Radion i köket var plötsligt stendöd i morse. Då jag skulle kolla om kontakten satt i kom plötsligt yngre hunden och skällde intensivt på mig på ett obekant sätt. Det visade sig vara rejäla bitmärken i sladden till radion, och hunden ville nog av egen erfarenhet varna mig för att sladden är farlig.

(Lågspänningssladd, transformatorn sitter i stockproppen.)

• Älska
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
4774
Storsockret Storsockret skrev:
Nybadad inför morgondagen, obligatorisk ledsen-efter-dusch-bild 😅

[bild]
Snutte 😍 vill bara krama om honom 😀

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Storsockret
Nyss hemkommen med drogad hund. Ibland önskar jag att jag gick runt med en GoPro-kamera dygnet runt för vissa saker ser bara för jäkla dumma ut. Stackarn skulle dricka vatten men tungan låg så den åkte ut på sidan av munnen istället, om och om igen utan att han fick nåt vatten. Skrattade så jag grät, det är inte lätt när det är svårt.

Men ja, Agria tog hela besöket. Amputation, analys av tån samt librela. Så det var ju skönt, nästan 15k gick kalaset lös på men för oss dryga 2k.

Innan operation så tog man röntgenbilder och såg då kraftig lysis på benet i tån (som jag förstod det). Vill inte gå några händelser i förväg där egentligen utan avvakta provsvaren, men det känns inte så bra i magen. Jag hoppas att det bara är att tån varit trasig så länge, och inte osteosarkom eller annat äckligt.

• Älska
  • Gilla
  • Ledsen
Anna_H och 8 till
  • Laddar…
4774
Nyss hemkommen med drogad hund. Ibland önskar jag att jag gick runt med en GoPro-kamera dygnet runt för vissa saker ser bara för jäkla dumma ut. Stackarn skulle dricka vatten men tungan låg så den åkte ut på sidan av munnen istället, om och om igen utan att han fick nåt vatten. Skrattade så jag grät, det är inte lätt när det är svårt.

Men ja, Agria tog hela besöket. Amputation, analys av tån samt librela. Så det var ju skönt, nästan 15k gick kalaset lös på men för oss dryga 2k.

Innan operation så tog man röntgenbilder och såg då kraftig lysis på benet i tån (som jag förstod det). Vill inte gå några händelser i förväg där egentligen utan avvakta provsvaren, men det känns inte så bra i magen. Jag hoppas att det bara är att tån varit trasig så länge, och inte osteosarkom eller annat äckligt.
Skönt att höra att det gick bra 🐶💜 (förhoppningsvis) och visst är det skrattanfalls lockande när våra stackars pälsklingar är i sviterna efter narkosen. Har själv skrattat åtskilliga gånger med mina katter i detta kemiska tillstånd men jag tror oxå att man skrattar för att oron har släppt och för att vi är så glada för att ha dem hos oss. Kan säga att jag har skrattat lika mycket åt mig själv efter uppvaknandet efter operationer och även åt maken som låg och yrade om att han minsann var ledare av universum 🤣.

• Gilla
  • Wow
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Försöker få en bra bild när vi åt glass tidigare idag men det gick sådär... 🙄

En hunds nos och tunga som slickar på en glasspinne utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Suddig närbild av en hund som slickar i sig glass utomhus.
Skapa konto

Hund slickar på en glasspinne som en person håller fram.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
BengtH och 7 till
  • Laddar…
Nybadad inför morgondagen, obligatorisk ledsen-efter-dusch-bild 😅

[bild]
De är alla olika. ❤️
Aida är ledsen före och under duschen,
men efteråt rusar hon omkring som en galning,
svansen i topp, sååå glad att det är över!😂

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Var det någon som sa frukost? I'm all ears!
Tre papillonhundar sitter på en soffa med uppmärksamma blickar och stora öron.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
Igår deltog jag och Jesko i Blodomloppet.

5 km promenad blev lagom tempo.

På vissa ställen fick Jesko springa av sig lite.
Person och hund går längs en skogsstig bredvid en sjö under Blodomloppet, omgiven av grönska och vatten.
Skapa konto

En egen medalj fick han också.
Hund med röd medalj runt halsen står utomhus med solnedgångsljus i bakgrunden.
Skapa konto

Vi var 25st deltagare från min arbetsplats och strax över 500 personer var anmälda i de olika klasserna.
Panoramavy över Blodomloppet med deltagare och åskådare i en park vid en sjö under soliga förhållanden.
Skapa konto

/ P

• Gilla
Dalbotant och 4 till
  • Laddar…
"hundar skall hållas så att de inte stör vilda djur" - självklart, men jag gör ett litet undantag för sork då rasen är avlad för det. 😇
Mini med sitt första egenfångade byte, stor som en dinosaurie om man frågar henne själv.
Svart hund stolt visar upp sitt byte, en liten sork, med ett glatt leende.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Patrik440 och 9 till
  • Laddar…
Storsockret
En vecka sen operation, en vecka till stygnen ska bort. Tratt på nästintill konstant, men några timmar att bara ligga i gräset och njuta måste han få ändå när han tycker så mycket om det

Svart hund med tratt ligger i gräset med en liggande hund i bakgrunden.
Skapa konto

Rita lika fager som vanligt

Hund utan tratt avslappnad i gräset efter operation.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
4774
En vecka sen operation, en vecka till stygnen ska bort. Tratt på nästintill konstant, men några timmar att bara ligga i gräset och njuta måste han få ändå när han tycker så mycket om det

[bild]

Rita lika fager som vanligt

[bild]
Jo han är visst lika fager 🥰. Jag tycker verkligen att du/ni har två av de vackraste hundar som jag sett. Det är som deras personlighet lyser även i ett foto. Vad roligt att det har gått bra och hoppas han nu slipper den infernaliska klådan och smärtan för all framtid.

• Älska
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Jante Jante skrev:
Var det någon som sa frukost? I'm all ears!
[bild]
De är väl alltid "bara öron", eller?😂❤️

• Gilla
4774
  • Laddar…
Skönt när hunden kan stå lugn och titta på kanadagässen ute på åkern utan att försöka springa ut och ta dom.
Brun labrador står på en väg och tittar ut över ett fält mot skog i solljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Skjutsade sambon till flyget och när jag kom hem igen var jag ”utelåst” för herr tratt stod i vägen för dörren och vägrade backa 😂

Svart hund med trattkrage blockerar dörren inifrån med huvudet fram.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Patrik440 och 8 till
  • Laddar…
4774
Skjutsade sambon till flyget och när jag kom hem igen var jag ”utelåst” för herr tratt stod i vägen för dörren och vägrade backa 😂

[bild]
Det är för att han måste ha tratt 😄, det ser man på blicken

• Gilla
  • Haha
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.