Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Använder bara appen. Skulle säga att den är 50% av meningen med hela köpet.
beställde som sagt ett gäng indigo knivar/skruvar, fick man karva bort plasten på knivdisken för att de inte ska slå i?
Ja precis.
Jag skippade ner den upphöjda kanten då knivbladen kan fastna i dom.
Fick ett ”burrande” ljud efteråt men det försvann efter en minut.

På bilden så är inte kanterna bortslipade då det är min reservplatta jag köpte ”just in case”.
Mest för demonstration om hur knivbladet tar i kanten och hur mkt mer klippyta det blir

OBS!
Medföljande skruvar till bladen passar inte i skruvhålen, så man får återanvända dom gamla skruvarna.
Så jag rekommenderar locktite vid byte.
 
  • Knivblad som tar i upphöjd kant på reservplatta som inte är bortslipad, med synliga skruvhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Knivblad som tar i den upphöjda kanten på en reservplatta, visar hur mycket klippyta som blir.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reservskärplatta med oslipade kanter och knivblad som demonstrerar hur bladet tar i kanten, mot bakgrund av cykel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Det går även att sätta knivbladen på andra sidan av plattan om man vill.
Det medför att man kan klippa några mm lägre samt att skiten inte fastnar lika lätt på bladen
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
Enkel skiss av en trädgård med rödmarkerade gräsytor och en blå prick för laddstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T Trrttsch skrev:
Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
[bild]
nej det tycker jag inte.
Jag upplevde att den hade en liten inlärningsperiod för att komma hem snabbt till laddaren för laddning.
När den har ca 9% kvar så går den hem så det finns gott om kräm för att ta sig runt hela gräsmatta
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
T Trrttsch skrev:
Halloj! Har precis beställt en på Bauhaus rea. Gräsmattan är på c:a 600m2 så jag tänker att det borde funka men den har lite konstig form så jag hoppas jag inte gjort bort mig. Gjorde en enkel skiss i mobilen och tänkte bara höra om det är dumt att ha laddstationen bakom garaget (blå prick) med tanke på att det är långt till andra änden huset. Gräsmattan är alltså rödmarkerad på min skiss.
[bild]
Kommer att funka hur bra som helst.
 
  • Gilla
Trrttsch
  • Laddar…
I morgon får ”Nilla” tak över huvudet. (y)
Ett omonterat genomskinligt tak av polykarbonatplattor och aluminiumprofiler på trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
G Galten skrev:
Intet nytt på firmwarefronten, och eftersom den inte är uppkopplad så är enda inställningen man kan göra är antal m2 gräsmatta.

Men ärligt talat funkar det ju bra ändå, appfunktionen är ju kul men ger inte så mycket extra. Kan ju vara kul att se att den klipper när man är på jobbet, men om den fastnat kan man ändå inte göra något åt det.

Med mina gräsyta klipper den mån-fredag 09:00-14:00. Om det inte kommer räcka så höjer jag bara antalet m2 i maskinen.
God morgon!

Öppnade appen idag och som ett mirakel hade min maskin kopplat upp sej, trots att jag inte ens försökt parkoppla den. Och firmware var uppdaterad till version 3.13 automatiskt.

Jag har ingen aning om hur detta är möjligt, men nu funkar allt igen
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
G Galten skrev:
God morgon!

Öppnade appen idag och som ett mirakel hade min maskin kopplat upp sej, trots att jag inte ens försökt parkoppla den. Och firmware var uppdaterad till version 3.13 automatiskt.

Jag har ingen aning om hur detta är möjligt, men nu funkar allt igen
Underbart! Nu håller vi tummarna att allt fungerar.

detta är något jag tycker är grymt med supporten från Worx.
Dom kan fjärrstyras resp enhet på något sätt.
Dom kopplade på mitt Wi-Fi när det strulade i början.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
I morgon får ”Nilla” tak över huvudet. (y)
[bild]
tjusigt, vart är det köpt?
 
Hur ofta och länge kör ni i veckan?
Varje dag eller varannan?
Timmar per gång?
 
Senaste veckan har jag kört så fort det inte regnat så...typ ingenting! :mad:
 
Just nu har jag satt detta schemat.
Sen om det regnar så klipper han inte på någon timme.
 
  • Veckoschema med start- och sluttider för varje vardag och checkmarkeringar för två dagar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jockose skrev:
Underbart! Nu håller vi tummarna att allt fungerar.

detta är något jag tycker är grymt med supporten från Worx.
Dom kan fjärrstyras resp enhet på något sätt.
Dom kopplade på mitt Wi-Fi när det strulade i början.
Den höll kontakten i någon timme, sen försvann den igen. Och nu känns det som supporten börjar snurra till det lite:

Det var de som lagt in 3.13 i min robot. Nu ber de mej lägga in firmware på nytt på USB och prova igen. Men den firmware som finns på hemsidan är 3.08. Och avdelningen som sitter på 3.13 är på kurs.

Då börjar jag tröttna och vill reklamera roboten. Då svarar de att de vill skicka den på reparation och det kommer kosta mej 1800 kr. För en robot funkade i en vecka efter inköp! Och då är ju det givna svaret att det kan de fetglömma.

Så nu blir det reklamation på inköpsstället, tyvärr
 
  • Ledsen
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
G Galten skrev:
Den höll kontakten i någon timme, sen försvann den igen. Och nu känns det som supporten börjar snurra till det lite:

Det var de som lagt in 3.13 i min robot. Nu ber de mej lägga in firmware på nytt på USB och prova igen. Men den firmware som finns på hemsidan är 3.08. Och avdelningen som sitter på 3.13 är på kurs.

Då börjar jag tröttna och vill reklamera roboten. Då svarar de att de vill skicka den på reparation och det kommer kosta mej 1800 kr. För en robot funkade i en vecka efter inköp! Och då är ju det givna svaret att det kan de fetglömma.

Så nu blir det reklamation på inköpsstället, tyvärr
minns om du sagt eller gjort detta.
Men om du tar ner 3.08 på USB och uppdaterar.
Funka?
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.