1 892 179 läst · 6 092 svar
1892k läst
6,1k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Mitt tips är att köpa nåt annat. Det är ändå 1500 spänn. Det går tex att hitta Evolution Rage för 2000-2500kr. Då får du en kompromiss i en kapsåg med lågt varvtal. Den kapar på hobbynivå gnistfritt. Allt hänger på klingan. Finns en hel del på tex Amazon med. Skulle inte ens fundera på en låg-låg-lågpris bandsåg om man kan köpa en klingkap för i princip samma pengar.Bart skrev:
Jag har haft min i några år och skulle säga att för pengen ger den väldigt mycket.Bart skrev:
När min börjar kapa snett så är det för att bladet börjar bli dåligt.
Det medföljande bladet är helt ok, bra tom tycker jag.
Ska du kapa profiler i 100mm så kanske du bör välja ett annat verktyg..
Men för hobbybruk så var det en bra investering för min del.
Du verkar ha tur verkar det som.Utsättaren skrev:
Den på min bild är
Batteridrivet måttband, PDMB A1
Men på hemsidan nämns även
Digitalt kalibreringsmätverktyg, PDKM A1
https://www.lidl.se/p/parkside-digitalt-kalibreringsverktyg-maattband/p10028355
Så kolla i butiken på onsdag om den finns.
Ooh. Hoppas på tur då. Såg bara måttbandet när jag bläddrade i annonsbladet. Måttband har jag redan det bästa. Talmetern.Pjosk75 skrev:
lite off topic, men Rusta har kanonpris på deras Fasadfärg Premium just nu, 9.1 liter för 500 kr
https://www.rusta.com/sv-se/gor-det-sjalv/utomhusfarg/fasadfarg-och-fonsterfarg
https://www.rusta.com/sv-se/gor-det-sjalv/utomhusfarg/fasadfarg-och-fonsterfarg
Nog för att jag har ett patologiskt Parkside-intresse, men vad är grejen med rullmätaren..? När har man nytta av den?Utsättaren skrev:
Och någon som kan förklara varför man villhöver ett digitalt måttband?
Jodå, till mätaren fanns i den butik jag besökte.
Vad användningsbehovet faktiskt är återstår att lära mig. Men om en behöver kapa x antal lika långa brädor så antar jag att den är smidig.
Fanns en på youtube som visade att den automatiskt räknar om kaplängden när sidorna kapas i olika vinklar.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad användningsbehovet faktiskt är återstår att lära mig. Men om en behöver kapa x antal lika långa brädor så antar jag att den är smidig.
Fanns en på youtube som visade att den automatiskt räknar om kaplängden när sidorna kapas i olika vinklar.
Åldersseende är väl tråkig, men ack så reell anledning.V Vardagsrum skrev:
Sen finns det till synes ett antal intressanta knappar där som kanske kan få den att göra något användbart? Att halvera ett mått med en knapptryckning vore t.ex. kanske inte så dumt.
Slutligen kan det vara intressant om man kan spara ett antal mått på något sätt för att slippa skriva upp dem. Tyvärr är sådana funktioner ofta så taffligt designade att de inte blir så användbara i praktiken.
Tack, en väldigt bra anledning! Eller om man måste mäta i mörker.C cpalm skrev:Åldersseende är väl tråkig, men ack så reell anledning.
Sen finns det till synes ett antal intressanta knappar där som kanske kan få den att göra något användbart? Att halvera ett mått med en knapptryckning vore t.ex. kanske inte så dumt.
Slutligen kan det vara intressant om man kan spara ett antal mått på något sätt för att slippa skriva upp dem. Tyvärr är sådana funktioner ofta så taffligt designade att de inte blir så användbara i praktiken.
Såg någonstans att detta måttband sparade de senaste 1000 mätningarna.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vad kan en sänksåg ge mig vs cirkelsåg?
Sågklinga för laminat
Verktyg, Maskiner & Fordon