Efter välbehövlig semester så kunde jag äntligen hämta luckorna till badrummet.

Lite kvällsjobb i mitt inplastade Dexterrum i källaren..(köpte grundmålade luckor)

Grundmålade luckor upplagda för torkning i ett inplastat rum i en källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När färgen torkat och härdat en dag så kunde jag börja montera dom och min hylla.
Nymonterade gråa badrumsskåpsluckor med silverhandtag och en öppen hyllsektion.
Skapa konto

Nyinstallerade grundmålade badrumsluckor monterade på vit kakelvägg bredvid en marmorliknande bänkskiva.
Skapa konto

Nymonterade grå badrumsluckor under handfat med marmortopp framför ett fönster.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 8 till
  • Laddar…
Superbra jobbat hittills. Synd att ni inte håller i den röda tråden även i badrummet med den gammeldax stil som huset behöver.

Åsa Lund
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Superbra jobbat hittills. Synd att ni inte håller i den röda tråden även i badrummet med den gammeldax stil som huset behöver.
Öööhhh?
Det där fattar jag inte riktigt?
Handfatet känns gammaldags tycker jag. Tvättfat på en bänk... Och luckan till skåpet för Säker Vatten har jag aldrig sett så snygg förut.

• Gilla
kalle55 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Öööhhh?
Det där fattar jag inte riktigt?
Handfatet känns gammaldags tycker jag. Tvättfat på en bänk... Och luckan till skåpet för Säker Vatten har jag aldrig sett så snygg förut.
Tack!

Men skåpet med fördelare sitter i garderoben bakom duschen. Luckan i väggen är en infälld hurts. Måste ju ha handdukar nånstans..

• Gilla
kalle55 och 2 till
  • Laddar…
Det var ju ett tsg sen det uppdaterades något men det har helt enkelt inte hänt något på riktigt länge.. var rätt trött på att jobba konstant så det blev till att pausa lite för att inte bli helt under isen. Började dessutom jobba igen i höstas efter föräldraledigt och fokus flyttades lite..

men småsaker börjar hända.
Fått till belysning i garderoben
Nyinstallerad garderobsbelysning i ett hem med kläder och öppna garderobslådor.
Skapa konto

Sen har det börjat inredas lite på kontoret..
Inrett kontorsrum med skrivbord, dator, hyllor med pärmar och fönster med julstjärna.
Skapa konto

Äntligen lyckades jag få till ett fäste i toppen på fasta duschväggen så den har blivit permanent monterad.
En nyligen installerad duschvägg med fäste i toppen i ett kaklat badrum.
Skapa konto

Tog mig även upp på vinden och dammsög bort allt byggdamm så man kan vara där utan munnskydd.. ett riktigt skitjobb men känns bra efteråt..

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Ser schysst ut. Vad kostade garderoberna totalt?

oscarwww oscarwww skrev:
Ser schysst ut. Vad kostade garderoberna totalt?
jag är nöjd med lösningen.
Det är ju två ”gångar” med totalt 4 stommar i varje.
Varje stomme kostade ca 3-350kr (beror lite på hur man räknar med spillbitar)
Lådorna gick på nästan 9000kr totalt. Sen lite belysning, heltäckningsmatta så landar vi på kanske 13”kr ca. Då är det totalt 20 lådor och nästan 6m klädstång att hänga på.

L ljhnilsson skrev:
jag är nöjd med lösningen.
Det är ju två ”gångar” med totalt 4 stommar i varje.
Varje stomme kostade ca 3-350kr (beror lite på hur man räknar med spillbitar)
Lådorna gick på nästan 9000kr totalt. Sen lite belysning, heltäckningsmatta så landar vi på kanske 13”kr ca. Då är det totalt 20 lådor och nästan 6m klädstång att hänga på.
Vad heter stommen från IKEA som du använt? PAX stomme?

oscarwww oscarwww skrev:
Vad heter stommen från IKEA som du använt? PAX stomme?
stommen heter vita hyllplan från hornbach.. 169kr st, går åt 2,5 till dom höga stommarna och strax under två till de låga.
Funderade på att köpa metodskåp och modifiera men dom hade varit ett par hundra dyrare per stomme. Lådorna är ikea maximera.

Pax finns bara i 50 och 100 bredd, passade inte in så bra..

• Gilla
nyss ny husägare
  • Laddar…
God Jul på er som orkar läsa i tråden!
Dom sista bitarna inredning börjar få sin plats i garderoben och fick dit några golvplank.
Är lite kajsa varg och låter dom avkapade/bortsorterade bitarna hamna här.
Renoveringsprojekt av en garderob med vita hyllor och nyinstallerat trägolv; oavslutat arbete och verktyg synliga.
Skapa konto

Även min egen garderob tar sig.
Det har nu gått från förvaring av allsköns bråte
Garderobsinredning och golvplank på ett vindsgolv med isoleringsmaterial och plastskydd under renovering.
Skapa konto

Till att faktiskt likna en garderob..

Renovering av garderob med oslipade golvplankor, OSB-skivor på vägg och takspackel.
Skapa konto

nu ska bara spacklet sätta sig så jag kan slipa taket och dra över en vända färg..

• Gilla
saiter och 6 till
  • Laddar…
Hittade tråden nu och har läst igenom hela. Bra jobbat och vad fint det blir!!!

Trevlig läsning. Är det en Kärcher WD6 som synas i bild? Är du nöjd med den?

M mickeselvin skrev:
Hittade tråden nu och har läst igenom hela. Bra jobbat och vad fint det blir!!!
Tack!

oscarwww oscarwww skrev:
Trevlig läsning. Är det en Kärcher WD6 som synas i bild? Är du nöjd med den?
Tack!
Nej det är en WD5P.
Valde den framför 6 då det är plaströr istället för metallrör till munstycket. Sen har jag köpt en längre sugslang (4m). Originalet var lite kort. Men annars funkar den klockrent!

Året lackar mot sitt slut och dom sista delarna i garderoberna börjar komma dit.
Ville egentligen bygga ihop något med metodlådor även i min garderob men det fanns en NORDLI kombination vi köpte för att ”ha så länge” så för att spara lite pengar använde jag denna.
Kompletterade med en liten Metod stomme jag köpt till ett annat ändamål men blivit över pga ändrade planer..
Vit garderobskombination och öppna skåp i sluttande vindsrum, verktyg på toppen.
Skapa konto

nu ska bara klädstången målas och hängas upp och sen ser det ut som att den här delen av projektet kan stängas...

• Gilla
saiter och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.