J Jockose skrev:
minns om du sagt eller gjort detta.
Men om du tar ner 3.08 på USB och uppdaterar.
Funka?
Jag har gjort det ett par ggr i början av felsökningen, men kan prova en gång till.

Skall roboten vara på eller av när man sätter i USB? Manualen säger off och supporten säger on..
 
Går det att stänga av automatiska uppdateringar?
Om ja installera 3.08 och testa med den.
Själv kör jag långt ifrån den senaste uppdateringen på min klippare, en Worx, och tänker inte uppdatera eftersom min klippare funkar precis som jag vill med den programvara jag kör just nu.
 
Ja det går att stänga av i appen (iOS alla fall). Jag kör fortfarande 3.0
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Jag gjorde helt enligt detta vilket funkade för mig.
[länk]
Tack!

Jag står vid roboten just nu och utför enligt guiden. Maskinen är av, jag sätter i USB och trycker länge på On. Jag får inget ljud eller tändande av hela displayen. Den går rätt in till ”cirkelrörelsen”, sen blinkar hela displayen och jag kommer till pinkoden

Startar appen och scannar QR koden och gör enligt guiden i appen. Ingen kontakt :(
 
G Galten skrev:
Tack!

Jag står vid roboten just nu och utför enligt guiden. Maskinen är av, jag sätter i USB och trycker länge på On. Jag får inget ljud eller tändande av hela displayen. Den går rätt in till ”cirkelrörelsen”, sen blinkar hela displayen och jag kommer till pinkoden

Startar appen och scannar QR koden och gör enligt guiden i appen. Ingen kontakt :(
Bara åka tillbaka till Bauhaus med den o få den utbytt
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
J Jockose skrev:
Bara åka tillbaka till Bauhaus med den o få den utbytt
Japp, nu finns det inte mer att prova!
 
Vet någon vad som är nytt i 3.13?
 
Hittade detta:

Skärmdump av firmware uppdateringslogg med listade förbättringar och buggfixar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
G Galten skrev:
Hittade detta:

[bild]
Punkt 12 är väl den som för mig är mest intressant, om det menas att den inte går ut i samma vinkel från laddaren varje gång
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Punkt 12 är väl den som för mig är mest intressant, om det menas att den inte går ut i samma vinkel från laddaren varje gång
Ja det är något som irriterar mig lite.
 
Gick en runda i trädgården och råkade kolla på roboten. Då lyser Wi-Fi symbolen.

Och jag har inte maskinen inlagd i appen längre (eftersom den skall till reklamation imorgon).

Så roboten har uppenbarligen kontakt med internet nu. Men jag har ingen kontakt med roboten.
 
G Galten skrev:
Gick en runda i trädgården och råkade kolla på roboten. Då lyser Wi-Fi symbolen.

Och jag har inte maskinen inlagd i appen längre (eftersom den skall till reklamation imorgon).

Så roboten har uppenbarligen kontakt med internet nu. Men jag har ingen kontakt med roboten.
Märkligt..
Antar att du gjort precis allt nu.
Fabriksåterställning på roboten
Raderat appen från telefonen.
Uppdaterat med USB-minne till 3.08.1
men inget av detta funkar?

Prova även stänga av ditt wifi i huset och se om ikonen fortfarande lyser på roboten.
Dvs så den inte råkat gå på grannens wifi? ;)
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Läser även på det tyska robot-forumet att många har problem med 3.13 då den buggar med begränsningskabeln.
En del nämner även att 3.13 finns på modeller som redan varit ute hos kund.
Mycket konstigt med 3.13 alltså.

Jag har stängt av automatisk uppdatering nu så jag får fortsätta köra med 3.08.1 i fortsättningen.
Ska börja ställa en hink i vägen för roboten så den tar en annan startslinga
 
J Jockose skrev:
Märkligt..
Antar att du gjort precis allt nu.
Fabriksåterställning på roboten
Raderat appen från telefonen.
Uppdaterat med USB-minne till 3.08.1
men inget av detta funkar?

Prova även stänga av ditt wifi i huset och se om ikonen fortfarande lyser på roboten.
Dvs så den inte råkat gå på grannens wifi? ;)
Stängde av husets Wi-Fi och då slocknade Wi-Fi symbolen på displayen.

Pratade precis med supporten och de kan se att min maskin är online och reggad på mej. Så nu är det mer appen som är misstänkt.

Nu känns det mindre troligt att byte av maskin kommer hjälpa. Jag avvaktar lite med reklamationen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.