169 911 läst · 1 833 svar
170k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Hunden var gammal men det blev lite traumatiskt med akutbesök i gryningen och jättebebismagen. Sorgligt var det då. Det är många år sedan nu. Sonen som föddes två veckor senare är utflyttad vid det här laget. Jag tänker tillbaka på vovven med glädje. Hon var dotter till Mamma Hunden, den mest fantastiska hund jag någonsin haft och kommer att få.Grillen skrev:
När jag ser hundar under barnvagnar tänker jag på hur mysigt det ser ut. Kanske får jag ett barnbarn och en liten hund samtidigt en dag...
Jag vet inte om ägarna blev lite chockade eller vad som hände men det var inte mycket till kommunikation. Detta har hänt förut men då har den andra hundägaren ( inte jag) lyckats parera. Det gick inte den här gången. Hunden som bet var lös.Snigla skrev:Vet ju inte hur det gick till, men man blir ju orolig för alla inblandade. Ingen vill göra illa andra (varken själv eller att ens hund är orsaken till nått) och ingen vill direkt bli av med sin hund heller för att det hänt en olycka.
Man är alltid stressad över vad andra sidan tycker.. så länge där finns en kommunikation är det ok iaf. Vissa vill inte prata med en om det hänt nått ens..
Finns många skumma hundar och hundägare.
Klart vovven är skärrad och har ont.. nån har ju varit på svansen! (nuddade man ett hårstrå på vår hunds svans blev det liv i luckan.. om man snubblade över henne i övrigt spelade ingen roll.. men råkade man peta med tån på ett strå ..dvs inte ens nudda själva svansen.. ohoj inte poppis)
.. och här har nån galning bitit stackaren
Hoppas allt går bra imorgon (du får ge lite mysig kvällsmassage.. på andra leder... eller bara vara nära.. vilket voffsingen föredrar idag/ikväll)
Nu är Bruna Hunden på djursjukhuset. Han tyckte att veterinären verkade snäll så han följde med riktigt glatt.
Håller tummar o tår för att det går bra och att han får mindre ont sedan!Jiji skrev:Jag vet inte om ägarna blev lite chockade eller vad som hände men det var inte mycket till kommunikation. Detta har hänt förut men då har den andra hundägaren ( inte jag) lyckats parera. Det gick inte den här gången. Hunden som bet var lös.
Nu är Bruna Hunden på djursjukhuset. Han tyckte att veterinären verkade snäll så han följde med riktigt glatt.
Lösa attackerande hundar är alltid dåligt.. visst olyckor med rymmande hundar kan alltid ske. Men har man en hund lös, sa den absolut inte vara benägen till bett.. det är en dålig hundägare!
Hoppas det löser sig på den fronten med, är det deras fel.. så ska de iaf betala alla era räkningar/självrisker.
När Matte är på planeringsdag med övriga dagmammor får lillfröken följa med och åka sopbil på mitt jobb istället. Och där fortsätter favoritsysselsättningen utan problem
Och hon har bältessele på sig under täcket om någon undrar
Och hon har bältessele på sig under täcket om någon undrar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Gråa Hunden väntar på Bruna Hunden. Vi får se om Bruna Hunden får komma hem idag.
Katten vill inte vara ute utan väntar i fönstret.
Logga in
Skapa konto
Matte skulle ha myssemesterdag i trädgården med alla djuren idag men det blev inte så mysigt. Vi tittar på drottningens begravning istället.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 311 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 311 inlägg
Nä hon ska INTE bli en knähund, hon ska INTE få vara i soffan, hon ska INTE få sova i sängen.
haha undra vem man trodde att man lurade när vi intalade oss det innan vi hämtade henne... Nu gör hon allt det där
Hon ska ligga så nära oss som det bara går hela tiden, och sover såklart med oss i soffan och sängen (även själv på golvet i sin säng såklart) men hur kan man motstå när 2 små bedjande valpögon stirrar sött.
Så mysigt och skönt med en sovandes hund nära inpå, speciellt nu när det börjar bli lite mörkt och kallt ute
haha undra vem man trodde att man lurade när vi intalade oss det innan vi hämtade henne... Nu gör hon allt det där
Hon ska ligga så nära oss som det bara går hela tiden, och sover såklart med oss i soffan och sängen (även själv på golvet i sin säng såklart) men hur kan man motstå när 2 små bedjande valpögon stirrar sött.
Så mysigt och skönt med en sovandes hund nära inpå, speciellt nu när det börjar bli lite mörkt och kallt ute
Logga in
Skapa konto
Det knepiga med svansen är att det läker dåligt så i allra värsta fall kan det behöva tas mer.Grillen skrev:
Jag hoppas dock att daglig omläggning och tvätt med koksalt ska göra att det läker fint.
Men alltså, det är ju det som är mysigt med hund (och katt) att sitta tillsammans i soffan och att mysa i varma sängen när vinden viner utanför.Grillen skrev:Nä hon ska INTE bli en knähund, hon ska INTE få vara i soffan, hon ska INTE få sova i sängen.
[bild]