Fru och ungar drog på semester till Öland. Jag tog semester och byggde på poolen. :)

Konstruktion av en oavslutad pool med blockväggar och installationsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite detaljer kvar att limma och det måste byggas en form på toppen så det blir ett krön av betong.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Formen för att stadga väggarna och få till ett krön börjar komma på plats.

Formverk av trä och gul mätband på grå betongblockvägg under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
Då var väggarna fyllda och krönet rivet. :)
Byggplats med fyllda betongväggar och rivet krön, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat fundament av betongblock med trästöttor, avlägsnat övermurat krön, gräsmark i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 2 till
  • Laddar…
Gick det bra att fylla?
Behövde du justera snedstöttorna för att hålla långsidorna raka?

//AA
 
S saiter skrev:
Gick det bra att fylla?
Behövde du justera snedstöttorna för att hålla långsidorna raka?

//AA
Det gick bra bra. Det rörde sig väldigt lite när vi fyllde, inte ett knäpp ljud alls. Har inte mätt något efter vi fyllde.

När jag satte stöttorna fick jag trycka ut överdelen ca 5mm för att allt skulle vara i lod.
 
Redigerat:
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Börjat riva formen.
En nybyggd betongfundament med rör och kabel utsatta, omgiven av byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
verobar och 5 till
  • Laddar…
Hej, nu har det ju gått en tid och jag undrar om du är nöjd med kombinationen ftx-ventilation med isotimber?
mvh Birgitta
 
J JohnÅkerlund skrev:
Hej, nu har det ju gått en tid och jag undrar om du är nöjd med kombinationen ftx-ventilation med isotimber?
mvh Birgitta
Det funkar toppen. Har bra luft och det samlas smuts i filtren.

Tror inte valet av stomme spelar så stor roll med FTX.
 
  • Gilla
JllMMY och 2 till
  • Laddar…
Långt mellan uppdateringarna...

Poolen går det sakta men säkert med. Håller på att ta bort frigolit så jag kan skruva en bärlina i betongen att sedan fästa reglarna för trallen i. Lite pilligt men det går bra när fått in snitsen. Sätter den med plugg och rostfri konstruktionskruv. (Hade ingen rostfri betongskruv på hyllan.)

Grannarna har fått bygglov så snart blir det till att fortsätta med muren mot den sidan. Verkar bli full höjd så det blir rätt mycket att gräva och fyll ut. Hittade markduk och jordnät till bra kurs på markvaruhuset så det ligger och väntar.

Bråket med snickarna som förstört taket i köket är fortfarande inte löst...


Betongkonstruktion för pool med borttaget frigolit och påbörjade fästen för trall, samt byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
verobar och 2 till
  • Laddar…
Lyckades få en lucka i väder och akiviteter så det blev en tur till Byggmax och shoppa vike. Hade även fått fatt i skruv och plugg så det blev lite fäst.

Tur att man bara kan gå ut i garaget och hämta de verktyg man behöver. Hade aldrig stått ut med att hyra...

Byggmaterial och verktyg uppradade på en betonggrund utomhus vid ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
7ender och 1 till
  • Laddar…
Semester = tid för bygga pool.

Testar justerbara fötter. Hittills har det gått väldigt smidigt med dem. Konstruktion av poolstomme med justerbara fötter för stöd på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zlingo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.