125 520 läst · 323 svar
126k läst
323 svar
Långtidsprojekt Tegelvilla Skåne
Blev lite sur på golvsliparen som stack in huvudet och sa ” nu är jag klar” och sen drog.
Kom ner och såg den här övergången mellan tidigare slipat golv och nu slipat golv. ( det ör ”samma” golv som delats av med en vägg i ett valv där jag rivit väggen och öppnat upp mellan rummen)
Syns inte riktigt men som värst var en nivåskillnad på 2-4mm..
Ringde upp och han sa bara ” nä det gick inte o få bättre”
Tvingade tillbaka honom och vi resonerade en stund. Han ryckte på axlarna och tyckte att det får du leva med.
jag surna till, gick o hämta excenterslipen och lämpliga papper, slipade och sen fick han olja. Tyckte det blev rätt mkt bättre..
sliparen tyckte att, ja så kan man ju göra..
Kom ner och såg den här övergången mellan tidigare slipat golv och nu slipat golv. ( det ör ”samma” golv som delats av med en vägg i ett valv där jag rivit väggen och öppnat upp mellan rummen)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Syns inte riktigt men som värst var en nivåskillnad på 2-4mm..
Ringde upp och han sa bara ” nä det gick inte o få bättre”
Tvingade tillbaka honom och vi resonerade en stund. Han ryckte på axlarna och tyckte att det får du leva med.
jag surna till, gick o hämta excenterslipen och lämpliga papper, slipade och sen fick han olja. Tyckte det blev rätt mkt bättre..
sliparen tyckte att, ja så kan man ju göra..
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 2 697 inlägg
Vilket pucko
Haha, ja slipar inte alla väggspackel i skenet av en kristallkrona?mnils skrev:
Den är faktiskt long overdue på en rejäl rengöring.. får väl sätta någon av tjänstehjonerna att börja fila med en tandborste..
Efter en hel del spackla de och slipande var det till att välja färg, tidigare har vi varit rätt fega och kört 7 nyanser av grått i huset. Så vi kände att det var dags att våga leva lite! Så det blev en grön nyans!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det står ju inget om att TS drog elen själv, bara att han såg till att det fanns fler uttag i rummet än tidigare. Det kan ju avse att låta någon annan utföra jobbet.G GoGetLost skrev:
”Monterade som sagt lite fler uttag..”
Utan pronomen i meningen kan det lika gärna vara en elektriker med auktorisation som gjort detta.
Även om nu TS mot all förmodan begått ett så fruktansvärt övergrepp på lagstiftningen och installerat ett kabelrör själv och låtit en elektriker dra tråden eller liknande så finns det tusen andra exempel på forumet som är mer olämpliga att visa offentligt än detta.
Men ja, man ska vara försiktig med vad man delar. Personligen blir jag lite orolig när folk skriver öppet om svartbyggen då det faktiskt kan få stora ekonomiska konsekvenser om nån ilsken eller avundsjuk granne anmäler det till kommunen.
Hej.G GoGetLost skrev:
Som sagt, jag har aldrig sagt att jag själv monterat något som jag inte själv har kunskap eller mandat att göra själv. Att bestämma var jag vill ha uttag är mer än halva jobbet. Att hantlanga någon som är behörig att koppla är inte heller olagligt men spar tid och pengar i ett hus där man inte alltid helt säkert vet vilken dosa som är kopplad till vilken.
men absolut. Man ska absolut vara försiktig med vad man skriver..
Ett par snygga elementskydd på det där så är du helt i målL ljhnilsson skrev:
Haha, nja. Mycket kan jag få med på men elementskydd tycker jag är bland set fulaste som finns. Men smaken är ju som sagt delad.M Mjolnir skrev:
Dom ska dock få en lite mer anpassad färg. Min plan var att plocka ner och blästra och pulverlacka alla radiatorer på hela bottenvåningen i samband med byta av värmesystemet i våras men det blev inte så. Dels pga pris, är ju inte helt gratis men mest pga att jag inte hann.