Började läsa på deras hemsida men det är ganska mycket att läsa för att sätta sig in i ordentligt. Skulle du kunna göra någon sammanfattning om hur det fungerar?nino skrev:
Någon som har Pi coin?
Hoppade på för några år sen och har "brutit" sen dess, nu är det ju ingen brytning på samma vis som med bitcoins
Tror väl inte att det kommer bli nån valuta som kommer göra en bitcoin resa, men blir det värt nåt överhuvudtaget så har jag tjänat en slant och blir det en flopp så har appen stulit några timmar av mitt liv så det kan jag leva med 🙂
Vet inte om tanken är att den ska släppas under året eller hur det är
Nej jag vet inte heller 😄N Niq skrev:
Men vad jag har förstått så ska det vara mycket mindre energi krävande än andra krypto, det är väl största fördelen.
Huvudnätet ska öppna när man nåt 10 eller 15 miljoner användare som gjort Kyc och det finns 100 appar som kan använda pi, ungefär det är väl allt jag orkat ta till mig
Jag ska fortsätta läsa. Men att göra Kyc och skicka in bilder på pass vilket jag antar att man måste göra för att identifiera sig till något företag eller person som man vet väldigt lite om känns inte bra. Jag har inte hittat att dom skulle godkända av någon variant av Finansinspektion.nino skrev:
Nej jag vet inte heller 😄
Men vad jag har förstått så ska det vara mycket mindre energi krävande än andra krypto, det är väl största fördelen.
Huvudnätet ska öppna när man nåt 10 eller 15 miljoner användare som gjort Kyc och det finns 100 appar som kan använda pi, ungefär det är väl allt jag orkat ta till mig
Kan hända jag bara inte hittat det ännu.
Det gör mig än så länge tveksam men jag behöver läsa mera.
Vet du om man kan gå med o mina utan att göra Kyc?
Bitcoin-raset är bara i startgroparna.
Inom nån vecka kommer vi med största sannolikhet se $84-80,000.
Får se hur stödet ser ut då.
Om det inte finns stöd så kan den gå så lågt som $60,000...
Men det är för tidigt för att uttala sig med säkerhet om det.
Trumps senaste utspel med handelstullar har dränerat krypto på miljarder med dollar.
Inom nån vecka kommer vi med största sannolikhet se $84-80,000.
Får se hur stödet ser ut då.
Om det inte finns stöd så kan den gå så lågt som $60,000...
Men det är för tidigt för att uttala sig med säkerhet om det.
Trumps senaste utspel med handelstullar har dränerat krypto på miljarder med dollar.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 942 inlägg
USA och Kanada har en 10:11 i export mellan länderna där USA importerar mer.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Canada–United_States_trade_relations
Och ca 10:13 med Mexico.
https://ustr.gov/countries-regions/americas/mexico
Så nja, att USA exporterar en faktor 10 mindre stämmer inte.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Canada–United_States_trade_relations
Och ca 10:13 med Mexico.
https://ustr.gov/countries-regions/americas/mexico
Så nja, att USA exporterar en faktor 10 mindre stämmer inte.
Ni verkar ha missat vad det är Trump vill uppnå?
Stoppa illegal invandring från Mexico.
Och stoppa införseln av droger från Kanada.
Vi kan dra vilka siffror ur röven vi vill, det förändrar inget.
Trump är redan på väg att få som han vill med Mexico, därför skjuts det upp.
Och om Mexico och Kanada är så viktiga handelspartners med USA.
Varför fick Kina då bara 10%..
Men här upphör denna diskussion om tullar.
Det har absolut ingenting med krypto att göra.
Ni får starta en egen tråd där ni kan fortsätta hata Trump.
INTE HÄR.
vänligen respektera det.
Stoppa illegal invandring från Mexico.
Och stoppa införseln av droger från Kanada.
Vi kan dra vilka siffror ur röven vi vill, det förändrar inget.
Trump är redan på väg att få som han vill med Mexico, därför skjuts det upp.
Och om Mexico och Kanada är så viktiga handelspartners med USA.
Varför fick Kina då bara 10%..
Men här upphör denna diskussion om tullar.
Det har absolut ingenting med krypto att göra.
Ni får starta en egen tråd där ni kan fortsätta hata Trump.
INTE HÄR.
vänligen respektera det.
Chat gpt:
Att skapa en kall plånbok (eller "cold wallet") för kryptovaluta är ett effektivt sätt att skydda dina tillgångar från potentiella hot på nätet, såsom hackning. En kall plånbok håller dina kryptovalutor offline, vilket gör dem mycket svårare att stjäla. Här är stegen för att skapa en kall plånbok:
### 1. Välj en typ av kall plånbok
Det finns olika typer av kalla plånböcker:
- **Hårdvaruplånböcker**: Fysiska enheter (som Ledger eller Trezor) som lagrar dina privata nycklar offline.
- **Pappersplånböcker**: En pappersutskrift av dina privata och offentliga nycklar. Du kan generera dessa med verktyg som Bitaddress.org.
- **Lokal plånbok**: Programvara som du installerar på din dator och som du används offline för att skapa och lagra nycklar (t.ex. Bitcoin Core).
### 2. Skapa en kall plånbok
#### Hårdvaruplånbok
1. **Procurera en enhet**: Köp en hårdvaruplånbok från en pålitlig återförsäljare.
2. **Följ instruktionerna**: Följ installationsanvisningarna för att konfigurera enheten. Du kommer att skapa en PIN-kod och en återställningsfras (frö).
3. **Säkerhetskopiera din återställningsfras**: Skriv ner din fröfras på papper och förvara den på en säker plats. Detta är din enda återställningsmetod om enheten skulle gå förlorad eller skadas.
#### Pappersplånbok
1. **Använd en offline-dator**: För att skapa en säker pappersplånbok, se till att din dator är offline och inte har varit ansluten till internet.
2. **Besök en pappersplånboks-generator**: Använd ett pålitligt verktyg som Bitaddress.org, men gör det offline. Du kan ladda ner koden och köra den från din dator.
3. **Generera nycklar**: Följ instruktionerna för att generera en ny pappersplånbok och skriv ner både den offentliga och den privata nyckeln.
4. **Skriv ut och förvara**: Skriv ut nycklarna och förvara dem på en säker plats. Tänk på att inte ha dem digitalt lagrade, eftersom det kan öka risken för stöld.
### 3. Överför kryptovaluta till din kalla plånbok
- Använd den offentliga nyckeln från din kalla plånbok för att överföra kryptovaluta från en börs eller annan plånbok.
- Kontrollera alltid att du har angett rätt offentlig nyckel för att undvika förlust av medel.
### 4. Säkerhetsåtgärder
- **Skydda dina återställningsnycklar**: Se till att dina återställningsfraser och privata nycklar förvaras på en säker plats, helst i brandsäkra och vattentäta behållare.
- **Använd inte offentliga datorer eller Wi-Fi**: För att förhindra intrång, använd endast din personliga och säkrade dator.
- **Uppdatera firmware för hårdvaruplånböcker**: Om du använder en hårdvaruplånbok, se till att hålla dess firmware uppdaterad för att skydda mot säkerhetshot.
Genom att följa dessa steg kan du tryggt skapa och använda en kall plånbok för dina kryptovalutor.
Att skapa en kall plånbok (eller "cold wallet") för kryptovaluta är ett effektivt sätt att skydda dina tillgångar från potentiella hot på nätet, såsom hackning. En kall plånbok håller dina kryptovalutor offline, vilket gör dem mycket svårare att stjäla. Här är stegen för att skapa en kall plånbok:
### 1. Välj en typ av kall plånbok
Det finns olika typer av kalla plånböcker:
- **Hårdvaruplånböcker**: Fysiska enheter (som Ledger eller Trezor) som lagrar dina privata nycklar offline.
- **Pappersplånböcker**: En pappersutskrift av dina privata och offentliga nycklar. Du kan generera dessa med verktyg som Bitaddress.org.
- **Lokal plånbok**: Programvara som du installerar på din dator och som du används offline för att skapa och lagra nycklar (t.ex. Bitcoin Core).
### 2. Skapa en kall plånbok
#### Hårdvaruplånbok
1. **Procurera en enhet**: Köp en hårdvaruplånbok från en pålitlig återförsäljare.
2. **Följ instruktionerna**: Följ installationsanvisningarna för att konfigurera enheten. Du kommer att skapa en PIN-kod och en återställningsfras (frö).
3. **Säkerhetskopiera din återställningsfras**: Skriv ner din fröfras på papper och förvara den på en säker plats. Detta är din enda återställningsmetod om enheten skulle gå förlorad eller skadas.
#### Pappersplånbok
1. **Använd en offline-dator**: För att skapa en säker pappersplånbok, se till att din dator är offline och inte har varit ansluten till internet.
2. **Besök en pappersplånboks-generator**: Använd ett pålitligt verktyg som Bitaddress.org, men gör det offline. Du kan ladda ner koden och köra den från din dator.
3. **Generera nycklar**: Följ instruktionerna för att generera en ny pappersplånbok och skriv ner både den offentliga och den privata nyckeln.
4. **Skriv ut och förvara**: Skriv ut nycklarna och förvara dem på en säker plats. Tänk på att inte ha dem digitalt lagrade, eftersom det kan öka risken för stöld.
### 3. Överför kryptovaluta till din kalla plånbok
- Använd den offentliga nyckeln från din kalla plånbok för att överföra kryptovaluta från en börs eller annan plånbok.
- Kontrollera alltid att du har angett rätt offentlig nyckel för att undvika förlust av medel.
### 4. Säkerhetsåtgärder
- **Skydda dina återställningsnycklar**: Se till att dina återställningsfraser och privata nycklar förvaras på en säker plats, helst i brandsäkra och vattentäta behållare.
- **Använd inte offentliga datorer eller Wi-Fi**: För att förhindra intrång, använd endast din personliga och säkrade dator.
- **Uppdatera firmware för hårdvaruplånböcker**: Om du använder en hårdvaruplånbok, se till att hålla dess firmware uppdaterad för att skydda mot säkerhetshot.
Genom att följa dessa steg kan du tryggt skapa och använda en kall plånbok för dina kryptovalutor.