185 544 läst · 1 917 svar
186k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
En Bolonka Zwetna.. ej ”erkänd” ras här i Sverige (jättevanlig i Tyskland) .. men hon går eg in under ”russkaya tsvetnaya bolonka”.. de är lite större - vilket vår hund också är (har varit hela tiden). De har flera uppfödare i Sverige numer.Isakare skrev:
Båda raser är en blandning av alla småhundar ever typ., man kan se vissa drag av raser tydligt rent utseendemässigt oxå.
Gladlynta lättlärda små cirkushundar, nyfikna, vill gärna vara med.. kräver ingen direkt motion (givetvis behöver de ut
glömde: De kräver lite pälsvård.. har eg längre päls än Bella har.. vi klipper henne numer (men det är inte ”jättelång” päls annars heller.. men längre iaf)
Tänk vad mycket man får lära sig, hade sagt nått helt annat om jag skulle gissat.Snigla skrev:
En Bolonka Zwetna.. ej ”erkänd” ras här i Sverige (jättevanlig i Tyskland) .. men hon går eg in under ”russkaya tsvetnaya bolonka”.. de är lite större - vilket vår hund också är (har varit hela tiden). De har flera uppfödare i Sverige numer.
Båda raser är en blandning av alla småhundar ever typ., man kan se vissa drag av raser tydligt rent utseendemässigt oxå.
Gladlynta lättlärda små cirkushundar, nyfikna, vill gärna vara med.. kräver ingen direkt motion (givetvis behöver de ut) men följer gärna med på alla äventyr ändå.
glömde: De kräver lite pälsvård.. har eg längre päls än Bella har.. vi klipper henne numer (men det är inte ”jättelång” päls annars heller.. men längre iaf)
Jag utför ingen pälsvård på Bella heller (Matte)

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 374 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 374 inlägg
Ha ha... Ja så är det nog.Isakare skrev:
Beställde faktiskt ett skivbromskit från USA förra året men leveransdatumet flyttades fram varje gång datumet närmade sig så efter närmare två månader klickade jag cancel på ordern. (visade sig att företaget gått åt pipsvängen men nu finns istort sett samma kit igen)
Det får nog bli en ny beställning så småningom.
Såg på Facebook att du och ena hunden var ute och åkte moped idag.Patrik440 skrev:
Ha ha... Ja så är det nog.
Beställde faktiskt ett skivbromskit från USA förra året men leveransdatumet flyttades fram varje gång datumet närmade sig så efter närmare två månader klickade jag cancel på ordern. (visade sig att företaget gått åt pipsvängen men nu finns istort sett samma kit igen)
Det får nog bli en ny beställning så småningom.
Byggnadsvårdare
· Malmö
· 254 inlägg
Tog "lånehunden" till en närliggande sjö i våras och filmade honom i slowmotion när han fick springa för fullt med sina korta korgi ben.

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 374 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 374 inlägg
Jaha, se där ja. Har inte lyckats att hitta oss på någon bild från igår ännu.Isakare skrev:
Ja jag och Jesko var på matstoppet och kollade bara. Hade det varit bättre väder så hade vi kanske åkt hela rundan.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
/P
Såg bara hunden ( som man ju känner igen) bland en massa bilder, antog bara att du åkte.Patrik440 skrev:

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 374 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 374 inlägg
"Nu måste husse komma snart. Han har varit borta en evighet."
Grå Hunden har inte så mycket tålamod. Husse är inne på affären en liten stund. Allt som är mer än två minuter får Grå Hunden att tro att han är övergiven för evigt.

Logga in
Skapa konto
Grå Hunden har inte så mycket tålamod. Husse är inne på affären en liten stund. Allt som är mer än två minuter får Grå Hunden att tro att han är övergiven för evigt.