420 516 läst · 2 299 svar
421k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Här har du en bra deal annars:nino skrev:
https://www.hornbach.se/shop/Combokit-MAKITA-DLX2114S-18V-3-0Ah/10286123/artikel-detaljer.html
Är det där en bättre trimmer?
Borrmaskin har jag redan, men köpte ju en dammsugare jag tänkte ha i husvagnen så då skulle man ju kunna köra stödbenen med den maskinen...
Var väl egentligen 5ah batteriet jag var sugen på men det är kanske tungt om man ska ha det i slagskruvdragaren?
Borrmaskin har jag redan, men köpte ju en dammsugare jag tänkte ha i husvagnen så då skulle man ju kunna köra stödbenen med den maskinen...
Var väl egentligen 5ah batteriet jag var sugen på men det är kanske tungt om man ska ha det i slagskruvdragaren?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 436 inlägg
Det är samma trimmer, men den sorgligaste skruvdragaren Makita gjort till det här batterifästet... Nästintill elektronikskrot direkt ur förpackningen...nino skrev:
Det är ju DUR181 (tvåa på bollen)nino skrev:
Jag skulle säga att 3 och 5 Ah-batterierna väger lika mycket.
Ja jag såg nu att det var samma
Det går inte så bra för mig idag...
Jag har ju 2st 5ah batterier som följde med slag och borr maskinen så nåt mer behöver jag nog inte riktigt än...
Borrmaskin bord väl duga att köra benen upp och ner på husvagnen? sista finliret får man ju så klart veva
Det går inte så bra för mig idag...
Jag har ju 2st 5ah batterier som följde med slag och borr maskinen så nåt mer behöver jag nog inte riktigt än...
Borrmaskin bord väl duga att köra benen upp och ner på husvagnen? sista finliret får man ju så klart veva
En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Den är otroligt bra, rekommenderar den verkligen. Enda nackdelen är att man inte kan köra med så långa spik, men för att sockla och fodra är den magisk.Linus91 skrev:
Den dragaren fixar fransk träskruv utan problem. Speciellt om det är förborrat.Etnoy skrev:En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
Medlem
· västra Götaland
· 151 inlägg
Godkväll. Någon som har provat makita
DUR369AZX1 och har några synpunkter. Har tröttnat på att dra igång röjsågen varje gång. Men undrar om den är något att ha? Kanske redan finns en fråga tidigare?
DUR369AZX1 och har några synpunkter. Har tröttnat på att dra igång röjsågen varje gång. Men undrar om den är något att ha? Kanske redan finns en fråga tidigare?
Jag har föregångaren DUR365. Det är mer som en kraftig trimmer, inte jämförbar med en bensindriven röjsåg. Funkar alltså bra till att trimma gräs och lite grövre ogräs, men jag tycker den är för klen för att röja sly med klinga.E errakareby skrev:
Jag har motsvarande Hikoki-maskiner och tror nog folk underskattar vad en bättre batteritrimmer klarar av med både tråd och klinga. Med karbidsågklinga monterad tar jag regelmässigt små grenar upp till ett par tre cm utan problem. Men det är klart, en trimmer under fem kg går inte att jämföra med en röjsåg på 10 kg.
Den klarar det men byt franska skruvarna mot Essves WAF skruvar (eller liknande) istället.Etnoy skrev:En slagskruvdragare som t.ex. DTD171, kan den dra franska träskruvar? Planerar att bygga altan i sommaren och vill fästa bärlinan i stolparna med fransk skruv. Har ingen lust att köpa en mutterknack riktigt än fast det vore trevligt för däckbytena. Kan en slagskruvdragare fixa detta, eller bör jag satsa på att dra för hand med hylsnyckel? Såklart ska det förborras.
OT måste få fråga då jag stod och höll i fransk idag, pratar vi om https://www.essve.com/sv/kunskapscenter/innovationer/traskruv-waf/ ?L Lovan83 skrev:
Är den bättre än fransk?