125 509 läst · 323 svar
126k läst
323 svar
Långtidsprojekt Tegelvilla Skåne
Efter välbehövlig semester så kunde jag äntligen hämta luckorna till badrummet.
Lite kvällsjobb i mitt inplastade Dexterrum i källaren..(köpte grundmålade luckor)
När färgen torkat och härdat en dag så kunde jag börja montera dom och min hylla.
Lite kvällsjobb i mitt inplastade Dexterrum i källaren..(köpte grundmålade luckor)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När färgen torkat och härdat en dag så kunde jag börja montera dom och min hylla.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Öööhhh?Jonatan79 skrev:
Det där fattar jag inte riktigt?
Handfatet känns gammaldags tycker jag. Tvättfat på en bänk... Och luckan till skåpet för Säker Vatten har jag aldrig sett så snygg förut.
Tack!Åsa Lund skrev:
Men skåpet med fördelare sitter i garderoben bakom duschen. Luckan i väggen är en infälld hurts. Måste ju ha handdukar nånstans..
Det var ju ett tsg sen det uppdaterades något men det har helt enkelt inte hänt något på riktigt länge.. var rätt trött på att jobba konstant så det blev till att pausa lite för att inte bli helt under isen. Började dessutom jobba igen i höstas efter föräldraledigt och fokus flyttades lite..
men småsaker börjar hända.
Fått till belysning i garderoben
Sen har det börjat inredas lite på kontoret..
Äntligen lyckades jag få till ett fäste i toppen på fasta duschväggen så den har blivit permanent monterad.
Tog mig även upp på vinden och dammsög bort allt byggdamm så man kan vara där utan munnskydd.. ett riktigt skitjobb men känns bra efteråt..
men småsaker börjar hända.
Fått till belysning i garderoben
Logga in
Skapa konto
Sen har det börjat inredas lite på kontoret..
Logga in
Skapa konto
Äntligen lyckades jag få till ett fäste i toppen på fasta duschväggen så den har blivit permanent monterad.
Logga in
Skapa konto
Tog mig även upp på vinden och dammsög bort allt byggdamm så man kan vara där utan munnskydd.. ett riktigt skitjobb men känns bra efteråt..
jag är nöjd med lösningen.oscarwww skrev:
Det är ju två ”gångar” med totalt 4 stommar i varje.
Varje stomme kostade ca 3-350kr (beror lite på hur man räknar med spillbitar)
Lådorna gick på nästan 9000kr totalt. Sen lite belysning, heltäckningsmatta så landar vi på kanske 13”kr ca. Då är det totalt 20 lådor och nästan 6m klädstång att hänga på.
Vad heter stommen från IKEA som du använt? PAX stomme?L ljhnilsson skrev:jag är nöjd med lösningen.
Det är ju två ”gångar” med totalt 4 stommar i varje.
Varje stomme kostade ca 3-350kr (beror lite på hur man räknar med spillbitar)
Lådorna gick på nästan 9000kr totalt. Sen lite belysning, heltäckningsmatta så landar vi på kanske 13”kr ca. Då är det totalt 20 lådor och nästan 6m klädstång att hänga på.
stommen heter vita hyllplan från hornbach.. 169kr st, går åt 2,5 till dom höga stommarna och strax under två till de låga.oscarwww skrev:
Funderade på att köpa metodskåp och modifiera men dom hade varit ett par hundra dyrare per stomme. Lådorna är ikea maximera.
Pax finns bara i 50 och 100 bredd, passade inte in så bra..
God Jul på er som orkar läsa i tråden!
Dom sista bitarna inredning börjar få sin plats i garderoben och fick dit några golvplank.
Är lite kajsa varg och låter dom avkapade/bortsorterade bitarna hamna här.
Även min egen garderob tar sig.
Det har nu gått från förvaring av allsköns bråte
Till att faktiskt likna en garderob..
nu ska bara spacklet sätta sig så jag kan slipa taket och dra över en vända färg..
Dom sista bitarna inredning börjar få sin plats i garderoben och fick dit några golvplank.
Är lite kajsa varg och låter dom avkapade/bortsorterade bitarna hamna här.
Logga in
Skapa konto
Även min egen garderob tar sig.
Det har nu gått från förvaring av allsköns bråte
Logga in
Skapa konto
Till att faktiskt likna en garderob..
Logga in
Skapa konto
nu ska bara spacklet sätta sig så jag kan slipa taket och dra över en vända färg..
Hittade tråden nu och har läst igenom hela. Bra jobbat och vad fint det blir!!!
Året lackar mot sitt slut och dom sista delarna i garderoberna börjar komma dit.
Ville egentligen bygga ihop något med metodlådor även i min garderob men det fanns en NORDLI kombination vi köpte för att ”ha så länge” så för att spara lite pengar använde jag denna.
Kompletterade med en liten Metod stomme jag köpt till ett annat ändamål men blivit över pga ändrade planer..
nu ska bara klädstången målas och hängas upp och sen ser det ut som att den här delen av projektet kan stängas...
Ville egentligen bygga ihop något med metodlådor även i min garderob men det fanns en NORDLI kombination vi köpte för att ”ha så länge” så för att spara lite pengar använde jag denna.
Kompletterade med en liten Metod stomme jag köpt till ett annat ändamål men blivit över pga ändrade planer..
Logga in
Skapa konto
nu ska bara klädstången målas och hängas upp och sen ser det ut som att den här delen av projektet kan stängas...