172 554 läst · 1 854 svar
173k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Ja det är tröttsamt att det ska skjutas så mycket. Vi lämnade bort vår förra till fyrverkerifritt pensionat över nyår ett par gånger. Skönt att veta att han hade det lugnt så kunde man själv ha det trevligt också.Jiji skrev:
Första nyåret hos mej med min coola 7-åring. Här på landet har vi ännu inte hört någon smäll.
Men en gång, för länge sedan, nyårsmedicinerade jag min dåvarande jycke och det var det värsta jag varit med om. Han hörde smällarna men kunde inte röra sig - skräck i ögonen 😰. Aldrig mer!
Men en gång, för länge sedan, nyårsmedicinerade jag min dåvarande jycke och det var det värsta jag varit med om. Han hörde smällarna men kunde inte röra sig - skräck i ögonen 😰. Aldrig mer!
Inne går bra men att gå promenader funkar inte för Gråa Hunden när de skjuter på kvällarna.
Tolvslaget är faktiskt lättare för då blir det en konstant ljudmatta. Så länge han är inne alltså. Det är de där enstaka som är illa. Och vi bor mellan två skjutbanor så skotträdd är han inte, bara rädd för fyrverkerier.
Katten gillar inte heller fyrverkerier. Någon enstaka är inte så farligt men nyårsafton är inte kul.
I år är vi på landet och än är det lugnt.
Tolvslaget är faktiskt lättare för då blir det en konstant ljudmatta. Så länge han är inne alltså. Det är de där enstaka som är illa. Och vi bor mellan två skjutbanor så skotträdd är han inte, bara rädd för fyrverkerier.
Katten gillar inte heller fyrverkerier. Någon enstaka är inte så farligt men nyårsafton är inte kul.
I år är vi på landet och än är det lugnt.
Smällt till och från under hela dagen. Men nu har det börjat smälla rejält så dags att bara vara inne förutom snabb ”kissisar”. Hittills reagerar han inte mera än att moffa mot himlen eller stå och kolla i fönstret.
Hoppas alla fyrbenta ( + tvåbenta) får en fin och rofylld nyår!
Hoppas alla fyrbenta ( + tvåbenta) får en fin och rofylld nyår!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns det inte typ rånar/skidluvor till hundar och skor när det är - 18? Eller bryr de sig inte alls? Värsta jag varit med om är -45° vid ett tillfälle i Sälen byn. Gick inte ens att andas för allt frös. Borde väl vara lika för våra husdjur tänker jag men jag är kanske lite löjlig 🙃Storsockret skrev:
Vi har inte testat några mössor ännu faktiskt, men vi är inte ute så länge i dessa temperaturer. När vi hade -35 förra vintern var det lite kämpigt för dom.4774 skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Ankarsrum No 927 användning för bästa uppvärmning?
Ved, Pellets, Flis -
Bästa Asus-routern om man inte ska använda Wifi?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Bästa förvaing åvan trappan
Inredning -
Hur använder jag mina värmekällor tillsammans på bästa sätt?
Värme allmänt -
Hur använda värmepumpen på bästa sätt?
Värme allmänt