1 795 069 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag försöker undvika att skruvmejslar blir magnetiska för att metalflisor fastnar på spetsen som ger sämre grepp i skruven med risk att man förstör skruven.Lime113 skrev:
Jag köpte mig-svetsen de hade föra några månader sen, är nöjd. För pengarna fungerar den riktigt bra överlag. Den är svårjobbad i tunn plåt, den verkar inte ha så lätt att reglera spänning och trådmatning, men såfort det är lite grövre (1.5mm) så går den fint.A anis16 skrev:
Så är det samma uppköpare och tillverkare så tror jag deras övriga svets är vettiga.
Köpte också flusstrådssvetsen för ett halvår sedan och är nöjd med den. Dock var min fråga om de sålt multisvetsen MIG/TIG/MMA/Fluss i Sverige? Hittar att den såldes för €199 i andra länder och efter tittat på Youtube om den så ökade mitt villhöver-behov markant. Dock svårare att gömma bakom mjölken än lilla invertersvetsen som är den här veckan...C corre skrev:Jag köpte mig-svetsen de hade föra några månader sen, är nöjd. För pengarna fungerar den riktigt bra överlag. Den är svårjobbad i tunn plåt, den verkar inte ha så lätt att reglera spänning och trådmatning, men såfort det är lite grövre (1.5mm) så går den fint.
Så är det samma uppköpare och tillverkare så tror jag deras övriga svets är vettiga.
Nej, jag har inte sett den tidigare. Det är första kanske sista året som de större elverktygen sålts tror jag.A anis16 skrev:Köpte också flusstrådssvetsen för ett halvår sedan och är nöjd med den. Dock var min fråga om de sålt multisvetsen MIG/TIG/MMA/Fluss i Sverige? Hittar att den såldes för €199 i andra länder och efter tittat på Youtube om den så ökade mitt villhöver-behov markant. Dock svårare att gömma bakom mjölken än lilla invertersvetsen som är den här veckan...
Hoppas de fortsätter... en Plasma vore trevligt
Då nästan ingen har skrivit om det stora som hände i torsdags (verktygssläppet) får jag väl få igång er på semestern.
Borr- och bitssats
Sortimentlådor
Avloppsrens
3M maskeringstape!
Smutt patronspruta
Ps svetsen verkar kunna gömmas bakom två 1,5 liters mjölk.
Borr- och bitssats
Sortimentlådor
Avloppsrens
3M maskeringstape!
Smutt patronspruta
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ps svetsen verkar kunna gömmas bakom två 1,5 liters mjölk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag köpte svetsen och den var helt OK.
Jag testade den igår och la några strängar med 2,0 och 2,5 mm pinnar.
Otroligt liten tänder bra och lättsvetsad. Det följde även med en 230 V 1,5 mm2 förlängningssladd. För det priset är jag imponerad. Får se hur länge den håller.
Dock känns den gedigen med sitt plåthölje. Svetskablarna var 10 mm2 och de hade lagom längd. Elektrodhållaren höll svetselektroderna bra.
Jag testade den igår och la några strängar med 2,0 och 2,5 mm pinnar.
Otroligt liten tänder bra och lättsvetsad. Det följde även med en 230 V 1,5 mm2 förlängningssladd. För det priset är jag imponerad. Får se hur länge den håller.
Dock känns den gedigen med sitt plåthölje. Svetskablarna var 10 mm2 och de hade lagom längd. Elektrodhållaren höll svetselektroderna bra.
Slog till på tryckslangen, sortimentslåda (har några sedan tidigare) och en borrsats fr metall..
Sneglade på kapen fr tryckluft, men vet inte riktigt om behovet finns (en vanlig vinkel Janne funkar ju) men verkade ovanligt smidig..
Sneglade på kapen fr tryckluft, men vet inte riktigt om behovet finns (en vanlig vinkel Janne funkar ju) men verkade ovanligt smidig..
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 096 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 096 inlägg
Haha samma här, hade en förhoppning om att kunna bygga om den för att klara 230mm skivor för att kunna kapa lite större rör med den.
Började skruva ihop den och efter hälften så hamnade den på hyllan för tillfället.
Började skruva ihop den och efter hälften så hamnade den på hyllan för tillfället.