Tittade på Youtube efter review om invertersvetsen och snubblade över en annan parkside multisvets Pmsg 200. Har den varit tillgänglig hos Lidl i Sverige förut?

Lime113 Lime113 skrev:
Vet inte om det är en likadan som jag har köpt tidigare. Den fungerar för skiftnycklar så skruvmejsel lär väl fungera. Annars bara att lämna tillbaka.
Jag försöker undvika att skruvmejslar blir magnetiska för att metalflisor fastnar på spetsen som ger sämre grepp i skruven med risk att man förstör skruven.

A anis16 skrev:
Tittade på Youtube efter review om invertersvetsen och snubblade över en annan parkside multisvets Pmsg 200. Har den varit tillgänglig hos Lidl i Sverige förut?
Jag köpte mig-svetsen de hade föra några månader sen, är nöjd. För pengarna fungerar den riktigt bra överlag. Den är svårjobbad i tunn plåt, den verkar inte ha så lätt att reglera spänning och trådmatning, men såfort det är lite grövre (1.5mm) så går den fint.

Så är det samma uppköpare och tillverkare så tror jag deras övriga svets är vettiga.

C corre skrev:
Jag köpte mig-svetsen de hade föra några månader sen, är nöjd. För pengarna fungerar den riktigt bra överlag. Den är svårjobbad i tunn plåt, den verkar inte ha så lätt att reglera spänning och trådmatning, men såfort det är lite grövre (1.5mm) så går den fint.

Så är det samma uppköpare och tillverkare så tror jag deras övriga svets är vettiga.
Köpte också flusstrådssvetsen för ett halvår sedan och är nöjd med den. Dock var min fråga om de sålt multisvetsen MIG/TIG/MMA/Fluss i Sverige? Hittar att den såldes för €199 i andra länder och efter tittat på Youtube om den så ökade mitt villhöver-behov markant. Dock svårare att gömma bakom mjölken än lilla invertersvetsen som är den här veckan...

A anis16 skrev:
Köpte också flusstrådssvetsen för ett halvår sedan och är nöjd med den. Dock var min fråga om de sålt multisvetsen MIG/TIG/MMA/Fluss i Sverige? Hittar att den såldes för €199 i andra länder och efter tittat på Youtube om den så ökade mitt villhöver-behov markant. Dock svårare att gömma bakom mjölken än lilla invertersvetsen som är den här veckan...
Nej, jag har inte sett den tidigare. Det är första kanske sista året som de större elverktygen sålts tror jag.
Hoppas de fortsätter... en Plasma vore trevligt :)

• Wow
nissenhj
  • Laddar…
Är Lidl verktygen billigare och/eller bättre än motsvarande från Biltema mfl?

J JohanLun skrev:
Är Lidl verktygen billigare och/eller bättre än motsvarande från Biltema mfl?

Det har jag men även andra skrivit om tidigare i tråden. Läs igenom eller använd sökfunktionen.

Då nästan ingen har skrivit om det stora som hände i torsdags (verktygssläppet) får jag väl få igång er på semestern.

Borr- och bitssats
Sortimentlådor
Avloppsrens
3M maskeringstape!
Smutt patronspruta

Verktygssläpp: Sortimentlådor i shoppingvagn i byggmarknad, prislapp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ps svetsen verkar kunna gömmas bakom två 1,5 liters mjölk.

Invertersvets set i förpackning på butikshylla med priset 799 kr synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Jag köpte svetsen och den var helt OK.
Jag testade den igår och la några strängar med 2,0 och 2,5 mm pinnar.
Otroligt liten tänder bra och lättsvetsad. Det följde även med en 230 V 1,5 mm2 förlängningssladd. För det priset är jag imponerad. Får se hur länge den håller.
Dock känns den gedigen med sitt plåthölje. Svetskablarna var 10 mm2 och de hade lagom längd. Elektrodhållaren höll svetselektroderna bra.

• Gilla
Modulent75 och 3 till
  • Laddar…
Jag kan lägga till att fläkten är väldigt högljud.
Svetsskärmen som följde med var väldigt enkel, den har jag inte testat. Jag har en automatisk sedan tidigare.

Slog till på tryckslangen, sortimentslåda (har några sedan tidigare) och en borrsats fr metall..

Sneglade på kapen fr tryckluft, men vet inte riktigt om behovet finns (en vanlig vinkel Janne funkar ju) men verkade ovanligt smidig..

Någon som provat stativet för vinkelslip?
Lätt och snabbt att sätta i och ta bort vinkelslipen?
Stadigt?

N nissenhj skrev:
Någon som provat stativet för vinkelslip?
Lätt och snabbt att sätta i och ta bort vinkelslipen?
Stadigt?
Väldigt krånglig och vidrig manual. Min är fortfarande bara monterad till hälften och fortfarande obrukbar.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R
Haha samma här, hade en förhoppning om att kunna bygga om den för att klara 230mm skivor för att kunna kapa lite större rör med den.

Började skruva ihop den och efter hälften så hamnade den på hyllan för tillfället.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Instämmer, min ligger i en låda någonstans. Blev hopmonterad, men stämde inte riktigt med min slip så jag skulle ändra den lite för att passa. Blev aldrig gjort eftersom jag köpte en bandsåg istället :D

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.