RilleRock
Konfiguration>XBUS >Expansionsenheter.

RilleRock RilleRock skrev:
Konfiguration>XBUS >Expansionsenheter.
Hittar inget där heller. Antar att de borde finnas under input?

Skärmdump av ett gränssnitt för konfiguration av en expander med menyval och inställningar synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M MartinEkl skrev:
Nu har jag kommit en bit med min installation och ska installera en expansionsenhet. Men behöver er hjälp:)

Expansionsenheten är ansluten x-bus och jag får status = aktiv/ok och att den är online. Men ser inte input (8st) utan ser bara output (2 st) i SPC Connect Pro. Är det något mer jag måste göra? Eller tittar jag på fel ställe?
Under All zones så finns bara controllerns.
[bild]

[bild]
Du har ett väldigt stort ID. Välj manuell adressering och sätt switchen till 1.

gol gol skrev:
Tack! Ska testa det. Återkommer imorgon

RilleRock
gol gol skrev:
Precis som GOL skriver så har du fasta sektionsadresser på I/O dvs adress 1 blir 9-16, adress 2 blir 17-24 osv.

RilleRock RilleRock skrev:
Precis som GOL skriver så har du fasta sektionsadresser på I/O dvs adress 1 blir 9-16, adress 2 blir 17-24 osv.
Ni hade rätt det var adresseringen som var problemet. Ändrade manuellt och nu fungerar det.

Tack för hjälpen!

• Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Skulle det gå att använda tex en UniFi G4 PRO kamera som rörelsedetektor i SPC?

Ja, OM kameran har en fysisk kontakt som sluter/öppnar när kameran larmar, annars nej.

• Gilla
KristianO
  • Laddar…
Har ett gammalt 3G modem till mitt larm och funderar lite på att byta ut det. Eller vad har modemet egentligen för syfte? Har LC kopplat men å andra sidan stabilt fiber och redundans med 4G router. Behöver jag egentligen ett modem?

K KristianO skrev:
Har ett gammalt 3G modem till mitt larm och funderar lite på att byta ut det. Eller vad har modemet egentligen för syfte? Har LC kopplat men å andra sidan stabilt fiber och redundans med 4G router. Behöver jag egentligen ett modem?
Syftet är sekundär överföringsväg till LC.
Redundant mot strömavbrott och störningar så länge inte hela mobilnätet går ned.
Ditt eget nätverk går ju ned direkt vid ett strömavbrott om du inte själv ordnar med UPS osv. Även då finns det troligen ingen backup på nätleverantörens sida närmast dig.

Jockas021 Jockas021 skrev:
Syftet är sekundär överföringsväg till LC.
Redundant mot strömavbrott och störningar så länge inte hela mobilnätet går ned.
Ditt eget nätverk går ju ned direkt vid ett strömavbrott om du inte själv ordnar med UPS osv. Även då finns det troligen ingen backup på nätleverantörens sida närmast dig.
Tack! Då jag både kör UPS på larmet samt Ö-drift på hela hemmet så är ström inget problem.
Kör dessutom redundans på internet i form av 4G router med sim.

min fråga är om modemet fyller någon mer funktion än just internet? Sms?

K KristianO skrev:
Tack! Då jag både kör UPS på larmet samt Ö-drift på hela hemmet så är ström inget problem.
Kör dessutom redundans på internet i form av 4G router med sim.

min fråga är om modemet fyller någon mer funktion än just internet? Sms?
Då borde du klara dig vid strömavbrott. Bara flikar in att om anläggningen är klassad så kan det vara krav på dubbla överföringsvägar. Det är inte vanligt att ha sådana krav för en privatperson men det förekommer.

Ja, den kan skicka och ta emot sms. Men vem använder det när appen finns?

Redigerat:
Har ett par kameror både Siemens och Vanderbilt (CCMS2010-IR och CVMS1310-IR) som känns lite bängliga att hantera. Inspelning osv funkar ju, samt live view i både iPhone och vid inloggning till centralapparaten. Men live view vid direkt uppkoppling till kameran funkar inte. Det gör att vissa delar av funktionaliteten med maskning osv försvinner. Plug-ins verkar helt outdated. Någon som har en juste workaround för hantering av äldre kameror?

Jockas021 Jockas021 skrev:
Då borde du klara dig vid strömavbrott. Bara flikar in att om anläggningen är klassad så kan det vara krav på dubbla överföringsvägar. Det är inte vanligt att ha sådana krav för en privatperson men det förekommer.

Ja, den kan skicka och ta emot sms. Men vem använder det när appen finns?
Kan garantera att den inte är i någon klass som kräver dubbla larmöverföringsvägar.. Det är ett krav som definitivt inte finns på privatpersoner.

S
@RilleRock
Gränssnitt för administration, centralen offline, felmeddelande, användaråtkomst, tid för senaste kommunikation.

Två problem
Den översta centralen har jag demonterat då den inte ska användas längre, men av någon anledning så är just den centralen omöjlig att ta bort (finns ingen soptunneknapp)..

Andra problemet, har en ny central som varit reggad på ett annat konto tidigare och sedan legat på hylla i flera år. Men nu har jag dragit igång den. Kan logga in på den via lokal IP och har uppdaterat den till 14.1
Men när jag försöker lägga till den på SPC connect så får jag felmeddelandet du ser på bilden där. Har du något tips? Centralen är fabriksåterställd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.