169 903 läst · 1 833 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Idag var jag och Jesko på "Skogens veteraner" å tittade på massa gamla maskiner.
En hel del hundar såg vi också å några fastna på bild.
/ Patrik
En hel del hundar såg vi också å några fastna på bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/ Patrik
Lilla Sia snart 6 månader Cavalier king charles spaniel som gör det hon älskar mest av allt på dom flesta bilderna, slappar
Sista bilden har hon sitt lilla krypin i sambons barnvagn som är dagmamma och där hon ofta följer med när dom är ute i naturen hela stora delen av dagarna
Sista bilden har hon sitt lilla krypin i sambons barnvagn som är dagmamma och där hon ofta följer med när dom är ute i naturen hela stora delen av dagarna
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu i kväll blev det riktigt eländigt. Nu gör det ont. Jag la precis om svansen och han darrade hela tiden. Såg ingen uppenbar infektion men kör kompresser med klorhexidin över natten. Han har haft jodsalva från djursjukhuset men det är slut nu och vi ska in klockan åtta i morgon.
Mitt på dagen gick han riktigt bra ute men eftemiddagsrundan gick inte alls. Fick bära honom till ett bra kisställe och sedan in. Nu vill han bara ligga nära i soffan.
Ägaren till hunden som bet har reagerat lite konstigt, vi får se hur det går på den fronten.
Logga in
Skapa konto
Mitt på dagen gick han riktigt bra ute men eftemiddagsrundan gick inte alls. Fick bära honom till ett bra kisställe och sedan in. Nu vill han bara ligga nära i soffan.
Ägaren till hunden som bet har reagerat lite konstigt, vi får se hur det går på den fronten.
När min äldste son föddes hade jag förberett med barnvagn som skulle passa hunden vi hade då. Meningen var att hon, som började bli lite gammal skulle kunna pausa på korgen under vagnen på långpromenader. Tyvärr fick hon en hjärnblödning två veckor innan förlossningen så det blev bara extra kläder och blöjor under vagnen.Grillen skrev:Lilla Sia snart 6 månader Cavalier king charles spaniel som gör det hon älskar mest av allt på dom flesta bilderna, slappar
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Fint att se en vovve som ligger under vagnen.
Jiji skrev:När min äldste son föddes hade jag förberett med barnvagn som skulle passa hunden vi hade då. Meningen var att hon, som började bli lite gammal skulle kunna pausa på korgen under vagnen på långpromenader. Tyvärr fick hon en hjärnblödning två veckor innan förlossningen så det blev bara extra kläder och blöjor under vagnen.
Usch vad hemskt det är ju supermysigt med hund och barn (om dom kommer överens)Jiji skrev:När min äldste son föddes hade jag förberett med barnvagn som skulle passa hunden vi hade då. Meningen var att hon, som började bli lite gammal skulle kunna pausa på korgen under vagnen på långpromenader. Tyvärr fick hon en hjärnblödning två veckor innan förlossningen så det blev bara extra kläder och blöjor under vagnen.
Vet ju inte hur det gick till, men man blir ju orolig för alla inblandade. Ingen vill göra illa andra (varken själv eller att ens hund är orsaken till nått) och ingen vill direkt bli av med sin hund heller för att det hänt en olycka.Jiji skrev:Nu i kväll blev det riktigt eländigt. Nu gör det ont. Jag la precis om svansen och han darrade hela tiden. Såg ingen uppenbar infektion men kör kompresser med klorhexidin över natten. Han har haft jodsalva från djursjukhuset men det är slut nu och vi ska in klockan åtta i morgon.[bild]
Man är alltid stressad över vad andra sidan tycker.. så länge där finns en kommunikation är det ok iaf. Vissa vill inte prata med en om det hänt nått ens..
Finns många skumma hundar och hundägare.
Klart vovven är skärrad och har ont.. nån har ju varit på svansen! (nuddade man ett hårstrå på vår hunds svans blev det liv i luckan.. om man snubblade över henne i övrigt spelade ingen roll.. men råkade man peta med tån på ett strå ..dvs inte ens nudda själva svansen.. ohoj inte poppis)
.. och här har nån galning bitit stackaren
Hoppas allt går bra imorgon (du får ge lite mysig kvällsmassage.. på andra leder... eller bara vara nära.. vilket voffsingen föredrar idag/ikväll)
Han fick utskrivet så det har han fått. Upptäckte att det nog var bandaget som var största problemet när jag lagt om det igen gick det bättre att gå ut.yonna skrev:
Nu är Bruna Hunden lämnad för operation och det kan behövas amputeras en större del av svansen för att komma upp till frisk vävnad. Vi får se hur det går.