Nu blir jag sådär desperat på mitt larm. I eftermiddag så gick det ner och hamnade i offline läge igen. Sist så va de 16/11 och då fick ja hjälp av RilleRock att lösa problemet. Varför kan man inte återställa krypteringsnyckeln själv.. grrr
RilleRock
Har du lust att hjälpa mig igen.
Sist så sa du att jag behövde se över mitt internet och nu har jag bytt och kör med mobilt bredband. Funkat klockrent hela tiden tills idag.
Testade att generera en ny krypteringsnyckel nu ikväll. Hjälpte inte något.
Kan man köra med fast krypteringsnyckel som man anger för att ha samma eller hur kan man tänka? 3dje gången detta händer nu med 2 olika bredband...
Med vänlig hälsning, Håkan

Mitt ligger offline nu också. Så chilla nån dag.

Supertack RilleRock!!
Nu är den uppe igen. Förstår inte varför min panel är så känslig och tappar kontakten med Spc systemet men antagligen någon liten dipp från Telia så kan de fippla ur.

Än en gång!
Bugar och tackar RilleRock!!

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Jag har en snabb fråga.

Jag har lagt mina brandsensorer under ett eget område som heter "Brand".

Kan man på något sätt dölja Brand från mina manöverpaneler?

Jag använder Automatisk återställning så de behövs inte i manöverpanelerna.

M markus00 skrev:
Jag har en snabb fråga.

Jag har lagt mina brandsensorer under ett eget område som heter "Brand".

Kan man på något sätt dölja Brand från mina manöverpaneler?

Jag använder Automatisk återställning så de behövs inte i manöverpanelerna.
Konfiguration->Hårdvara->X-Bus->Manöverpaneler->Klicka på manöverpanel->Omåden

Hur kan man på något sätt schemalägga att Område Garage larmar på 2300 och larmar av 0700? Kan man dessutom, om man larmar alla områden manuellt få larmet att göra override på schemat så att allt är larmat hela tiden?

gol gol skrev:
Konfiguration->Hårdvara->X-Bus->Manöverpaneler->Klicka på manöverpanel->Omåden
Stort tack!! :D

• Gilla
ltfrebac
  • Laddar…
ltfrebac ltfrebac skrev:
Hur kan man på något sätt schemalägga att Område Garage larmar på 2300 och larmar av 0700? Kan man dessutom, om man larmar alla områden manuellt få larmet att göra override på schemat så att allt är larmat hela tiden?
Jag har lagt alla sensorer i garaget så de tillhör samma deltillkoppling som skalskyddet på huset, kallar läget "natt". Inte riktigt vad du frågade efter, men iaf... :)

gol gol skrev:
[länk]

Aha, tackar. Kan för mitt liv inte hitta var man gör detta dock:

3) Under Område->Områdestriggers->Händelse kopplar du sedan dessa händelser till det område du vill styra. Ange positiv Kant.

ltfrebac ltfrebac skrev:
Aha, tackar. Kan för mitt liv inte hitta var man gör detta dock:

3) Under Område->Områdestriggers->Händelse kopplar du sedan dessa händelser till det område du vill styra. Ange positiv Kant.
Är lite ändrat i senare FW... Du går till Orsak & Effekt konfiguration, väljer det område du vill styra och trycker på Tilldela.

gol gol skrev:
Är lite ändrat i senare FW... Du går till Orsak & Effekt konfiguration, väljer det område du vill styra och trycker på Tilldela.
Ahh, och larmtyp måste stå i "Kommersiell" upptäckte jag. Tackar!

• Gilla
Joelbit
  • Laddar…
RilleRock
M markus00 skrev:
Stort tack!! :D
Ett annat tips är att istället för ta bort området från map så ingen behörighet ser dem istället ta bort dem ur befintliga användarprofiler.
Sedan skapa en ny användare med en användarprofil som kan hantera brandområdet så att det finns en kod som har denna behörighet.

• Gilla
gol
  • Laddar…
Uppdaterade till firmware till 3.11, efter det kan jag inte längre ansluta till centralen via lokala IP-numret, blir bara certifikat/TLS-fel. Innan kunde jag ansluta med Internet Explorer 11, men det går inte heller längre. Går det inte längre att ansluta lokalt till centralen utan måste jag gå via spcconnect? eller har ni nån annan lösning för lokal åtkomst?

M Mr_Hell skrev:
Uppdaterade till firmware till 3.11, efter det kan jag inte längre ansluta till centralen via lokala IP-numret, blir bara certifikat/TLS-fel. Innan kunde jag ansluta med Internet Explorer 11, men det går inte heller längre. Går det inte längre att ansluta lokalt till centralen utan måste jag gå via spcconnect? eller har ni nån annan lösning för lokal åtkomst?
För att lösa problematiken med TLS och självsignerat certifikat så har Vanderbilt i 3.11 helt enkelt tagit bort möjligheten att köra krypterat. Detta får dock den tråkiga effekten att om SPC-centralen innan uppgradering är konfad för SSL/TLS och port 443, så kommer man efter uppgradering explicit behöva ge http://<SPC_IP>:443 för att komma in igen och ändra till port 80.

Detta nämns märkligt nog varken i release notes eller nya manualen.

• Gilla
Mr_Hell och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.