1 876 587 läst · 6 028 svar
1877k läst
6,0k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Allmän fråga: Jag försöker lämna tillbaka två sågklämmor från våren där kvittot har försvunnit. Långa diskussioner med kundtjänst och butik har inte hjälpt trots att förpackning är obruten och att jag kan visa på transaktion med kortköp. - Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto? Tack på förhand.
// En inte längre så nöjd Lidl-kund

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klämkraften sidled och neråt var inte tillräcklig när jag skulle fräsa med en på vardera sida. Det går att höja punkten för där man klämmer men då ligger inte skenan mot bordet längre. Går säkert att modifiera men då känns det lättare att ta två raka brädor och tvingar.Alfredo skrev:
Lime113 skrev:
Allmän fråga: Jag försöker lämna tillbaka två sågklämmor från våren där kvittot har försvunnit. Långa diskussioner med kundtjänst och butik har inte hjälpt trots att förpackning är obruten och att jag kan visa på transaktion med kortköp. - Finns det någon som har köpt och kan tänka sig att låna ut sitt kvitto? Tack på förhand.
[bild]
Om du har kontoutdrag så ser man när köpet är gjort och kvittosumma
butikschefen och säljledare i butiken kan med den infon hitta ditt kvitto i datorn
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 114 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 114 inlägg
Råkade ut för samma problem på IKEA. Personalen i butiken var helt handfallen och kunde absolut inte hjälpa till. Ett samtal till kundtjänsten i Älmhult(?) och det var löst på ett par minuter. Nu var det som sagt inte Lidl men dom kanske också har en vettig central kundtjänst som kan plocka fram kvittot åt dig.
Medlem
· stockholms län
· 264 inlägg
Det bör inte vara några problem. Du har bevis på transaktionen och dom är, vad jag vet, skyldiga att kunna ta fram ditt kvitto enligt bokföringslagen.Lime113 skrev:
[bild]
För mig funkade den iaf i förhållande till prisetT Torbod skrev:
Tror många har för höga krav på billighetsprodukterna som lidl säljer…….. dom där kostar nog inte ens en tia att tillverka i Kina och då blir kvaliteten därefter
Inget svar på din fråga.Peraan82 skrev:
Men glöm aldrig länken!
https://www.lidl.se/p/snickra-i-sommar/elektrisk-saenksaag/p49931
Har ingen erfarenhet av sågen men reagerar lite på sågdjupet. Den klarar ju inte ens en av de vanligaste tralldimensionerna, dvs en 28*120 bräda då max sågdjup är endast 27 mm.
Den kanske är jättesmidig när det är klenare dimensioner som skall sågas men jag skulle hoppa ett köp då den inte klarar en vanlig trallbräda.
Den kanske är jättesmidig när det är klenare dimensioner som skall sågas men jag skulle hoppa ett köp då den inte klarar en vanlig trallbräda.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 379 inlägg
Den är väl antagligen tänkt att använda till att såga skivor. Ser smidig ut.R roli skrev:Har ingen erfarenhet av sågen men reagerar lite på sågdjupet. Den klarar ju inte ens en av de vanligaste tralldimensionerna, dvs en 28*120 bräda då max sågdjup är endast 27 mm.