1 811 197 läst · 5 887 svar
1811k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Har sedan innan Ryobin och den har lossat många bultar i framvagnen på bilar. Även hjulbultar har gått galant,
Den har aldrig svikit mig. men på lite impuls köpte jag en Parkside i torsdags när jag ändå svängde förbi Lidl för att köpa fikabröd.
Har ej ännu testat Parksiden, men jag ska byta till vinterhjul på privatbilen och då kan jag testa dom två mot varandra.
Bytet kommer nog inte för i mitten av december då jag inte har tid innan.
Jag återkommer med resultatet
Den har aldrig svikit mig. men på lite impuls köpte jag en Parkside i torsdags när jag ändå svängde förbi Lidl för att köpa fikabröd.
Har ej ännu testat Parksiden, men jag ska byta till vinterhjul på privatbilen och då kan jag testa dom två mot varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har! Se mitt inlägg längre ner!Humulus skrev:Mmm. men gissningsvis har inte så många en kraftfull kompressor stående...
Har själv en bra pneumatisk, och visst är den kraftigare och bättre, men för byte två ggr per år på en vanlig
personbil så är det inte nödvändigt och jag köpte faktiskt Lidl-maskinen förra gången dom hade den på G. Tycker
den fungerar bra för mina ändamål och det är bekvämare än den pneumatiska, man slipper dra igång kompressorn och
man slipper rulla ut slangen.
För att säga något defenitivt om Ryoibin kontra Lidls behöver man ju nästan ha tillgång till båda, vilket nog
är få som har dessvärre.
Har en ryobi sedan några år tillbaka som jag använder till mer än skiftar däck med (och jag byter däck på minst tre bilar 2ggr/år) fungerar klockrent. Köpte ryobin som många andra pga batteriträdgårdsmaskiner och tyckte Hitachi mutterknack var för dyr för det lilla jag (trodde) skulle använda knacken till.
Spännande! då får vi se hur den presterar,det man kan vara skeptisk till är de billiga batterierna,har dålig erfarenhet av det! övriga kostar väl 3-4 ggr så mycket?M Mr Tool skrev:Har sedan innan Ryobin och den har lossat många bultar i framvagnen på bilar. Även hjulbultar har gått galant,
[bild]
Och varför döper man en maskin till nästan parkslide(ogräset)?
Redigerat:
Hur känns de jämfört med varandra att hålla i? Jag stod och klämde på lite muttermaskiner på Jula idag och insåg att det var stor skillnad i hur smidiga de känns och att det nog spelar en del roll. Favoriten var en Metabo som tyvärr kostade ca 2 700 spänn naken.M Mr Tool skrev:Har sedan innan Ryobin och den har lossat många bultar i framvagnen på bilar. Även hjulbultar har gått galant,
[bild]
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 931 inlägg
Jula har väl bara en från Metabo och den kostar 1799 naken.
Den är tyngre och lite större, har ej provat den ännu.G gronfelt skrev:
I somras köpte jag deras slagskruvdragare, också i samma serie, Den har byggt en altan och en friggebod utan problem.
Jag har totalt 5 slagskruvdragare Makita, Bosch GDR, De Walt, Jula multi series och den från Lidl. Ska jag välja den som är snabbast att dra i en skruv så är det den från Lidl.
Ja ja vet jag är sjuk - jag är nog lite verktygsberoende. Jag är allätare, allt från Cotech till Metabo !
Ha det gött
// Mr Tool
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 674 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 674 inlägg
Inte det minsta upprörd, se det mer som en hjälpande hand och en balansering.Byurn skrev:
Jag har fö dragit i ett gäng 6x120 samt feta franska med Lidls slagare hos en bekant. Det är ingen dräpare på nåt sätt, kanske kan kallas prisvärd om den håller.
Redigerat:
Inte grön Bosch, men åtminstone inte B&D heller ...
https://www.lidl.se/sv/p/vi-har-allt-foer-din-klapputdelning-och-lite-till/leksaksverktyg/p28324
https://www.lidl.se/sv/p/vi-har-allt-foer-din-klapputdelning-och-lite-till/leksaksverktyg/p28324