10 953 läst · 201 svar
11k läst
201 svar
Låna ut bilen - kronofogden beslagtog och sålde
Det har bara vart i tingsrätten hon funderar på att överklaga!Cheesen skrev:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-sin-bil-till-en-kompis-saldes-av-kronofogden
Detta är löjligt, kallas maktmissbruk och vi behöver fundera på om vi ska ha det såhär i vårt samhälle!
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 964 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 964 inlägg
Man ska vara försiktig att säga maktmissbruk förrän alla sidor kommit fram.R Rejäl skrev:
Hur länge hade kompisen bilen? Hans var ju på verkstad. Men hur länge?
Den jag satte dit "lånade" sin bil i 10 veckor innan jag ringde kronkalle, ägaren bodde 10 mil ifrån. Vad säger att detta inte är liknande fall?
Den jag satte dit förtjänade dock att få den omhändertagen, han var en riktig bov =)
Men om hon är helt oskyldig oavsett om hon har lånat ut bilen 1 dag eller 10 dagar så är detta helt fel om det som jag har läst hittills stämmer!R Rkarlsson skrev:Man ska vara försiktig att säga maktmissbruk förrän alla sidor kommit fram.
Hur länge hade kompisen bilen? Hans var ju på verkstad. Men hur länge?
Den jag satte dit "lånade" sin bil i 10 veckor innan jag ringde kronkalle, ägaren bodde 10 mil ifrån. Vad säger att detta inte är liknande fall?
Den jag satte dit förtjänade dock att få den omhändertagen, han var en riktig bov =)
Det är som med pengar. Man ska bara låna ut det man har råd att vara utan om den som lånar inte lämnar tillbaka (och det kan ju vara olika till olika personer).R Rejäl skrev:
Det är ju skitsamma i sammanhanget.R Rejäl skrev:
Han är den huvudsakliga brukaren på fordonet. Man få ju göra som man vill, men man kanske ska vara lite försiktig vem man lånar ut saker till.
Det är inte så att det varit tyst om att kronkalle ska kunna göra såhär på nyheterna
Den som ska ha skulden är självklart "kompisen" Hon har bara varit lite naiv, tråkigt bara att hon blev av med 35000kr för att polaren har skulder dock.
Hur kan det vara skitsamma?R Rkarlsson skrev:Det är ju skitsamma i sammanhanget.
Han är den huvudsakliga brukaren på fordonet. Man få ju göra som man vill, men man kanske ska vara lite försiktig vem man lånar ut saker till.
Det är inte så att det varit tyst om att kronkalle ska kunna göra såhär på nyheterna
Den som ska ha skulden är självklart "kompisen" Hon har bara varit lite naiv, tråkigt bara att hon blev av med 35000kr för att polaren har skulder dock.
Hur kan en som lånar en bil vara huvudsakliga brukaren!! Hör att du har blivit duktigt indoktrinerad..
Jag är inte indoktrinerad. Jag har ju erfarenhet av det.R Rejäl skrev:
Jag anser att skuldsatta som inte behöver bil ska få ha en bil, vare sig de äger den eller ej. Det är ett sätt att lura systemet genom att någon annan äger den.
Du är nog lika naiv som henne och hade kunnat köpa en bil till en med utmätning du med.
Om han hade haft ett jobb hade han fått äga en bil, men nu anser de att han inte behöver en bil och beslagtog bilen han hade i besittning och var huvudsaklig brukare på.