185 241 läst · 1 917 svar
185k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Det finns absolut inget krav avseende försäkring. Däremot kan veterinärvård bli oerhört kostsamt utan försäkring.Intet skrev:
Kravet att anmäla till jordbruksverket är dock obligatoriskt.
Jag känner en hundägare som inte försäkrar sina hundar utan betalar själv det som behövs. En av hans hundar opererades för 80 000, vilket han betalade och påpekade att det ändå lönar sig i längden - med tanke på de sanslöst höga försäkringspremierna.
80000 är ju liksom drygt sex års premie till och med med våra dyra försäkringar, då känns det som att man behöver rätt bra med flyt under dessa år 🤔 Men å andra sidan också rätt bra med oflyt för att få en sån kostnad.. Men det är ju såklart upp till var och en, själv skulle jag aldrig våga välja oförsäkrat, huvudsaken är såklart att hunden får hjälp när den behöver.
Köpte godis med tonfisksmak, det föll denna damen i smaken iaf
Köpte godis med tonfisksmak, det föll denna damen i smaken iaf

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Försäkringspremie beror ju på ras med. Betalar 5 nånting om året för min för min. 80 000/5000 är många år...
Apropå tonfisk. Har ett tonfiskgodis som vovven bara får efter man har borstat tänderna på henne. Det har gått från "neeeej, jag vill inte borsta tänderna, jag springer och gömmer mig!" till "skall vi inte borsta tänderna snart, jag vill ha det där underbara godiset" 😀
Apropå tonfisk. Har ett tonfiskgodis som vovven bara får efter man har borstat tänderna på henne. Det har gått från "neeeej, jag vill inte borsta tänderna, jag springer och gömmer mig!" till "skall vi inte borsta tänderna snart, jag vill ha det där underbara godiset" 😀
Jag betalade drygt 1.300/mån hos Hedvig för min Prickige. Måste erkänna att jag inte gick back ...😢
När min 7-årige DS flyttade in ville Hedvig ha 1.600/mån (ja, han är ju ingen unghund för nyförsäkring) så jag gick över till Sveland som jag tidigare har god erfarenhet av. Lägre försäkring, bara 700/mån...
OT: Min nuvarande är fortfarande (för) liten.
När min 7-årige DS flyttade in ville Hedvig ha 1.600/mån (ja, han är ju ingen unghund för nyförsäkring) så jag gick över till Sveland som jag tidigare har god erfarenhet av. Lägre försäkring, bara 700/mån...
OT: Min nuvarande är fortfarande (för) liten.