83 118 läst · 262 svar
83k läst
262 svar
Luft-vattenpump installation - ok att lämna på detta sätt?
Löjligt, bara att titta vid vilket hus som helst. Säg till dem att dra det i en "kanal".N Nitrifik skrev:Hej!
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Är det sant, är det ok eller inte? Tips och råd uppskattas!
Ett sådant inlägg kan du görna förklara. Nu framstår du bara som korkad och opåläst. Men om du kan förklara varför det är skitsnack så är jag idel öra. För det jag fått fram så är detta ett bådfe välbefäst och välrenmomerat fabrikat. Om än mindre vanligt i Sverige. Inte billigt heller..O Opus skrev:
Renoverare
· västra götaland
· 744 inlägg
Renoverare
· västra götaland
· 744 inlägg
Ser inget vidare ut! Jag frågade runt en hel del innan jag valde firma. Det är jag glad för. Dom jag anlitade var proffsiga, både gällande var och hur den skulle i stalleras för optimal effekt. Snygg funktionell installation och värmepumpen funkar väldigt bra med den installationen. Har hört riktiga rysarhistorier när det gäller andra installatörer i samma område som varit riktiga klåpare fast dom säljer samma märke på värmepumpar.N Nitrifik skrev:Hej!
Jag undrar om det är ok att lämna dragning av rör på det här sättet och eventuellt bilder på hur det ska/brukar se ut?
Jag tycker inte det blev snyggt med rören dragna på det här sättet och när jag ifrågasatte varför de inte satte rören i en kanal, blev svaret att det inte går, och inte heller behövs, med denna typ av rör och material.
Om du bestrider fakturan, gör inte kronofogden något. Installationen är inte fackmannamässigt utförd.N Nitrifik skrev:Värma Norden AB, oseriöst skitföretag som uppenbarligen inte bryr sig om varken sitt rykte eller sina kunder. Rekommenderade av Villaägarna, jag ska kontakta dem om detta.
Jag har påtalat det för dem flera gånger och tryckt på. Idag gick jag vidare till ARN och berättade för dem att jag hade gjort det, då svarade dem med att de ska skicka fakturan till kronofogden (som har förfallodatum 28/9..).
Ångrar något enormt att jag anlitade dem.
Samtidigt har de sagt att dem alltid följer ARNs rekommendationer. Vi får se hur det slutar.
Varför ljuger du?E ElliotMedia skrev:
Aggregatet innehåller propan som har ett GWP på 1 och inte omfattas av F-gasreglerna.
Redigerat:
Medlem
· stockholm
· 2 251 inlägg
En låsbar arbetsbrytare är ett alternativ.J Nnll skrev:Jag bor granne med en lekpark och har fått pumparna avstängda två gånger i sommar. Jävligt irriterande.
Jag tar gärna emot tips på vad jag kan göra för att förhindra att obehöriga stänger av pumpen. Går det att sätta en låsbar kåpa över t.ex?
Gällande utseendet hos ts. Det är av den anledningen man inte betalar en krona innan arbetet är utfört.
Finns troligen någon form av låsbar ”brevlåda” att montera över brytare och någon kanske har ett tips till dig.
Är det en nätbur över hela utedelen inkl brytare så var dom svindyra sist jag letade pris på dom.
Fulaste installationen jag sett. Kräv att de gör om både på utsidan och insidan. Jag hade aldrig accepterat detta hafsverk.N Nitrifik skrev:Hej!
Rasistiskt är precis vad ditt tänk är. Jag har kollegor med "svåra namn" som jobbat längre än mig som kyltekniker. De skulle aldrig lämna det sådär.B Boende45 skrev: