1 876 587 läst · 6 028 svar
1877k läst
6,0k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 379 inlägg
Nja.
Den har ju fäste för 1/4 tums bits.
Den har ju fäste för 1/4 tums bits.
Jag har borrskruvdragaren och tycker att den är bra för priset. Den har ibland lite svårt att hålla fast borr tycker jag.D da98jpn skrev:
Verktygstokig
· Gävleborg
· 175 inlägg
Både slagskruvdragaren och tigersågen är rätt rappliga och sunkiga, men de kostar ju därefter också... Har lånat båda vid ett par tillfällen när jag inte haft mina vanliga maskiner tillgängliga.
Men visst, de tuggar och går.. Men någon speciell prestanda eller kvalitetskänsla är det inte frågan om.
Men visst, de tuggar och går.. Men någon speciell prestanda eller kvalitetskänsla är det inte frågan om.
Här i stan fick dom inte in några Tigersågar alls...
Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
Stod och höll i Mutterknackaren - men kunde inte komma på vad man ska ha den till?
Ni som har en sån vad har ni den till? (Den är ju på gränsen till för klen till Hjulbultar och då skulle den ju med fördel ha 1/2 fäste?
Fanns säkert 15-20 st lavade i Kristianstad, så det verkar konstigt. Hade butiken någon anledning? Jag köpte en, verkar helt ok till det jag ska ha den till! Blev en excenterslip också, verkar kraftfull faktiskt!Humulus skrev:
Hej!
”Mutterknackaren” är en slagskruvdragare som används till att dra skruvar med. Maskinen saknar chuck och har endast bitsfäste. Slagskruvdragare har väsentligt högre vridmoment än modeller utan slag, något som uppnås genom att maskinen “slår” slag i i roterande riktning, dvs i samma riktning som skruven snurrar.
Jag har en skruvdragare, som jag förborrar med, och en slagskruvdragare som jag skruvar med. Kraften i slagskruvdragaren är betydligt bättre!
Mvh Mackk
”Mutterknackaren” är en slagskruvdragare som används till att dra skruvar med. Maskinen saknar chuck och har endast bitsfäste. Slagskruvdragare har väsentligt högre vridmoment än modeller utan slag, något som uppnås genom att maskinen “slår” slag i i roterande riktning, dvs i samma riktning som skruven snurrar.
Jag har en skruvdragare, som jag förborrar med, och en slagskruvdragare som jag skruvar med. Kraften i slagskruvdragaren är betydligt bättre!
Mvh Mackk
Humulus skrev:
Humulus skrev:
Som andra redan skrivit är det ju en skruvdragare och inte en mutterknack men till träskruv av lite storlek är den riktigt bra, Lidl har en mutterknack i performance serien med 1/2"-fattning och 1356NM moment men den dyker väl upp framåt hösten i butikerna här antar jag (då det är hjulbytardags...)Humulus skrev:
Hängde på låset idag tyckte jag (07:50) men fick se mig slagen av mer morgonpigga badgäster men åkte rask till lidl 10km längre bort och där fanns det kvar! Nu har ungarna (och jag..) en uppblåsbar SUP. Dock ingen mjölk då detta var på beställning av övriga familjen.
Jag köpte faktiskt en våtdräkt en gång i tiden på netto.
Kostade dom då?O olofh skrev:Hängde på låset idag tyckte jag (07:50) men fick se mig slagen av mer morgonpigga badgäster men åkte rask till lidl 10km längre bort och där fanns det kvar! Nu har ungarna (och jag..) en uppblåsbar SUP. Dock ingen mjölk då detta var på beställning av övriga familjen.