Behövde vara hundvakt häromdagen, så jag jobbade hemma. Skönt väder och mycket att läsa på, så jag kunde sitta i trädgården och bara njuta av värmen, körsbärsblommor och lugn!
En person som arbetar på en laptop på en uteplats med två hundar, en grill, och blommande träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
4774
Anna_H Anna_H skrev:
Behövde vara hundvakt häromdagen, så jag jobbade hemma. Skönt väder och mycket att läsa på, så jag kunde sitta i trädgården och bara njuta av värmen, körsbärsblommor och lugn!
[bild]
Låter som en toppendag 🌞

Storsockret
Plockade stygnen idag, då får man jättegott godis och han vet vart burken står

Svart kanin i veterinärklinik med blicken mot godisburk, efter att ha fått stygn borttagna.
Skapa konto

Dessvärre inte helt läkt än då det verkar ha öppnat upp sig längst in, så till en början en vecka med förband och sedan återbesök. Han slipper iallafall tratten 😅

• Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
4774
Gud så skönt för honom men hur förhindra att han river bort bandaget? Fast förhoppningsvis så , även om han gör det, så slickar/gnager han inte på tassen 😻😻💗

Nu har min prick rest vidare till nya jaktmarker. Oändligt saknad.

Dalmatiner ligger på en vitbäddad säng framför fönster med kvällshimmel.
Skapa konto

• Ledsen
  • Älska
FredrikR och 16 till
  • Laddar…
För precis ett år sedan adopterade vi Finn från ett räddningcenter på Irland. Han och hans syskon hade lämnats i en låda i en hotellobby med en lapp som berättade vilka raser de bestod av och födelsedatum.

Vi hämtade honom en svinkall natt på Arlanda. Sen dess har han varit pappas nya bebis.

En Bordercollie/Whippet blandning som antingen kör 100% eller slappar järnet.

Bordercollie/Whippet-blandning står på en sten utomhus i soligt väder.
Skapa konto

Bordercollie/Whippet-blandning som slappar på en soffa med randiga kuddar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 9 till
  • Laddar…
Kom nu! Jag kör!

• Hund sitter på förarsätet i en röd bil, ser ut som om den är redo att köra.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
4774
yonna yonna skrev:

[bild]
Åh så hemskt . Jag beklagar verkligen sorgen ♥️♥️♥️

yonna yonna skrev:

[bild]
Beklagar :( de tar alltid en bit av hjärtat med sig.. (tomhet dubbelt upp!) kram på dig

- Nu två nätter utan diskussioner om vem som har rätt till mittgropen i sängen.
- Lusten att lämna sängen och gå upp och börja dagen finns inte.
- Ingen med stora, blanka, mörka ögon som följer 'en i väntan på frukostmackans skalk.
- Trots numera försämrad hörsel hör jag ändå när han skakar på huvudet med flaxande öron.
- Jag hör absolut tassljudet från golvet - kreepy.
- Ingen som står mellen min mage och diskbänken och aktivt deltar när jag förbereder maten.
- Ingen som tar hand om ost-eller gurkbiten som faller på golvet - där får den ligga ...
- Vana trogen lämnas aldrig ätbart på bänk eller bord - nu skyfflas detta längst in helt i onödan.
- Ingen som nogsamt inspekterar matpåsen när jag kommer hem och ingen som - på sitt sätt - kommenterar vad jag köpt.
- Ingen som kommenterar när jag snubblar på pipleksakerna på hallmattan.
- Ingen som talar om att besökare står vid grinden.
- Jag måste nu låsa dörrarna - det har jag inte gjort på 32 år.
- Och ingen som uppmärksamt lyssnar - och deltar i - diskussioner om livet och andra väsentligheter.

Här är väldigt trist.

• Ledsen
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
4774
yonna yonna skrev:
- Ingen med stora, blanka, mörka ögon som följer 'en i väntan på frukostmackans skalk.
- Trots numera försämrad hörsel hör jag ändå när han skakar på huvudet med flaxande öron.
- Ingen som står mellen min mage och diskbänken och aktivt deltar när jag förbereder maten.
- Ingen som tar hand om ost-eller gurkbiten som faller på golvet - där får den ligga ...
- Vana trogen lämnas aldrig ätbart på bänk eller bord - nu skyfflas detta längst in helt i onödan.
- Ingen som nogsamt inspekterar matpåsen när jag kommer hem och ingen som - på sitt sätt - kommenterar vad jag köpt.
- Och ingen som uppmärksamt lyssnar - och deltar i - diskussioner om livet och andra väsentligheter.

Här är väldigt trist.
Lider verkligen med dig ❤️. Tomheten tär

• Älska
Alfredo
  • Laddar…
Patrik440
I fredags fyllde Rosa 7 år!
Hemskt vad åren går. 😳

Tyckte det var nyss hon låg hos mamma Judith.

3/6-17:
En papillonhund ammar sina nyfödda valpar liggandes på tidningar.
Skapa konto

En liten hund står i klart vatten i skogsmiljö, med en röd cykel och träbänk i bakgrunden.
Skapa konto

Glad papillonhund springer i gräset med ett brokigt landskap och en sluss i bakgrunden.
Skapa konto

Svartvit papillonhund med fluffiga öron sitter ute, en annan hund i bakgrunden.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:

Här är väldigt trist.
Vi beklagar. Det är alltid så tungt när ens djur går vidare till dom nya jaktmarkerna. Dom lämnar ett stort hål efter sig. Det tar tid att vänja sig vid att vara utan sitt djur. Om man tänker skaffa sig ett nytt så måste det iaf för mig gå lagom länge emellan. Så man hinner sörja ordentligt så man sedan kan ta bra hand om det nya. Tänker man inte skaffa ett nytt djur så vänjer man sig nog vid att vara utan men det tar sin tid.

När våran katt dog så tog det 23 dagar innan vi hade nya katter. Vi visste att vi inte ville leva utan katt. Vi tänker ofta på vår gamla katt även fast vi har dom nya.

När den största sorgen och saknaden gått över så är det lättare att komma ihåg all den glädje och kärlek man fått av sitt djur.

• Gilla
  • Älska
Jiji och 4 till
  • Laddar…
I
N Niq skrev:
Om man tänker skaffa sig ett nytt så måste det iaf för mig gå lagom länge emellan. Så man hinner sörja ordentligt så man sedan kan ta bra hand om det nya
Jag har haft en fantastisk uppfödare som nu, efter 50 år, slutat med sin kennel. Fram till nu har jag, via henne, inom ett par dygn haft en ny prick - ibland i väntan på en valp. Detta är alltså första gången jag är utan. Jag är inte övertygad om att man behöver en sörjeperiod. Alla mina 6 prickar har satt djupa, positiva, spår i mig. Men det beror väl också på hur man själv är mentalt funtad.

Nu letar jag efter en omplacering, en pensionerad, lite mindre (men inte alltför liten) hund med tuffhet och en stor nypa vakt i sig.

Min Angus blir aldrig bortglömd, inte heller Qonnie, Kaspar, Yonny, Tango eller Sumo... Kraftfulla, vackra jyckar.

Det blir trängsel vid Sankte Pers port.

• Gilla
  • Älska
Jiji och 2 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
I
Jag har haft en fantastisk uppfödare som nu, efter 50 år, slutat med sin kennel. Fram till nu har jag, via henne, inom ett par dygn haft en ny prick - ibland i väntan på en valp. Detta är alltså första gången jag är utan. Jag är inte övertygad om att man behöver en sörjeperiod. Alla mina 6 prickar har satt djupa, positiva, spår i mig. Men det beror väl också på hur man själv är mentalt funtad.

Nu letar jag efter en omplacering, en pensionerad, lite mindre (men inte alltför liten) hund med tuffhet och en stor nypa vakt i sig.

Min Angus blir aldrig bortglömd, inte heller Qonnie, Kaspar, Yonny, Tango eller Sumo... Kraftfulla, vackra jyckar.

Det blir trängsel vid Sankte Pers port.
Vi är alla olika. Själv skulle jag inte kunna ta ett nytt djur genast. Men inte gick det så lång tid innan vi började söka nytt heller. Man glömmer aldrig sina djur

Hoppas du hittar en trevlig vovve snart.

Vi tänkte ta övergivna katter men kunde inte komma överens med katthusen

• Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.