174 392 läst · 1 861 svar
174k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Nu känner kanske de flesta till https://hundarutanhem.se/ De förmedlar övergivna och bortlämnade hundar från bland annat Irland. I alla fall jag blev lite förvånad när jag läste om hur hundar betraktas och behandlas i en del länder som jag betraktar som mer eller mindre likadana som Sverige. Så om ni letar efter att adoptera kan det vara ett alternativ.
Det låter precis som du söker en pinscher. 🐕yonna skrev:
https://www.pinschersektionen.se/?page_id=34
Tänk på att man ska vara lite försiktig med sådana adoptioner. Det finns tyvärr många oseriösa aktörer som helst enkelt föder upp hundar i syfte att tjäna pengar på att förmedla dem som "stackarshundar", dvs man stödjer buskavel och hjälper inga räddade hundar alls.Bart skrev:Nu känner kanske de flesta till [länk] De förmedlar övergivna och bortlämnade hundar från bland annat Irland. I alla fall jag blev lite förvånad när jag läste om hur hundar betraktas och behandlas i en del länder som jag betraktar som mer eller mindre likadana som Sverige. Så om ni letar efter att adoptera kan det vara ett alternativ.
Kolla upp noga!
Nu är just Hundar utan hem otroligt seriösa och samarbetar bara med organisationer i andra länder som i sin tur är seriösa. Jag tror risken är större att bli lurad på det viset i Sverige genom privata köp via diverse annonssidor.
Så, nej. Det finns absolut ingen risk att använda ideella organisationer som arbetar med seriösa mål och som samarbetar med andra icke vinstdrivande organisationer. Det finns liksom ingen vinst att hämta.
Så, nej. Det finns absolut ingen risk att använda ideella organisationer som arbetar med seriösa mål och som samarbetar med andra icke vinstdrivande organisationer. Det finns liksom ingen vinst att hämta.
Det var det som var min poäng: att kolla upp att det är så.Bart skrev:Nu är just Hundar utan hem otroligt seriösa och samarbetar bara med organisationer i andra länder som i sin tur är seriösa. Jag tror risken är större att bli lurad på det viset i Sverige genom privata köp via diverse annonssidor.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 329 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 329 inlägg
Igår var Jesko med till Gelleråsen Arena och kikade på Velodromloppet.
På hemvägen var han trött och gjorde inte så mycket väsen utav sig resten utav kvällen hemma heller..
(Har haft med papegojan Emil några gånger tidigare men det blev lite lättare att gå runt ostört med en hund än med en papegoja på axeln..). 🙄😆
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
På hemvägen var han trött och gjorde inte så mycket väsen utav sig resten utav kvällen hemma heller..
Logga in
Skapa konto
(Har haft med papegojan Emil några gånger tidigare men det blev lite lättare att gå runt ostört med en hund än med en papegoja på axeln..). 🙄😆
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ungefär tre veckor sen stygnen plockades nu. Även efter det var det ganska öppet, men nu börjar det ordna upp sig. Skönt, för det har börjat bli lite tendenser till skavsår på fotknölarna av alla bandage och skor, så nu försöker vi köra helt utan och rengöra ordentligt när han varit ute, och tratt när han är obevakad.
Testar spoiler-taggar med då- och nubilder. Inte alla som gillar att se sånt
Ser fint och infektionsfritt ut, fast, som du säger, ganska öppet.❤️Storsockret skrev:[bild]
[bild]
Ungefär tre veckor sen stygnen plockades nu. Även efter det var det ganska öppet, men nu börjar det ordna upp sig. Skönt, för det har börjat bli lite tendenser till skavsår på fotknölarna av alla bandage och skor, så nu försöker vi köra helt utan och rengöra ordentligt när han varit ute, och tratt när han är obevakad.
Testar spoiler-taggar med då- och nubilder. Inte alla som gillar att se sånt
Dagen innan stygnen drogs
[bild]
Idag
[bild]
Det går nog bra framöver.🥰