Demmpa Demmpa skrev:
Se inlägg 4416 & 4417
Demmpa Demmpa skrev:
Se inlägg 4416 & 4417
Demmpa Demmpa skrev:
Se inlägg 4416 & 4417
Tack .
skulle ha gått tillbaka och läst lite bättre.

R RickardAP skrev:
Tack .
skulle ha gått tillbaka och läst lite bättre.
Nu har jag fixa hem 3.8.5 men hittar inget för att köra igång någon setup i den ?
Har även 3.13 hemma som är en setup fil
När jag kör igång den så får jag felmeddelande
Fast jag har avinstallerat 3.7.3

• Felmeddelande för Microsoft Visual C++ 2017 Redistributable setup misslyckades på en datorskärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RickardAP skrev:
Nu har jag fixa hem 3.8.5 men hittar inget för att köra igång någon setup i den ?
Datorskärm med installation loggar som visar olika systemstatusar och ett felmeddelande.
Skapa konto

Har du startat om datorn mellan avinstallationen och installationen?

Generellt gäller, för att vissa filer ska försvinna från register mm så måste datorn startas om.

Jag har provat att starta om men det hjälper ej .
Några tips ?

R RickardAP skrev:
Har fått det felet innan. Avinstallera befintlig visual c++ 2017 du har installerat på datorn. Starta sedan installationen igen

tippz tippz skrev:
Har fått det felet innan. Avinstallera befintlig visual c++ 2017 du har installerat på datorn. Starta sedan installationen igen
Ska leta rätt på den i kväll.
Spc Connect pro funkar bara med 3.8.5
Och högre .
Hur ska jag lyckas få in 3.8.5 då i min central
Om jag inte har något program då jag har
3.8.1??

Någon som vet hur man lättast kommer i kontakt med Vanderbilt för att rapportera buggar? Jag har precis upptäckt funktionen "Dubbel låser upp", som innebär att slår man kod två gånger så låses dörren upp, alternativt återgår till läge "normal". Helt fantastiskt då jag också kopplat en mapping gate till Door Entry Granted vilket gör att jag också får funktionen "Frånkoppling utifrån", vilken annars inte går att kombinera med "dubbel låser upp".

Anywho, på användarprofilnivå finns det en inställning som heter "Dörrkontroll - Användare kan låsa/låsa upp dörrar.". Den har jag inaktiverad för en viss användarprofil, konstigt nog användare med den profilen låsa upp respektive "låsa" (genom att återgå till läge normal) dörrar genom att slå sin kod två gånger.

Detta måste ju vara en bugg?

Jag tolkar nämligen inställningen som att "dubbel låser upp" enbart skall fungera för användare som också har behörigheten "dörrkontroll".

Skärmbild av inställningen 'Dörrkontroll' i en säkerhetssystemprogramvara med en strömbrytare som är avstängd.
Skärmdump visar inställningsalternativ för 'Dubbel låser upp' i ett säkerhetssystem.

tippz tippz skrev:
Gjorde som du sa och nu fick jag in spc Connect pro .
Har anslutit centralen med usb till datorn och
Får detta felmeddelande.
Går det ansluta när jag har 3.8.1 i centralen?

• Datorskärm med felmeddelande om USB-anslutningsproblem till en SPC-central och firmware version 3.8.5.
    Skapa konto
tippz tippz skrev:
Om jag ansluter via weben blir det
Skärmbild av felmeddelande om misslyckad säker anslutning med SSL-felkod.
Skapa konto

3.8.1 fungerar nog inte med spc connect pro... prova ladda ner gamla hederliga internet Explorer och prova anslut med den webbläsaren istället!

tippz tippz skrev:
3.8.1 fungerar nog inte med spc connect pro... prova ladda ner gamla hederliga internet Explorer och prova anslut med den webbläsaren istället!
Nu har jag fått in 3.8.5 och kan använda
Spc Connect pro.
Är 3.8.5 den senaste program varan ?
När jag ska uppdatera x-buss med .pfw
Kan man även uppdatera manöverpanelen
Ska jag välja med den med ?

3.8.5 är ganska gammal firmeware, den senaste är 3.13.1

Demmpa Demmpa skrev:
3.8.5 är ganska gammal firmeware, den senaste är 3.13.1
Då får jag leta rätt på den .
En fråga om mapping gate som jag styr min garage port med.
Går det få den funktionen så man bara har en på knapp.
Som det är nu för att öppna måste jag först
Trycka på knappen sen av knappen och på igen för att öppna och stänga porten .
Har den i momentan nu .

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.