1 814 646 läst · 5 892 svar
1815k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Jag har några såna, de är helt ok även i minusgrader. Ett par minus, de är ganska känsliga för mekanisk påverkan och plastskyddet vid anslutningen sitter inte fast så de är krångliga att trycka in uttagen.Mikael_L skrev:Det där är en polyesterslang, dvs ej gummislang som Lovan83 skrev om.
Det verkar som att BT inte har någon gummislang alls nu. Men den slang du länkade till är nog inget dåligt köp alls.
Undvik 1/4" om du tänkt köra tryckluftsverktyg, den funkar till luftpumpning och renblåsning.
Tar du 3/8" (ca 10mm) så funkar den korta längden (10 meter) ofta rätt bra till typ allt för oss amatörer, men vill du ha riktigt fullt blås, knappt tryckfall alls, så väljer du 1/2"
Har du Jula nära så kan du kolla där också, för ett år sen typ, hade de åtminstone bra utbud av slangar som var vettiga till bra pris.
Men kläm och känn och bedöm kvaliten, en billig slang som snabbt går sönder är inte billig.
Det lovan83 skrev - gummislang, är ju trevligt, brukar vara av outstanding kvalitet vad gäller att klara slitage och att man kör över den, kliver på den, råkar tappa saker på den, osv.
Dock lite styv och jobbig, särskilt vid kyla.
Jag vet inte om Lidls "nya" laseravståndsmätare har varit med i bladet nyligen eller inte, men hursom så fanns den i butiken igår, varvid jag köpte en som en enklare "leksak" till barnen för att freda min GLM 80.
Tidigare versioner av Parkside Laseravståndsmätare har varit riktigt usla (min pappa hade en som han lämnade tillbaks då den hade 30-40 mm offset vid varje mätning), så jag hade inte speciellt mycket hopp om att denna skulle vara bra, men jag måste säga att den nya (PLEM 50 B2) är riktigt bra! Givetvis inte lika bra som en Blå Bosch / GLM 80, men för 249:- kändes den mycket prisvärd.
Så om ni behöver en helt okej avståndsmätare så kan jag tipsa om den.
Tidigare versioner av Parkside Laseravståndsmätare har varit riktigt usla (min pappa hade en som han lämnade tillbaks då den hade 30-40 mm offset vid varje mätning), så jag hade inte speciellt mycket hopp om att denna skulle vara bra, men jag måste säga att den nya (PLEM 50 B2) är riktigt bra! Givetvis inte lika bra som en Blå Bosch / GLM 80, men för 249:- kändes den mycket prisvärd.
Torsdag 13 augusti kommer äntligen lite verktyg. Länk till bladet, bara att bläddra
Men du är säker att det inte är likadan som tidigare? Eller inte likadan som den som var dålig?A Anders243 skrev:Jag vet inte om Lidls "nya" laseravståndsmätare har varit med i bladet nyligen eller inte, men hursom så fanns den i butiken igår, varvid jag köpte en som en enklare "leksak" till barnen för att freda min GLM 80.
Den jag köpte förra veckan har jag inte sett på Lidl innan, den har ungefär samma storlek som en GLM 80, d.v.s. rätt liten, medan den sämre som min far hade var rätt stor och otymplig, samt hade extra lullull såsom laserlinjer. Den påminner om den som är i bladet du just länkade till, men jag kan inte säga om de är samma eller inte. Jag minns bara att "stor laseravståndsmätare == dålig"
Edit: Denna är den jag tycker är bra.
Edit: Denna är den jag tycker är bra.
jag har en sån vinkelmätare, köpt på Lidl för några år sen.
den är både bra och kass samtidigt...
Bra därför att den är mycket exakt. - att mäta vinklar exakt är rätt svårt, en vinkelmätare som mäter 1/10 dels grader från känd tillverkare kostar stora pengar.
Den är kass då ratten som låser vridningen ändrar vinkeln när man drar åt.
men slutsatsen är rekommendation.
den är både bra och kass samtidigt...
Bra därför att den är mycket exakt. - att mäta vinklar exakt är rätt svårt, en vinkelmätare som mäter 1/10 dels grader från känd tillverkare kostar stora pengar.
Den är kass då ratten som låser vridningen ändrar vinkeln när man drar åt.
men slutsatsen är rekommendation.
Höll helt på att missa invertersvetsen förra veckan då den inte var med i reklambladet...
Den svetsar helt ok för det jag behöver, lite kantstål, vinkelbeslag typ... Kört med 2mm stickor bara men ok resultat och skönt att slippa släpa fram MAG'en och ödsla dyr gas...
Den svetsar helt ok för det jag behöver, lite kantstål, vinkelbeslag typ... Kört med 2mm stickor bara men ok resultat och skönt att slippa släpa fram MAG'en och ödsla dyr gas...