171 330 läst · 1 840 svar
171k läst
1,8k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Det känns som att våren äntligen fått grepp även här, nästan snöfritt i trädgården nu, och förmodligen mycket spännande dofter i luften 🙂
Kul när grävhålet kommer fram igen 😅
Helt oskyldig?
Den här herren sätter grey i greyhound alltmer, man tänker inte på det men kollar man så har han mycket gråa/vita hår i ansiktet nu.
Hans tå har börjat trilskas igen, jättestor (större än vanligt) och han verkar besvärad av den. Många scenarion där han inte vill stötta alls eller fullt ut. Kört en period med Cortavance och sen en period med dagliga fotbad med Klorhexidinschampoo men det ger inte med sig.
Det kan vara så att det faktiskt är dags att ta fram häcksaxen och klippa lite (nåja, det är tydligen inte så det går till..) så han slipper den där tån nu 🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Helt oskyldig?
Logga in
Skapa konto
Den här herren sätter grey i greyhound alltmer, man tänker inte på det men kollar man så har han mycket gråa/vita hår i ansiktet nu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hans tå har börjat trilskas igen, jättestor (större än vanligt) och han verkar besvärad av den. Många scenarion där han inte vill stötta alls eller fullt ut. Kört en period med Cortavance och sen en period med dagliga fotbad med Klorhexidinschampoo men det ger inte med sig.
Det kan vara så att det faktiskt är dags att ta fram häcksaxen och klippa lite (nåja, det är tydligen inte så det går till..) så han slipper den där tån nu 🙂
Så otroligt vackra dina hundar är och jag hoppas att tån snart blir bättre 😻Storsockret skrev:Det känns som att våren äntligen fått grepp även här, nästan snöfritt i trädgården nu, och förmodligen mycket spännande dofter i luften 🙂
[bild]
[bild]
Helt oskyldig?
[bild]
[bild]
[bild]
Pingis hade andra tankar, vänta på svar från vet? Pff, sällan, jag biter av tån själv istället.. (nåja inte riktigt så illa, men det påminde om färsen jag tänkte smasha till middag…)
”Heey Pingiiiis, long time no see! 🥰” sa dom när vi kom in till veterinären på bästa akuttid 😅
Ingen amputation idag, men även denna veterinär tyckte det var ett lämpligt nästa steg så vi ska boka in det framåt slutet på nästa vecka när antibiotika-kuren vi kör igång idag är mot slutet men fortfarande aktiv
Om inte annat så får vi se hur mycket eller hur lite Agria tänker krångla, förväntningen är vid marken..
”Heey Pingiiiis, long time no see! 🥰” sa dom när vi kom in till veterinären på bästa akuttid 😅
Logga in
Skapa konto
Ingen amputation idag, men även denna veterinär tyckte det var ett lämpligt nästa steg så vi ska boka in det framåt slutet på nästa vecka när antibiotika-kuren vi kör igång idag är mot slutet men fortfarande aktiv
Om inte annat så får vi se hur mycket eller hur lite Agria tänker krångla, förväntningen är vid marken..
Att ta bort en tå är i princip inget problem. Det löste jag på direkten hos distriktsveten. Både han och jag var övertygade om att fixa det med en gång. Jycken mådde bra därefter och verkar inte bry sig. Det stora problemet med djursjukhusen är att man gärna förhalar problemen - till stora kostnader för både Fbolag och djurägare. Nu vet jag inte vem som behandlar TS's hund men jag undviker numera Anicura och liknande. Min jycke får jag inte behålla så länge till och det "enda" veten och jag är överens om är att så länge han mår bra med medicinering är det OK. Vi gör inga vidare tester med en 11-åring (låg ålder för min ras).
Även vi kör hos distriktsveterinärerna (finns även en annan som har jour, men åker hellre en timme om det inte är _akut_ liksom), och det har främst handlat om att han faktiskt inte haft så mycket besvär av den så det har känt onödigt, men nu på slutet har vi haft det uppe för diskussion. Men ja, nu får vi vänta ut infektionenyonna skrev:Att ta bort en tå är i princip inget problem. Det löste jag på direkten hos distriktsveten. Både han och jag var övertygade om att fixa det med en gång. Jycken mådde bra därefter och verkar inte bry sig. Det stora problemet med djursjukhusen är att man gärna förhalar problemen - till stora kostnader för både Fbolag och djurägare. Nu vet jag inte vem som behandlar TS's hund men jag undviker numera Anicura och liknande. Min jycke får jag inte behålla så länge till och det "enda" veten och jag är överens om är att så länge han mår bra med medicinering är det OK. Vi gör inga vidare tester med en 11-åring (låg ålder för min ras).
Nej dom pengarna kan vi inte betala. Agria satte inga reservationer tack vare erbjudandet från HuH så förhoppningsvis ska det inte va några problem.yonna skrev:
Åh stackarn, måste vara en infernalisk klåda/smärta. Hoppas verkligen att antibiotika kuren tar bort lite av hans plåga tills tån ryker för gott. Tror du kommer få en helt ny hund efter det 😻Storsockret skrev:Pingis hade andra tankar, vänta på svar från vet? Pff, sällan, jag biter av tån själv istället.. (nåja inte riktigt så illa, men det påminde om färsen jag tänkte smasha till middag…)
[bild]
Varning för många, numer smått sentimentala, bilder ❤️ Vår lilla pälskling hade fyllt år idag.. om hon funnits kvar i livet.. tror hon sjunger ikapp med pappa däruppe (hon älskade sjunga/yla till "ja må h*n leva" hehe) och äter god tårta ❤️
🌸 FOREVER IN OUR HEARTS 🌸
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lilla söta Snuttan ♥️ Grattis på födelsedagen Bella 🌸🏵️🌺🌼Snigla skrev:Varning för många, numer smått sentimentala, bilder ❤️ Vår lilla pälskling hade fyllt år idag.. om hon funnits kvar i livet.. tror hon sjunger ikapp med pappa däruppe (hon älskade sjunga/yla till "ja må h*n leva" hehe) och äter god tårta ❤️
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Hur har det gått med tå, Agria och antibiotika kuren?Storsockret skrev:Pingis hade andra tankar, vänta på svar från vet? Pff, sällan, jag biter av tån själv istället.. (nåja inte riktigt så illa, men det påminde om färsen jag tänkte smasha till middag…)
[bild]
Jodå, akutbesöket gick på ca 5000kr och Agria tog det, så nu har vi betalat vår fasta självrisk för detta försäkringsåret. På måndag kommer det gå loss på dryga 11000 så jag hoppas dom tar det också utan problem 🙂4774 skrev:
Tån ser bra ut, under omständigheterna. Han äter sin antibiotika med god aptit. Han är överlag obrydd och verkar inte ha ont (mer än vanligt), inte ens när man byter förbandet. Jag själv tycker det skulle göra jätteont när det har fastnat lite så jag är nog löjligare än jag behöver när jag tar loss det, han sover sig igenom det. Det verkar vara jobbigare att det rinner vatten på tassen än att jag petar loss bandage 😅
Logga in
Skapa konto
Så skönt för honom att det verkar ha lagt sig lite och skönt för er att Agria betalade. Ett tips om du vill veta säkert före operationen är att be Agria om ett förhandsbesked för efter kan de hitta på vilken ursäkt som helst för att slippa betala ens ett öre för " just det ingreppet ingår inte i din försäkring" typ.Storsockret skrev:Jodå, akutbesöket gick på ca 5000kr och Agria tog det, så nu har vi betalat vår fasta självrisk för detta försäkringsåret. På måndag kommer det gå loss på dryga 11000 så jag hoppas dom tar det också utan problem 🙂
Tån ser bra ut, under omständigheterna. Han äter sin antibiotika med god aptit. Han är överlag obrydd och verkar inte ha ont (mer än vanligt), inte ens när man byter förbandet. Jag själv tycker det skulle göra jätteont när det har fastnat lite så jag är nog löjligare än jag behöver när jag tar loss det, han sover sig igenom det. Det verkar vara jobbigare att det rinner vatten på tassen än att jag petar loss bandage 😅
[bild]
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 318 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 318 inlägg
Jag å Judith var ute å patrullerade härom dagen.
Rosa tyckte var lika bra att ta plats i min Chrysler när jag tog hem den i lördags för annars kanske det missas någon åktur.
Jesko passade bilen medan jag var in på COOP en snabbis.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rosa tyckte var lika bra att ta plats i min Chrysler när jag tog hem den i lördags för annars kanske det missas någon åktur.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jesko passade bilen medan jag var in på COOP en snabbis.
Logga in
Skapa konto