81 101 läst · 316 svar
81k läst
316 svar
Lekpark 2 meter från tomtgräns
Ellen_folie_karamellen sitter nog fastspänd i fåtöljen för att inte trilla omkull igen. Förvånad över alla oväntade sprängdåd hon varit för naiv att förutspå. Hon är mer rädd för traktordäck än massvåldtäkter. Hon borde bli statsminister.D Daniel 109 skrev:Alla håller inte med dig.
[länk]
Att lekplatser försvinner när det krävs mer underhåll är definitivt inte en myt. Främst handlar det nog om lekplatser som inte byggts av kommuner. Men även kommunala har jagven känsla av att de blir glesare.
Äldre men liknande åsikter.
[länk]
Säkerheten tenderar att gå för långt.
I den här tråden anses ju även EU godkända lekredskap vara för farliga.
Renoveringsnovis
· skaraborg
· 286 inlägg
Jag undrar hur det har gått? Jag vill ge ett litet tips också om det är så att klätterställningen är flyttad men hunden skäller ändå. Det går att träna bort skällandet. Då måste ni först träna hunden att skälla på kommando sen träna in att inte skälla. Det finns bra klipp på youtube hur man går till väga. Börja träna inomhus innan ni tränar ute och ni vet väl att det inte hjälper att stå vid huset och ryta åt hunden att den ska vara tyst? Det är annars ett klassiskt fel hundägare gör. Det gör bara att hunden skäller ännu värre. Det är en liten alert vaktare ni har. Ni kanske skulle ha en 80-kg mastiff som lekkompis? De är oftast mycket tystare. Och ger den lilla mer trygghet så den inte behöver larma för minsta lillaN Geoay skrev:Jag bor i ett radhus där vi har en samfällighet. Samfälligheten har placerat en klätterställning med rutschkana 2 meter ifrån min tomtgräns. Vi har ingen frihet, nyfikna barn som skriker åt oss ifrån klätter ställningen. Hej hej, vad gör du och så vidare. De slänger sand på rutschkanan och lite allt möjligt som blåser in på min tomt. Vi har nu skaffat en liten pomeranian som skäller väldigt mycket och det tycker barnen är roligt så de skäller tillbaks. De ställer sig vid gallret och retar hunden. Det är en hund som larmar därav skällandet.
Nu till frågan, vad kan jag göra för att på bort lekställningen, hur nära min tomt får den stå. Jag är trött på allt oljud av hunden som skäller, nyfikna barn och misshandeln av klätterställningen. Jag har själv barn därför bör jag i området men placering av lekparken ger mig inget privat liv eller lugn och ro.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Termometer laddomat 21
Ved, Pellets, Flis -
Finns en köksfläkt utan kåpa för ventilationsrör 12 cm diameter?
Ventilation -
Kan man mäta 3 fas spänning med en multimeter som har 500V AC men är CAT 2 300V?
El -
Hur gå från diameter 20 mm till 27 mm för vattenkoppling?
Vatten & Avlopp -
En billig plåtpool 2 x 3 meter som ska grävas ner
Pool