211 775 läst · 565 svar
212k läst
565 svar
Lee residence - Nybygge, 2 plan i Isotimber
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Det gick bra bra. Det rörde sig väldigt lite när vi fyllde, inte ett knäpp ljud alls. Har inte mätt något efter vi fyllde.S saiter skrev:
När jag satte stöttorna fick jag trycka ut överdelen ca 5mm för att allt skulle vara i lod.
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Hej, nu har det ju gått en tid och jag undrar om du är nöjd med kombinationen ftx-ventilation med isotimber?
mvh Birgitta
mvh Birgitta
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Långt mellan uppdateringarna...
Poolen går det sakta men säkert med. Håller på att ta bort frigolit så jag kan skruva en bärlina i betongen att sedan fästa reglarna för trallen i. Lite pilligt men det går bra när fått in snitsen. Sätter den med plugg och rostfri konstruktionskruv. (Hade ingen rostfri betongskruv på hyllan.)
Grannarna har fått bygglov så snart blir det till att fortsätta med muren mot den sidan. Verkar bli full höjd så det blir rätt mycket att gräva och fyll ut. Hittade markduk och jordnät till bra kurs på markvaruhuset så det ligger och väntar.
Bråket med snickarna som förstört taket i köket är fortfarande inte löst...
Poolen går det sakta men säkert med. Håller på att ta bort frigolit så jag kan skruva en bärlina i betongen att sedan fästa reglarna för trallen i. Lite pilligt men det går bra när fått in snitsen. Sätter den med plugg och rostfri konstruktionskruv. (Hade ingen rostfri betongskruv på hyllan.)
Grannarna har fått bygglov så snart blir det till att fortsätta med muren mot den sidan. Verkar bli full höjd så det blir rätt mycket att gräva och fyll ut. Hittade markduk och jordnät till bra kurs på markvaruhuset så det ligger och väntar.
Bråket med snickarna som förstört taket i köket är fortfarande inte löst...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg
Lyckades få en lucka i väder och akiviteter så det blev en tur till Byggmax och shoppa vike. Hade även fått fatt i skruv och plugg så det blev lite fäst.
Tur att man bara kan gå ut i garaget och hämta de verktyg man behöver. Hade aldrig stått ut med att hyra...
Tur att man bara kan gå ut i garaget och hämta de verktyg man behöver. Hade aldrig stått ut med att hyra...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Självbyggare
· Stockholm
· 9 923 inlägg