Storsockret
Jiji Jiji skrev:
Om det ändå bara var två veckor före... Hela december och även i november men inte riktigt lika mycket då ... Suck. I år drog vi till skogs i mellandagarna.
Ja det är tröttsamt att det ska skjutas så mycket. Vi lämnade bort vår förra till fyrverkerifritt pensionat över nyår ett par gånger. Skönt att veta att han hade det lugnt så kunde man själv ha det trevligt också.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
Första nyåret hos mej med min coola 7-åring. Här på landet har vi ännu inte hört någon smäll.

Men en gång, för länge sedan, nyårsmedicinerade jag min dåvarande jycke och det var det värsta jag varit med om. Han hörde smällarna men kunde inte röra sig - skräck i ögonen 😰. Aldrig mer!

Inne går bra men att gå promenader funkar inte för Gråa Hunden när de skjuter på kvällarna.

Tolvslaget är faktiskt lättare för då blir det en konstant ljudmatta. Så länge han är inne alltså. Det är de där enstaka som är illa. Och vi bor mellan två skjutbanor så skotträdd är han inte, bara rädd för fyrverkerier.

Katten gillar inte heller fyrverkerier. Någon enstaka är inte så farligt men nyårsafton är inte kul.

I år är vi på landet och än är det lugnt.

H
Smällt till och från under hela dagen. Men nu har det börjat smälla rejält så dags att bara vara inne förutom snabb ”kissisar”. Hittills reagerar han inte mera än att moffa mot himlen eller stå och kolla i fönstret.
Hoppas alla fyrbenta ( + tvåbenta) får en fin och rofylld nyår!
Hund tittar ut genom fönstret på inomhusmiljö, redo för nyårsmys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hund sitter inomhus i ett mörkt rum med suddigt kök i bakgrunden.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Gott nytt då :)

Hund tittar ut genom fönster mot fyrverkerier på natthimlen.
Skapa konto

Två hundar ligger på en säng och ser glada ut.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
husdrommaren och 4 till
  • Laddar…
4774
Storsockret Storsockret skrev:
Gott nytt då :)

[bild]

[bild]
Gott Nytt Strålande Hund År 🥂🎉

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
-18°C idag 🥶

Hund med vinterrock på snötäckt gata, busshållplats och hastighetsskylt i bakgrunden, kall vinterdag.
Skapa konto

Morrhåren påminner om första vintern med Pingis

Svart hund med frost på morrhåren i kallt vinterklimat.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
4774
-18°C idag 🥶

[bild]

Morrhåren påminner om första vintern med Pingis

[bild]
Finns det inte typ rånar/skidluvor till hundar och skor när det är - 18? Eller bryr de sig inte alls? Värsta jag varit med om är -45° vid ett tillfälle i Sälen byn. Gick inte ens att andas för allt frös. Borde väl vara lika för våra husdjur tänker jag men jag är kanske lite löjlig 🙃

Storsockret
4774 4774 skrev:
Finns det inte typ rånar/skidluvor till hundar och skor när det är - 18? Eller bryr de sig inte alls? Värsta jag varit med om är -45° vid ett tillfälle i Sälen byn. Gick inte ens att andas för allt frös. Borde väl vara lika för våra husdjur tänker jag men jag är kanske lite löjlig 🙃
Vi har inte testat några mössor ännu faktiskt, men vi är inte ute så länge i dessa temperaturer. När vi hade -35 förra vintern var det lite kämpigt för dom.

4774
Vi har inte testat några mössor ännu faktiskt, men vi är inte ute så länge i dessa temperaturer. När vi hade -35 förra vintern var det lite kämpigt för dom.
Men inte för dig 😜

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.