873 läst · 43 svar
873 läst
43 svar
Läcker under bottenventil nytt handfat
Ja, då är rätt packning på rätt plats. Övre packning ser ut att sitta bra, och håller som sagt tätt.
Undre packning tycker jag också sitter bra. Känns som att den ligger emot som den ska och ser ut att smita åt runt om. Därför min förvirring att det läcker.
Undre packning tycker jag också sitter bra. Känns som att den ligger emot som den ska och ser ut att smita åt runt om. Därför min förvirring att det läcker.
Du tänker att jag satt övre packning på undersidan och tvärt om?Krilleman skrev:
OK, det finns alltså två packningar.
Den övre packningen är generellt sett den tunnare (vit/transparant)och således den undre packningen den tjockare och oftast svart till färgen.
Den övre har enligt anvisningen dessutom en svag fasning för att passa porslinet.
Sitter dessa rätt?
Enligt denna bilden så verkar den svarta packningen sitta överst...
Det förklarar den ljusa randen undertill...
Byt sida på packningarna och torka bort allt silikon! 👍
Krilleman skrev:
OK, det finns alltså två packningar.
Den övre packningen är generellt sett den tunnare (vit/transparant)och således den undre packningen den tjockare och oftast svart till färgen.
Den övre har enligt anvisningen dessutom en svag fasning för att passa porslinet.
Sitter dessa rätt?
Enligt denna bilden så verkar den svarta packningen sitta överst...
Det förklarar den ljusa randen undertill...
Byt sida på packningarna och torka bort allt silikon! 👍
[bild]
Det ser inte så ut, den vita som är undertill är lite u-formad, så ser inte ut som att den passar på ovansidan
Helt korrekt.Nickvald skrev:
Byt plats!
Svart undertill.
Det du benämner som U-formad är precis det jag nämner i inlägg #30.
Det är den övre packningen.
Den svarta sitter ju perfekt mot ovandelen dock, har för mig att den vita är tjockare med. Dessutom satt hela grejen ihop när jag öppnade lådan och då satt allt på detta sätt. Så då hade de satt packningarna på fel plats för att jävlas bara då kanske. Jag får väl plocka dän skiten och testa då
Nädå. Ser ut på bilderna som att packningarna sitter i rätt "ordning"
Har monterat flera bottenventiler av den där modellen.
Ibland får man det där problemet. Det är som att den undre packningen får en felaktig/för liten anliggningsyta på vissa tvättställmodeller.
Har monterat flera bottenventiler av den där modellen.
Ibland får man det där problemet. Det är som att den undre packningen får en felaktig/för liten anliggningsyta på vissa tvättställmodeller.
Hur kan man göra då? Byta packning mot annan modell eller funkar typ gängtejp eller något, som någon föreslog tidigare?M _Mannen skrev:
Gängtejp funkar nog inte då problemet är att packningen inte tätar. Upplever stor skillnad i plastdetaljerna som man ansluter mot porslinet. Har monterat ett par faluplast som varit mer eller mindre inkontinenta medans Svedbergs inte varit några problem alls.
Sista utvägen är kanske lite packningssilicon? Men jag hade nog pratat med hornbach först, så dåligt ska det inte vara.
Sista utvägen är kanske lite packningssilicon? Men jag hade nog pratat med hornbach först, så dåligt ska det inte vara.
Nej det sitter nog rätt. Jag vet inte varför det ser svart ut på bilden, för när jag tog loss den är den vit, och tunnare än den som sitter där nere. Så jag tror det var rätt ändå. Men jag gjorde rent runtom igen och höll den hårt på plats, skruvade åt som fasen. Det kanske var något bös eller att den var sned ändå, för nu tror jag den håller tätt. Hann inte testa så länge igårkväll, ska göra en till kontroll i em så kan jag uppdatera här igen efter.Krilleman skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden