Har du kollat flödet jag såg att det inte var någon luftning på högpunkterna

Sinak Sinak skrev:
Rasistiskt är precis vad ditt tänk är. Jag har kollegor som jobbat längre än mig som kyltekniker. De skulle aldrig lämna det sådär.
De två installatörer som var här hade inte utländskt utseende och pratade ren svenska om det nu är viktigt.
De gjorde hur som helst ett hemskt fult och undermåligt arbete.
Jag har haft utländska hantverkare här som inte pratat ren svenska och gjort ett fantastiskt jobb.

• Gilla
Müssli och 7 till
  • Laddar…
O Opus skrev:
Skitsnack
Skulle hellre köpa Valliant än Nibe. Det är tysk kvalitet.

• Gilla
H-Thomasson och 3 till
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Hej!

Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
N Nitrifik skrev:
Hej!

Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Inga yrkesmän gör ett sådant jobb. Ser ut som de använt medskickat "Homekit for dummies".

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Sinak Sinak skrev:
Ja... tysk kvalitet....man får ju hoppas det är bättre än vw passaten iallafall😆

• Grå Volkswagen personbil bakifrån med torkat gräs fastnat under bagageluckan, parkerad utomhus med svensk registreringsskylt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Sinak Sinak skrev:
Lycka till! Är installatör med mer än 30 års erfarenhet av värmepumpar å vet vad det där e

Sinak Sinak skrev:
Rasistiskt är precis vad ditt tänk är. Jag har kollegor med "svåra namn" som jobbat längre än mig som kyltekniker. De skulle aldrig lämna det sådär.
Utlänningar har väl skapat sitt eget varumärke här i Sverige, om det är svärtat är det väl inte svenskars fel?

kisumisu kisumisu skrev:
En sak som jag dock undrar som ingen annan gör.

Varför installeras avstängningsknappen utomhus?
Sett på de flesta pumpar att det är så.
Det kan jag tycka är dåligt, vem som helst kan ju komma och sabotera där.
Fins elsäkerhetslag för det. Det ska finnas säkerhetsbrytare i anslutning till apparaten. Alternativt en låsbar brytare inomhus.

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
C Comfort Thomas skrev:
Nja, ska man vara lite petig så kan håltagningen varit lite längre ner och då kan man gå rakt åt höger och sen rakt ner.
undrar mest hur rören sitter fast i taket inomhus då jag inte ser någon form av klammer eller så är jag blind !!
Sitter fast med skruv.

O Opus skrev:
Lycka till! Är installatör med mer än 30 års erfarenhet av värmepumpar å vet vad det där e
Uppenbarligen inte.

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
O Opus skrev:
Av speglar väl priset
Glömde skriva att arbetet ser för jävligt ut hade aldrig godkännt det där

• Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
O Opus skrev:
Glömde skriva att arbetet ser för jävligt ut hade aldrig godkännt det där
Vet inte vad du menar med priset, men det ligger omkring 120-130 k för detta LV pump package.

N Nitrifik skrev:
Hej!

Det är väl Du som beställare som bestämmer hur Du vill att det skall se ut och/eller göras?!

• Gilla
Nitrifik
  • Laddar…
Synd på en så fin maskin. Vaillant är en riktigt fin tillverkare men tyvärr ligger de lite efter i Sverige. Återförsäljarna/installatörerna håller överlag ingen toppenklass. Något jag saknar i den här installationen är ett ordentligt fundament. Här verkar de bara ha ställt den på gamla trädgårdsplattor. Inte helt lätt att hålla den plan över tiden då…

• Gilla
H-Thomasson och 1 till
  • Laddar…
N Nitrifik skrev:
Värma Norden AB, oseriöst skitföretag som uppenbarligen inte bryr sig om varken sitt rykte eller sina kunder. Rekommenderade av Villaägarna, jag ska kontakta dem om detta.

Jag har påtalat det för dem flera gånger och tryckt på. Idag gick jag vidare till ARN och berättade för dem att jag hade gjort det, då svarade dem med att de ska skicka fakturan till kronofogden (som har förfallodatum 28/9..).
Ångrar något enormt att jag anlitade dem.
Samtidigt har de sagt att dem alltid följer ARNs rekommendationer. Vi får se hur det slutar.
Obs att du bara har rätt att innehålla ett belopp som är proprtionerligt till felet som ska åtgärdas. Viktigt också att bestrida fakturan ordentligt innan den är förfallen och därefter vid varje påminnelse/krav.

• Gilla
adron och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.