Nu känner kanske de flesta till https://hundarutanhem.se/ De förmedlar övergivna och bortlämnade hundar från bland annat Irland. I alla fall jag blev lite förvånad när jag läste om hur hundar betraktas och behandlas i en del länder som jag betraktar som mer eller mindre likadana som Sverige. Så om ni letar efter att adoptera kan det vara ett alternativ.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
yonna yonna skrev:
Nu letar jag efter en omplacering, en pensionerad, lite mindre (men inte alltför liten) hund med tuffhet och en stor nypa vakt i sig.
Det låter precis som du söker en pinscher. 🐕
https://www.pinschersektionen.se/?page_id=34

• Gilla
dicliff
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Nu känner kanske de flesta till [länk] De förmedlar övergivna och bortlämnade hundar från bland annat Irland.
Jag är i princip emot att man importerar hundar när det finns många i vårt land som behöver hjälp.

• Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Det låter precis som du söker en pinscher. 🐕
[länk]
Absolut! Varit inne på denna. Men vill ha en pensionär 😉.

• Gilla
Myckling
  • Laddar…
4774
Patrik440 Patrik440 skrev:
I fredags fyllde Rosa 7 år!
Hemskt vad åren går. 😳

Tyckte det var nyss hon låg hos mamma Judith.

3/6-17:
[bild]

[bild]

[bild]
[bild]
Åh Stort Grattis i efterskott 😀

• Älska
Patrik440
  • Laddar…
H
Efter långpromenaden var det tydligen dags för en powernap, lätt snarkandes och med tungan hängandes utanför som en slips 🥰
Hund som tar en powernap på golvet med tungan utstickande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Jobba en söndagkväll...
Två pudlar i en hundsäng bredvid en skål.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Jobba en söndagkväll...
[bild]
Åh, vilka gosiga fluffbollar! ❤️

• Gilla
jarlh
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Åh, vilka gosiga fluffbollar! ❤️
Livs levande gosedjur brukar jag säga.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Nu känner kanske de flesta till [länk] De förmedlar övergivna och bortlämnade hundar från bland annat Irland. I alla fall jag blev lite förvånad när jag läste om hur hundar betraktas och behandlas i en del länder som jag betraktar som mer eller mindre likadana som Sverige. Så om ni letar efter att adoptera kan det vara ett alternativ.
Tänk på att man ska vara lite försiktig med sådana adoptioner. Det finns tyvärr många oseriösa aktörer som helst enkelt föder upp hundar i syfte att tjäna pengar på att förmedla dem som "stackarshundar", dvs man stödjer buskavel och hjälper inga räddade hundar alls.

Kolla upp noga!

• Gilla
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Nu är just Hundar utan hem otroligt seriösa och samarbetar bara med organisationer i andra länder som i sin tur är seriösa. Jag tror risken är större att bli lurad på det viset i Sverige genom privata köp via diverse annonssidor.

Så, nej. Det finns absolut ingen risk att använda ideella organisationer som arbetar med seriösa mål och som samarbetar med andra icke vinstdrivande organisationer. Det finns liksom ingen vinst att hämta.

• Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Nu är just Hundar utan hem otroligt seriösa och samarbetar bara med organisationer i andra länder som i sin tur är seriösa. Jag tror risken är större att bli lurad på det viset i Sverige genom privata köp via diverse annonssidor.

Så, nej. Det finns absolut ingen risk att använda ideella organisationer som arbetar med seriösa mål och som samarbetar med andra icke vinstdrivande organisationer. Det finns liksom ingen vinst att hämta.
Det var det som var min poäng: att kolla upp att det är så.

• Älska
dicliff
  • Laddar…
Patrik440
Igår var Jesko med till Gelleråsen Arena och kikade på Velodromloppet.
Fokus på en hund med svartvit päls vid en motorsportarena. I bakgrunden syns grönska, en person i röd skjorta och racingbana.
Skapa konto

En svartvit hund med ett halsband där det står "Jesko", en grupp människor syns i bakgrunden på en utomhusevenemang med en gammeldags bil.
Skapa konto

På hemvägen var han trött och gjorde inte så mycket väsen utav sig resten utav kvällen hemma heller..
En trött hund ligger på en grön filt i baksätet på en bil, delvis fastspänd med sele.
Skapa konto

(Har haft med papegojan Emil några gånger tidigare men det blev lite lättare att gå runt ostört med en hund än med en papegoja på axeln..). 🙄😆

Skugga av en man som går med en fågel på axeln på ett asfaltunderlag.
Skapa konto

En grön papegoja sitter på motorn av ett fordon på Gelleråsen Arena under Velodromloppet.
Skapa konto

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Glad hund med öppen mun ligger på en fluffig bädd bredvid några leksaker, inomhus.
Skapa konto

Hund ligger på sidan med huvudet mot en grå keps, och tittar uppåt. En av hundens huggtänder syns tydligt. En ljusgrå kudde syns i bakgrunden.
Skapa konto

Ungefär tre veckor sen stygnen plockades nu. Även efter det var det ganska öppet, men nu börjar det ordna upp sig. Skönt, för det har börjat bli lite tendenser till skavsår på fotknölarna av alla bandage och skor, så nu försöker vi köra helt utan och rengöra ordentligt när han varit ute, och tratt när han är obevakad.

Testar spoiler-taggar med då- och nubilder. Inte alla som gillar att se sånt :)

Dagen innan stygnen drogs
Närbild av en djurfot med läkande sår och stygnen kvar. Huden ser torr och skrovlig ut, med lite rödaktig irritation runt såret.
Skapa konto

Idag
Hundtass hålls av en person och visar ett läkt sår mellan trampdynorna på hundens tass. En röd prick syns som ett tecken på återhämtning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
[bild]

[bild]

Ungefär tre veckor sen stygnen plockades nu. Även efter det var det ganska öppet, men nu börjar det ordna upp sig. Skönt, för det har börjat bli lite tendenser till skavsår på fotknölarna av alla bandage och skor, så nu försöker vi köra helt utan och rengöra ordentligt när han varit ute, och tratt när han är obevakad.

Testar spoiler-taggar med då- och nubilder. Inte alla som gillar att se sånt :)

Dagen innan stygnen drogs
[bild]

Idag
[bild]
Ser fint och infektionsfritt ut, fast, som du säger, ganska öppet.❤️
Det går nog bra framöver.🥰

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.