A Anders243 skrev:
Har någon här erfarenhet av Lidls grensåg? Skulle den funka bra vid beskärning av t.ex. äppelträd? Eller blir snitten för "slafsiga" eller för långt från stammen med en sådan såg?
Kolla Youtubes tidigare till fransmannen som brukar testa. De finns med undertext.

B b_hasse skrev:
Håller man på och startar/stoppar ofta för att spara på batteriet så matas det förmodligen ut mer tråd än man önskar. Låt trimmern gå tills du vill ha mer tråd, då stoppar du och startar igen.
Så vill i varje fall inte jag ha det. Därför köpte jag en DeWalt, där jag själv kan bestämma när tråden ska matas ut. Den fungerar ypperligt, men det är en annan prisklass.

Ja, man får en del tråd för mellanskillnaden...

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J Jensa86 skrev:
Ja, man får en del tråd för mellanskillnaden...
Visserligen, men jag tycker det är ett slöseri med tråd. Även om den är billig.

Jag har en. Tycker den fungerar bra. Snitten beror ju på bladens utformning. Det är "vanliga" Tigersågsblad så man kan ju byta till det man själv vill ha!
Innan jag köpte den där så använde jag faktiskt Tigersågen, och det fungerade det med :)

A Anders243 skrev:
Har någon här erfarenhet av Lidls grensåg? Skulle den funka bra vid beskärning av t.ex. äppelträd? Eller blir snitten för "slafsiga" eller för långt från stammen med en sådan såg?

• Gilla
Anders243
  • Laddar…
Vad säger vi om bänkborren? Är mest ute efter att få raka hål i mindre saker.. är nämligen expert på att borra snett med skruvdragare :crysmile:

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Z zzoink skrev:
Vad säger vi om bänkborren? Är mest ute efter att få raka hål i mindre saker.. är nämligen expert på att borra snett med skruvdragare :crysmile:
Då kanske du ska ha ett enkelt borrstativ istället. Bosch hade ett classy förr i tiden. Wolfcraft med flera säljer en modern variant.

Vill du göra det enkelt för dig själv bygger du en jigg med två klossar i ett L och använder som riktmärke i innerhörnet. Sök 'drill jigs wooden blocks' så hitter du säkert något.

Mikael_L
https://www.hornbach.se/shop/WOLFCRAFT-Flyttbart-borrstativ-1-tecmobil/3824126/artikel-detaljer.html
Är en trevlig pryl för att borra rakt (eller vinkel om så önkas) eller mitt på rör, och lite sådana finesser.

Däremot kan det vara svårt att få fast en skruvdragare, utan den är tänkt för 230V borrmaskin med standard 43mm halsfäste. Kanske någon skruvdragare fungerar, men generellt inte.

http://www.wolfcraft.com/en/products/p/drill_guides/1_tecmobil_mobile_drill_stand/s/p/index.html
Välj "open gallery"

Z zzoink skrev:
Ganska usel. Jag köpte en och den är glappig och svår att centrerat. Precis som julas billiga förövrigt som jag var inne och tittade på.

Någon som har erfarenhet av denna mutterdragare från lidl?

• Parkside slagskruvdragare för tryckluft från Lidl i grönt och svart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
@Sparkish sökning i tråden på ”mutterdragare” ger sju träffar,
Skärmdump av ett diskussionsforum med inlägg om mutterdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
gimmok och 1 till
  • Laddar…
Fast det är bara en av träffarna som handlar om den tryckluftsdrivna mutterdragaren och den nämner inget om hur bra den är

Demmpa Demmpa skrev:
@Sparkish sökning i tråden på ”mutterdragare” ger sju träffar,
[bild]
Ja, men fortfarande ingen info om just denna modell som du kan se i träffarna.

Tryckslangen i bladet för 49,- ngn som köpt den tidigare? (Tänkte uppgradera meec kompressorn)

Då ingen har skrivit om knackaren, och då jag tror den slangen också är ny. Kolla fransmannen YouTube som länkas till ovan. Han testar så gott som allt. Det finns undertext för den som inte förstår franskan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.