Köpte den billiga varianten av tändstiftsnyckel på Biltema med led. Vred sönder den vid första användningen. Lämnade tillbaka den utan problem. Köpte den dyrare varianten som ser ut som hylsnycklar. Fungerar utmärkt.
 
B
useless useless skrev:
Samma sak på Ikea.
▪️Det blir så, därför att ledningen inte vill att personalen ska jobba över. Det kostar för mycket!
▪️Om vi kunde köpa fika/mat när butiken närmar sig stängningsdags måste vi också tillåtas att fika klart/äta klart och då blir det övertid för personalen.
▪️Sedan ska personalen även städa, diska och ordna med bord och stolar i restaurangen. Därför stänger de ner den avdelningen tidigare.
▪️Dock får jag ibland känslan av att personalen påbörjar nerstängningen tidigare än överenskommet, detta för att markera att vi kunder ska rappa på och bege oss hemåt. Vi har väl alla varit med om att personalen nästan torkar bordet vi sitter vid och börjar ställa upp stolarna på borden runtomkring oss medan vi fortfarande äter. Detta är en signal från personalen och vi bör vara lyhörda tycker de. (Annars kan vi bli inbyggda av torn av stolar på borden runt oss)

▪️Gällande frågan om tången, så utgår jag från att tången inte finns eftersom oviljan att visa upp tången är stor!
▪️Tycker hela diskussionen är komisk. Om man inte vill betala för en kvalitetsprodukt - ja, då får man inte det! Superenkelt. Innan du handlar, ta reda på vad produkterna har fått för omdömen. Om det inte finns en sida för omdömen, så får man jämföra med liknande produkter på andra företags sidor. Jämföra priser. Känna. Klämma. Använd insidan och utvärdera produkterna. Åk gärna till en butik för att göra detta. Sedan kollar jag in just den produkten på nätet.
▪️Inte alltid den dyraste som är den bästa.
▪️Jag kollar upp produkten jag vill ha, jag letar fram det bästa priset på just den produkten med hjälp av internet.
▪️Jag letar efter rabattkoder som många företag har och som många konsumenter tyvärr missar att använda sig av vid beställningar på nätet. Det kan handla om ganska mycket pengar. Ibland kan man också ”snacka” sig till förmåner vid beställning genom kundtjänst.
▪️Kvalitet kostar - men inte alltid så mycket som många av de ”dyra affärerna” påstår. Straffa dem med att använda dem för att klämma, känna och provköra produkten, för att sedan köpa den via nätet till en bråkdel av priset. Tala gärna om det för dem nästa gång du är i butiken. Ibland lär de sig, ibland inte. Förlusten är deras.

:heart::heart::heart::heart:
 
F fac skrev:
Även deras bilbatterier har fungerat minst lika bra som Tudor och Varta till personbilarna och ofta med 3-4 års garanti.



Vad var det för tång?
Den kanske tänkt för små pillerjobb?
Även jag har mycket goda erfarenheter av Biltemas startbatterier, mycket bra price/performance, hållbarhet över tid och har inte hittills behövt nyttja deras ganska generösa garantier som de har på de jag köpt.

När det gäller tänger, får väl erkänna att jag helst köper Knipex. Men inte ens de är ofelbara, har en sidavbitare Knipex med induktionshärdade skär osv men där lyckades vi tyvärr få en flisa av i spetsen på ena skäret. Trodde knappt det var möjligt men så kan det vara ibland,
 
M Myckling skrev:
sitter plastskydd på gummit som man skulle ta bort.
Du är inte ensam. Jag har gjort exakt samma tabbe.
 
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Med tanke på att jag ibland betalar ca 1/5 mot vad en kvalitetsprodukt kostar, så håller det ändå mer än hälften så bra. Detsamma gäller Jula. Man får ju helt enkelt jämföra pris med användning.
Precis så jag resonerar. Jag tycker mig ofta uppleva med det Julas och Biltemas grejer att jag betalar kanske 25-50% av finare märkets pris men får ut 70-80% av kvaliteten.

Sedan kan de där sista 20-30% i kvalitet göra större eller mindre skillnad. Jag har en snorbillig och en rövdyr murslev och märker knappt någon skillnad. Min första skruvdragare däremot var en billig Meec som jag tyckte var helt OK då, men när jag kört slut på den bytte jag upp mig till en Makita och häpnade över skillnaden.
 
  • Gilla
AG A
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sluta handla kinaskräpet…
Är det säkert att det är kina. Fega biltema skriver ju inte på sina produkter var deras grejer tillverkas
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag jämförde klämringskoppling på biltema och Hornbach. samma priser men Hornbach erbjuder vattete
.
Hornbach har bra priser på kopplingar. Bättre än Rinkaby när jag byggde om i pannrummet i vintras.
 
Röd traktor med ledhandtag modell 71-202 och förlängare på en pall framför gräsbevuxen mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eftersom vi inte får se den trasiga tången kommer här en bild på ledhandtag 71-202 med en liten förlängare. 4000 Nm.
 
  • Gilla
  • Haha
Bjober och 7 till
  • Laddar…
nikasp
Jäklar vad irriterande, har varit kris i bilen då paddorna laddat ur på långstyrningar. Visar sig att Biltemas *halvdyra* snygga svarta med spunnet hölje och lagom längd är ren skit. Har en USB-laddare med bra kräm och man får alltid upp blixtsymbolen men de laddar ur snabbare än det laddas via kabeln.

Stannade på Elgiganten och köpte en original enmeters för a whopping 270 spänn men nu laddas de upp snabbt, grävde fram en annan original också = båda barnen glada som kunde surfa och kolla film hur mycket de ville på dagens heldagskörning.

Lägg ner!

Mer seriöst så tycker jag både Jula och Biltema var bättre förr. Nu är det en hel del skräp för dyra pengar. Tidigare var skräpet billigt och sen fanns mycket bra. Men - frekventerar båda ganska regelbundet.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
torparavgrund torparavgrund skrev:
Precis så jag resonerar. Jag tycker mig ofta uppleva med det Julas och Biltemas grejer att jag betalar kanske 25-50% av finare märkets pris men får ut 70-80% av kvaliteten.

Sedan kan de där sista 20-30% i kvalitet göra större eller mindre skillnad. Jag har en snorbillig och en rövdyr murslev och märker knappt någon skillnad. Min första skruvdragare däremot var en billig Meec som jag tyckte var helt OK då, men när jag kört slut på den bytte jag upp mig till en Makita och häpnade över skillnaden.
Väldigt bra formulerat.
Jag tänker även på en annan sak. Det finns många verktyg man bara kan drömma om, då de är för dyra i förhållande till hur ofta man har bruk för det. Men plötsligt dyker en billig variant upp på Biltema/Jula. Mitt senaste exempel var en giraffslip. Priset var ca 1/4 mot vad en sådan annars kostar. Men kvalitet och funktion är nog som sagt kring 85%. Kan inte bli mera nöjd.
 
Kablar till usb hdmi etc brukar jag köpa på Kjell.com. Brukar bli bra och har liknande policy som Biltema om det krånglar, inget tjafs alls pengarna tillbaks eller ett nytt exemplar.

Men Kjell&co har ju inte allt… igår blev det en lång bra hdmi 2.0-kabel från Kjell för en femhundring och en T-10 mejsel i S2-stål från Biltema för 30 spänn. Båda funkade ypperligt för helgens äventyr :)
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
A
TS lämnade för flera hundra inlägg sedan
 
Men nog vore det roligt att efter några hundra inlägg att ts dök upp med bild på tången å visa vad den användes till
 
Kommer aldrig att hända eftersom det är en trolltråd.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Ä Äpplesnö skrev:
Köpte en tång på biltema. Efter första användningen hade handtaget böjt sig. Inte riktigt verktygsstål utan bara bokad mjukt stål/plåt eller vad fan det är.

Jävla inköpare på biltema och ta hem skit.

Lägg ner skiten.
Du fick vad du betalade för så klaga inte.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.