M Myckling skrev:
När jag såg den här tråden kom jag tänka på för några år sedan då jag köpte torkarblad till bilen på Biltema. Bytte dem ute i mörkret på parkeringen så att jag skulle ha fräscha blad på hemresan. Efter några mil på E4 blev det snöslask och jag hann ifatt en tradare. La mig i vänsterfil och började köra om och slasket gjorde att torkarna gick igång och det blev bara en smet på vindrutan. Jag svor långa ramsor över Biltemaskräpet och att hädanefter skulle jag köpa Volvo originalblad.

Kom hem och körde i i garaget och tänkte att jag måste kolla noggrannare på dessa värdelösa torkarblad och ser då få att det sitter plastskydd på gummit som man skulle ta bort.:oops:

Efter att skydden var väck funkade bladen precis lika på bra som originalblad för 3 ggr pengarna.
Det där jävla skyddet kan försvaret använda för det är helt osynligt för ett mänskligt öga.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ja, va det den billiga korven som lockade dig till Biltema?
Varför köpte du inte av deras bättre verktyg med 10års garanti?

Varför sälja saker som håller en användning? För var såld sådan vara gör man världen till en lite sämre plats. Det är exceptionellt cyniskt, som deras el- cykel- batterier med planerat åldrande, förkastligt!

Man kanske kan hävda att jag är naiv som köper en produkt och tror att den ska funka att använda.

Ä Äpplesnö skrev:
Varför sälja saker som håller en användning?
Anledningen är förmodligen att du och vissa andra vill köpa det billigaste och inte väljer de produkter med 10 års garanti som Biltema säljer.
Varför köper du 'skit' när det finns bättre grejor?

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
F
K Krux skrev:
Om man har rimliga förväntningar och lite kunnande så tror jag man inte har mycket mer problem med Biltemas grejer än med andras. Rätt verktyg rätt kvalitet till rätt ändamål. Har hört fler som varit väldigt nöjda med deras nycklar med inbyggd spär iaf dem som såldes för ca 4 år sen nuvarande vet jag inget om. Jag har bla en sats med skärhylsor till rund dragna 6kant skallar jag är så jävlar nöjd med den satsen . Har även lite tänger som funkat kanon dock inte deras absolut billigaste.
De skärhylsorna har räddat mig vid flera tillfällen med rostiga och sönderdragna bultskallar och muttrar. Inget som helst problem med hållfastheten än.

K
F frasen_36 skrev:
De skärhylsorna har räddat mig vid flera tillfällen med rostiga och sönderdragna bultskallar och muttrar. Inget som helst problem med hållfastheten än.
Samma här! Är väldigt nöjd med det köpet

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Varför sälja saker som håller en användning? För var såld sådan vara gör man världen till en lite sämre plats. Det är exceptionellt cyniskt, som deras el- cykel- batterier med planerat åldrande, förkastligt!

Man kanske kan hävda att jag är naiv som köper en produkt och tror att den ska funka att använda.
Det kanske är du som inte kan handskas med
saker? Jag funderar på hur många saker som jag köpt på Biltema som gått sönder direkt?
Då kan man lämna tillbaka det. De för tidigt åldrande el cykel batterier är intressant. Att de skulle lägga ner pengar på att tillverka ett chips som håller reda på antalet laddningar?
Det är billigare att använda ett standard kort.
Då finns inga åldringsspärrar. Eftersom det handlar om att maximera pengarna

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Jag handlar gärna på Biltema, men jag tycker dom har changerat lite på senare tid. Det var till exempel rätt länge sen jag kunde hitta originaldelar till maseratin där.

Instruktionsblad för montering av Maserati kompressorhorn, slitet och veckat med skisser och text, Biltema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Visst, det går ju men inte så praktiskt för resten av hushållet.
Kan inte "resten av hushållet" ange den skrivaren i sina Windows-/Macdatorer? Alltså "CUPS-skrivaren"?

Alfredo Alfredo skrev:
Kan inte "resten av hushållet" ange den skrivaren i sina Windows-/Macdatorer? Alltså "CUPS-skrivaren"?
Jo det borde ju gå iofs. Fick just igång den även på min nye MacBook med OSX som ju är en Unix-variant det också med CUPS i botten antar jag. Finns inga officiella drivrutiner längre från Brother men det gick att installera den som en Generic PCL Laser printer, vi har den nätverksansluten via en gammal JetDirect printserver. Utskrifterna blev mycket bra som vanligt.

Ska se om man installera den antingen via delning eller på motsvarande sätt även på windowsmaskinerna, man ansluter den ju direkt via lokala ip-adressen så det borde gå. Bra att kunna använda den några år till för volymutskrifter, praktiskt taget gratis att skriva ut med den - billiga originaltonerkasetter som klarar ca 6000 sidor, trumenheten borde varit slut för många år sedan men den bara tuffar på med perfekt utskriftskvalitet och noll papperstrassel.

Sorry för att jag dragit iväg från ursprungsämnet, denna skrivare var inte köpt på Biltema... :)

• Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Köpte en rattkrycka på Biltema för ett antal år sedan.
Det visade sig vara svårare att öppna förpackningen än att bryta sönder rattkryckan.
Har ej satt min fot på Biltema sen dess.

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
R ralral skrev:
Köpte en rattkrycka på Biltema för ett antal år sedan.
Det visade sig vara svårare att öppna förpackningen än att bryta sönder rattkryckan.
Har ej satt min fot på Biltema sen dess.
Du har aldrig känt att du överdriver lite? Det var trots allt en inbrottssäker förpackning:p

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
galento
Denna fungerade faktiskt bra , drog sönder den vanliga SKF urdragaren.
Röd förpackning med verktyg "BEARING SEPARATOR" på en blå stol, med text på flera språk, Biltema-varumärke.
Skapa konto
Fälg och centrum av motorcykelhjul med ekerspännare, verkstadsmiljö, underhåll, reparation, verktyg, träbänk.
Skapa konto

Bananskalare Bananskalare skrev:
Eller så är kvalitet alldeles för dyrt? Att det faktiskt inte lönar sig? Då är inte Biltema boven utan den som säljer kvaliteten ....
Vad är ”dyrt”? Det är bara relevant i förhållande till ”billigt”. Och det har vi för mycket av. Problemet är att vi inte värdesätter kvalitet och hållbarhet tillräckligt högt.

M
D Drburr skrev:
Köpte en slagborr där 2006 för några hundralappar, blandat bruk och misshandlat den å det grövsta. Funkar fortfarande. Fredagsexet kanske=)
Jag köpte Julas (Meec) borrhammare som fick agera bergborr med lite påhängsvikter. Den höll inte måttet trots att jag var snäll mot den och satte upp ett parasoll när det regnade:D
Ett borrverktyg under ett parasoll fastsatt med klämmor, anordning mot regn. Orange grävmaskin och sten med rosa märkning i bakgrunden.
Skapa konto

Däremot maskinen från Biltema var svårare att ta död på! Efter 10-tals borrmeter av misshandel lät jag den stå ute i 5 år innan grannen kom och frågade om han fick låna den. Sa att den stått ute i 5 år i väntan på att få åka till soptippen. Döm om min förvåning när han utan problem borrade ned staketpinnar i sitt berg med den, makalös kvalitet:surprised:
Byggarbetsplats med grävmaskin, stenblock, borrutrustning och spräckt betong under solig dag.
Skapa konto

• Gilla
Drburr och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag köpte en Meec borrhammare för 20 år sen för 200 kronor. Tung och klumpig jämfört med ett proffsverktyg såklart, men för mig har den räckt till utmärkt. Har borrat i olika betongväggar och i berg. Bodde för knappt 10 år sen i en lägenhet där grannen skulle sätta upp spegelvägg eller vad han nu höll på med. Han stod med en slagborrmaskin och jag ledsnade efter 1 timme, så han fick låna min maskin. Han kom ner lite senare och var klar och sa "oj, vilken skillnad". Jag tycker inte det är så usel kvalitet och jag tror det är ungefär samma kvalitet på många grejer från Biltema också, vissa saker bättre, andra sämre.

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.