pacman42 pacman42 skrev:
Enligt uttalandet från ESV så verkar det behövas en JFB typ B (de är dyrare då de klarar likström också). Om det sedan räcker för att godkänna en installation är dock inte klarlagt ännu.
Men behövs väl inte för likström på matningssidan..?
 
K karlmb skrev:
Men behövs väl inte för likström på matningssidan..?
Nej, men en B skyddar om det skulle gå ut ett jordfel från bilen med likströmskomponent.
 
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Nej, men en B skyddar om det skulle gå ut ett jordfel från bilen med likströmskomponent.
ok
 
Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Bara att jag är bränd.
De har inte heller hanterat det bra efteråt heller, jag vill inte bedriva samarbete med tveksamma partners.
Det har du rätt i. De har verkligen hanterat detta riktigt dåligt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Kanske mindre gubbiga i Schweiz?
Hmm, ESV har absolut inte hanterat något ”gubbigt” (vad nu det är). Däremot har snillena bakom Easee agerat oerhört naivt och oproffsigt…
 
  • Gilla
vcx och 4 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Hmm, ESV har absolut inte hanterat något ”gubbigt” (vad nu det är). Däremot har snillena bakom Easee agerat oerhört naivt och oproffsigt…
Men det är ju samma Easee-företag i bägge länderna, så det måste vara på andra sidan det skiljer. Antingen är de svenska gubbarna gubbiga, det ligger i farans riktning eftersom landet är på väg åt det hållet, eller så saknar Schweiz som land teknisk kompetens. Whatever, vi har ju de gubbar vi har, det lär vi få leva med något år till.
 
MultiMan
@djac Vad händer "om något år"?
 
D
MultiMan MultiMan skrev:
@djac Vad händer "om något år"?
Folk går väl i pension där också, ett antagande?
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
D djac skrev:
Men det är ju samma Easee-företag i bägge länderna, så det måste vara på andra sidan det skiljer. Antingen är de svenska gubbarna gubbiga, det ligger i farans riktning eftersom landet är på väg åt det hållet, eller så saknar Schweiz som land teknisk kompetens. Whatever, vi har ju de gubbar vi har, det lär vi få leva med något år till.
Bara för att det är samma företag behöver de inte hanterat saken på samma sätt mot Schweiz som mot Sverige.
The devil is in the details, som det så vackert heter.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ja gubigga kan jag lova att de jag känner på ESV, ,inte är. Svårt att se dessa tjejer i 30 årsåldern som gubbiga.

Ja herre jösses !
 
  • Haha
  • Gilla
Ring och 3 till
  • Laddar…
D
Det var nog dumt av mig att välja ett sånt uttryck, kodat olika för vissa, men för mig kan man vara gubbig oavsett kön eller ålder, det är er beteende mer än kön.

En del gubbar är inte alls gubbiga.
 
D
tveksamt tveksamt skrev:
Bara för att det är samma företag behöver de inte hanterat saken på samma sätt mot Schweiz som mot Sverige.
The devil is in the details, som det så vackert heter.
Självklart och tvärtom, det är två sidor i en dialog och man kan gå in med lite olika intentioner.
 
MultiMan
E Elajomannen skrev:
Ja gubigga kan jag lova att de jag känner på ESV, ,inte är. Svårt att se dessa tjejer i 30 årsåldern som gubbiga.

Ja herre jösses !
Med andra ord är inte pensionen nära förestående, som @djac hoppas.
 
  • Gilla
vcx och 1 till
  • Laddar…
D
MultiMan MultiMan skrev:
Med andra ord är inte pensionen nära förestående, som @djac hoppas.
Nej , uppenbarligen inte om det bara är ungdomar som sköter ärenden där, hur har utrensningen gått till?
 
ESV finns ju för att vi ska få säkra prylar. Det är Easees fel att de sitter i den sitsen de är i nu, inte ESV:s.
 
  • Gilla
Marcus-AA och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.