J
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Enbart Peter Esse som källa. 🤔
Källa? Vad menar du?
Att det är den bästa infon som finns? Jag har inte sett videon men kanske borde göra det? :)

Såg på Efuel om beslutet så blev lite nyfiken på om någon hört något mer. Men Esse kanske är bäst?

https://www.efuel.se/nyheter/easee-uppdatering-kring-atgardsplan
 
J jaronsso skrev:
Källa? Vad menar du?
Att det är den bästa infon som finns? Jag har inte sett videon men kanske borde göra det? :)

Såg på Efuel om beslutet så blev lite nyfiken på om någon hört något mer. Men Esse kanske är bäst?

[länk]
Bäst på att få klick kanske…
Efuel refererar bara tll Easees egna Q&A.
 
J
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Bäst på att få klick kanske…
Efuel refererar bara tll Easees egna Q&A.
Njae.
De har ju en egen artikel/kommentar runt beslutet.
Men avslutar med Easee egna Q&A ja.
 
Redigerat:
Inga källor per se. Bara referenser till gamla beslut eller artiklar som refererar tillbaka till andra artiklar. Nyhetstorka.
Man kan ju tycka att en statlig myndighet borde publicera en kungörelse. På sin egen hemsida t.e.x. De lär ju knappast ringa runt till youtubers och tisseltassla som enda nyhetskanal.

😉
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu har tydligen Schweitz godkänt Easees laddboxar…

[länk]
Ja men jag kommer aldrig att montera någon easee. Finns många andra fabrikat. T.ex Garo
 
  • Gilla
PatrikBL
  • Laddar…
Mikael_L
Och Schweiz är inte heller Sverige.

Men oavsett om den även blir godkänd i Sverige har jag gett upp easee, jag kommer välja något annat i framtiden.
 
  • Gilla
Elajomannen
  • Laddar…
Nissens
E Elajomannen skrev:
Ja men jag kommer aldrig att montera någon easee. Finns många andra fabrikat. T.ex Garo
Nu finns det ca 100 000 laddboxar installerade redan bara i Sverige. Sannolikt är denna tråden mer intressant för oss som redan har den… eller vad tror du?
 
  • Gilla
Sammy_j och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och Schweiz är inte heller Sverige.

Men oavsett om den även blir godkänd i Sverige har jag gett upp easee, jag kommer välja något annat i framtiden.
Märklig inställning. Om den blir godkänd i Sverige utan åtgärder så är det väl snarare ESV man skall ifrågasätta???

Vad skiljer Schweiz och Sverige åt vad gäller elsäkerhet menar du? Kanske är det något jag inte har koll på…
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Nissens
E Elajomannen skrev:
Ja men jag kommer aldrig att montera någon easee. Finns många andra fabrikat. T.ex Garo
Skulle hellre använda något dom är integrerat i Tibbers app, typ Zaptec.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nissens Nissens skrev:
Märklig inställning. Om den blir godkänd i Sverige utan åtgärder så är det väl snarare ESV man skall ifrågasätta???

Vad skiljer Schweiz och Sverige åt vad gäller elsäkerhet menar du? Kanske är det något jag inte har koll på…
Det enda jag menade var att det spelar ingen roll för oss i Sverige att den blev godkänd i Schweiz.
Visst är det även en intressant fråga ifall det är myndigheter i Schweiz eller Sverige som gör fel, men där har jag dock inget att bidra med.
 
Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det enda jag menade var att det spelar ingen roll för oss i Sverige att den blev godkänd i Schweiz.
Visst är det även en intressant fråga ifall det är myndigheter i Schweiz eller Sverige som gör fel, men där har jag dock inget att bidra med.
Du skrev att du bojkottar Easee även om den blir godkänd, det var det jag reagerade på. Vad är tanken bakom det?
 
Mikael_L
Nissens Nissens skrev:
Du skrev att du bojkottar Easee även om den blir godkänd, det var det jag reagerade på. Vad är tanken bakom det?
Bara att jag är bränd.
De har inte heller hanterat det bra efteråt heller, jag vill inte bedriva samarbete med tveksamma partners.
 
  • Gilla
vcx och 7 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Märklig inställning. Om den blir godkänd i Sverige utan åtgärder så är det väl snarare ESV man skall ifrågasätta???

Vad skiljer Schweiz och Sverige åt vad gäller elsäkerhet menar du? Kanske är det något jag inte har koll på…
Kanske mindre gubbiga i Schweiz?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.