1360:- står det nu!

610 är inte heller bortslös va? Gjorde en jämförelse på makita.se men blev inte klok när jag jämförde 610 och 680 som jag vet har BL
 
K
D danchr skrev:
1360:- står det nu!

610 är inte heller bortslös va? Gjorde en jämförelse på makita.se men blev inte klok när jag jämförde 610 och 680 som jag vet har BL
DSS610 är inte borstlös.
 
Yes, lutar åt 680 ändå. Hade velat ha skenor med och det verkar inte finnas till 610?
 
Q
D danchr skrev:
1360:- står det nu!

610 är inte heller bortslös va? Gjorde en jämförelse på makita.se men blev inte klok när jag jämförde 610 och 680 som jag vet har BL
Den säljs av flera kolla längre ner på sidan, gick upp 10:- dock.., ser att det är nästan 300:- i frakt nu också...
 
  • Skärmdump från Amazon.se som visar pris och leveranskostnad för en vara, markerat med blå cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Q
D danchr skrev:
Yes, lutar åt 680 ändå. Hade velat ha skenor med och det verkar inte finnas till 610?
Nej inte till 610, till 680 behöver du köpa adapter för att kunna använda med skena. Finns någon 7-serie som är anpassad till att användas med skena...
 
Fråga. Nån som vet om det går att fåtag på verktyg till gamla 10,8v batterierna. De runda. köpte skruvdragare på utförsäljning och är så nöjd med dem att jag gärna skulle ha fler verktyg som anvämder samma system

Några tips?
 
Appendix Appendix skrev:
Fråga. Nån som vet om det går att fåtag på verktyg till gamla 10,8v batterierna. De runda. köpte skruvdragare på utförsäljning och är så nöjd med dem att jag gärna skulle ha fler verktyg som anvämder samma system

Några tips?
Det är väl samma batteri på 12V som på 10.8?
Står så på t.ex. denna produkt
https://www.bauhaus.se/batteri-makita-12v-4-0ah#go-to-description
 
Nej, de gick ut produktion för några år sedan. Batterier finns fortfarande att köpa men inte verktygen. De dyker upp då och då på Tradera men brukar gå rätt dyrt.

Det är alltså dessa batterier vi pratar om:
images
 
Appendix Appendix skrev:
Fråga. Nån som vet om det går att fåtag på verktyg till gamla 10,8v batterierna. De runda. köpte skruvdragare på utförsäljning och är så nöjd med dem att jag gärna skulle ha fler verktyg som anvämder samma system

Några tips?
Jag har skruvdragaren, slagskruvdragaren och minitigern men mina accar vill inte längre. Köpte ett par pirataccar med de håller inte bra heller. Har inte saknat dessa som inte använts på länge så du kan komma med ett bud …
 
D danchr skrev:
Yes, lutar åt 680 ändå. Hade velat ha skenor med och det verkar inte finnas till 610?
Själv har jag andra maskiner till skenor så jag har inte provat till makita men 680 har klingan till vänster och borde kännas knepigt att köra på skena? Större delen av sulan kommer då hänga i luften eller över avkapet

660 har klingan på höger sida vilket känns mer naturligt om man kör skena?

Någon som har provkört får gärna tycka till

680 har en "rafter hook"! Den är guld värd tycker jag när man håller på med tak eller från ställning att kunna lägga ifrån sig sågen utan att den skall pipa iväg
 
Jag kör 660, med rafterhook (kan köpas till) och skena, och även ansluten till dammsugare, funkar mkt bra, jag är nöjd. Å jag fattar inte varför alla tjatar om höger/vänsterhänt det funkar hur bra som helst att köra den om man är högerhänt, finns bra kikhål så man ser klingan.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Rameaunster Rameaunster skrev:
Jag kör 660, med rafterhook (kan köpas till) och skena, och även ansluten till dammsugare, funkar mkt bra, jag är nöjd. Å jag fattar inte varför alla tjatar om höger/vänsterhänt det funkar hur bra som helst att köra den om man är högerhänt, finns bra kikhål så man ser klingan.
=) alla är vi olika och känns bättre när man ropar och får medhåll :D
 
Har bestämt mig för att uppgradera verktygsarsenalen med gröna maskiner! Behöver laddare, batteri och en dragare. Sneglat på ddf484 men är mer sugen på en ddf083 till att börja.

Verkar svårt att hitta prisvärda paket med ddf083 dock. Har någon tips? Var hittar man bra priser nuförtiden? Sverige, Tyskland?
 
Ddf484 är ju given. 083 är ju mer som ett komplement då det är lite svårt att hitta bitsborr
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Ddf484 är ju given. 083 är ju mer som ett komplement då det är lite svårt att hitta bitsborr
Det är därför man kompletterar med en sån här,

Svart chuckadapter för att fästa olika borrstorlekar, märkt med 0.8-10mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.