

Vilken skruvdragare ska jag leta efter? Har två gamla Bosch GSR 12V från 2007-ish där batterierna börjar ge upp. Har en liten nästan ny Bosch GSR 12V-15, smidig som sjutton men skulle vilja ha något rejälare. Har ett 6Ah Makita batteri till häcksaxen så därför går tankarna till en Makita-dragare.

Hur är Makitas gräsklippare? Lite sugen på att ersätta min elklippare med batteri. Ganska liten tomt, 350m2 kanske 200m2 gräs. Minst 38cm klippbredd vill jag nog ha.
Jag har Makita gräsklippare, den är grym.. Se till så du får med snabbladdaren för två batterier, den laddar två 5 Ah batterier snabbare än jag klipper slut på dem...
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
P pfb skrev:
Behöver lite råd:

Vilken skruvdragare ska jag leta efter? Har två gamla Bosch GSR 12V från 2007-ish där batterierna börjar ge upp. Har en liten nästan ny Bosch GSR 12V-15, smidig som sjutton men skulle vilja ha något rejälare. Har ett 6Ah Makita batteri till häcksaxen så därför går tankarna till en Makita-dragare.

Hur är Makitas gräsklippare? Lite sugen på att ersätta min elklippare med batteri. Ganska liten tomt, 350m2 kanske 200m2 gräs. Minst 38cm klippbredd vill jag nog ha.
Jag är också nöjd med min gräsklippare. Har 800 kvm tomt med gissningsvis 500 kvm gräs, den klipper jag på en laddning. Brukar räcka till att trimma trädgården också på samma laddning om jag har lite tempo och gräset är torrt och inte för långt.
 
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.