171 344 läst · 1 840 svar
171k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Radion i köket var plötsligt stendöd i morse. Då jag skulle kolla om kontakten satt i kom plötsligt yngre hunden och skällde intensivt på mig på ett obekant sätt. Det visade sig vara rejäla bitmärken i sladden till radion, och hunden ville nog av egen erfarenhet varna mig för att sladden är farlig.
(Lågspänningssladd, transformatorn sitter i stockproppen.)
(Lågspänningssladd, transformatorn sitter i stockproppen.)
Nyss hemkommen med drogad hund. Ibland önskar jag att jag gick runt med en GoPro-kamera dygnet runt för vissa saker ser bara för jäkla dumma ut. Stackarn skulle dricka vatten men tungan låg så den åkte ut på sidan av munnen istället, om och om igen utan att han fick nåt vatten. Skrattade så jag grät, det är inte lätt när det är svårt.
Men ja, Agria tog hela besöket. Amputation, analys av tån samt librela. Så det var ju skönt, nästan 15k gick kalaset lös på men för oss dryga 2k.
Innan operation så tog man röntgenbilder och såg då kraftig lysis på benet i tån (som jag förstod det). Vill inte gå några händelser i förväg där egentligen utan avvakta provsvaren, men det känns inte så bra i magen. Jag hoppas att det bara är att tån varit trasig så länge, och inte osteosarkom eller annat äckligt.
Men ja, Agria tog hela besöket. Amputation, analys av tån samt librela. Så det var ju skönt, nästan 15k gick kalaset lös på men för oss dryga 2k.
Innan operation så tog man röntgenbilder och såg då kraftig lysis på benet i tån (som jag förstod det). Vill inte gå några händelser i förväg där egentligen utan avvakta provsvaren, men det känns inte så bra i magen. Jag hoppas att det bara är att tån varit trasig så länge, och inte osteosarkom eller annat äckligt.
Skönt att höra att det gick bra 🐶💜 (förhoppningsvis) och visst är det skrattanfalls lockande när våra stackars pälsklingar är i sviterna efter narkosen. Har själv skrattat åtskilliga gånger med mina katter i detta kemiska tillstånd men jag tror oxå att man skrattar för att oron har släppt och för att vi är så glada för att ha dem hos oss. Kan säga att jag har skrattat lika mycket åt mig själv efter uppvaknandet efter operationer och även åt maken som låg och yrade om att han minsann var ledare av universum 🤣.Storsockret skrev:Nyss hemkommen med drogad hund. Ibland önskar jag att jag gick runt med en GoPro-kamera dygnet runt för vissa saker ser bara för jäkla dumma ut. Stackarn skulle dricka vatten men tungan låg så den åkte ut på sidan av munnen istället, om och om igen utan att han fick nåt vatten. Skrattade så jag grät, det är inte lätt när det är svårt.
Försöker få en bra bild när vi åt glass tidigare idag men det gick sådär... 🙄
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
Igår deltog jag och Jesko i Blodomloppet.
5 km promenad blev lagom tempo.
På vissa ställen fick Jesko springa av sig lite.
En egen medalj fick han också.
Vi var 25st deltagare från min arbetsplats och strax över 500 personer var anmälda i de olika klasserna.
/ P
5 km promenad blev lagom tempo.
På vissa ställen fick Jesko springa av sig lite.
Logga in
Skapa konto
En egen medalj fick han också.
Logga in
Skapa konto
Vi var 25st deltagare från min arbetsplats och strax över 500 personer var anmälda i de olika klasserna.
Logga in
Skapa konto
/ P
"hundar skall hållas så att de inte stör vilda djur" - självklart, men jag gör ett litet undantag för sork då rasen är avlad för det. 😇
Mini med sitt första egenfångade byte, stor som en dinosaurie om man frågar henne själv.
Mini med sitt första egenfångade byte, stor som en dinosaurie om man frågar henne själv.
Logga in
Skapa konto
En vecka sen operation, en vecka till stygnen ska bort. Tratt på nästintill konstant, men några timmar att bara ligga i gräset och njuta måste han få ändå när han tycker så mycket om det
Rita lika fager som vanligt
Logga in
Skapa konto
Rita lika fager som vanligt
Logga in
Skapa konto
Jo han är visst lika fager 🥰. Jag tycker verkligen att du/ni har två av de vackraste hundar som jag sett. Det är som deras personlighet lyser även i ett foto. Vad roligt att det har gått bra och hoppas han nu slipper den infernaliska klådan och smärtan för all framtid.Storsockret skrev: