4 855 lÀst · 101 svar
5k lÀst
101 svar
KryptotrÄden
Just det du kan đG gaidin skrev:
Ah jag förstÄr.G gaidin skrev:
Du betalar med Volvoaktier pÄ Ica....
Nej, men Volvo Àr ett företag med substans, kursen följer försÀljning och tillvÀxt.Jarlingar skrev:
Krypto saknar substans om den inte Àr anvÀndbar som valuta.
Var kan jag handla för mina kryptovalutor? Ăr det bara tulpanlökar eller Ă€r de anvĂ€ndbara? De enda stĂ€llen jag sett som tar krypto Ă€r diverse handel pĂ„ darknet med lite mer skuggiga varor.
Finns det ingen möjlighet att anvÀnda t ex bitcoin Àr jag övertygad om att de kommer att störta i vÀrde.
Behöver jag pengar sÄ sÀljer jag mina aktier i volvo och fÄr pengar till mitt bankkonto, inga konstiga frÄgor frÄn banken heller. Att lösa in sin plÄnbok frÄn bitcoin brukar dock resultera i en del problem frÄn banken.
Som sagt sÄ köpte jag lite bitcoin i form av certifikat. Handeln Àr pÄ stockholmsbörsen och jag handlar via mitt ISK sÄ det blir inte heller nÄgra 30% skatt pÄ vinsten.
Fiat har ju ÀndÄ en stat bakom sig. Har staten tillvÀxt sÄ ökar valutan sÄ lÀnge de inte trycker upp nya pengar.
USA har ju lyckats vÀldigt bra med det. Dollarn anvÀnds som valuta i vÀldigt mÄnga lÀnder och det ger USA i princip gratis lÄn till FED.
Valuta handlar mycket pÄ pÄlitlighet. Bitcoin Àr inte riktigt dÀr Ànnu och jag anar en bubbla som kan spricka nÀr som helst sÄ lÀnge bitcoin inte accepteras som handelsvaluta. I princip all handel med krypto idag Àr endast för spekulation och det blir inte hÄllbart pÄ sikt.
Det gÀller att hoppa av vid rÀtt tillfÀlle. Det kan dröja mÄnga Är men utan substans kommer bubblan att spricka till slut.
USA har ju lyckats vÀldigt bra med det. Dollarn anvÀnds som valuta i vÀldigt mÄnga lÀnder och det ger USA i princip gratis lÄn till FED.
Valuta handlar mycket pÄ pÄlitlighet. Bitcoin Àr inte riktigt dÀr Ànnu och jag anar en bubbla som kan spricka nÀr som helst sÄ lÀnge bitcoin inte accepteras som handelsvaluta. I princip all handel med krypto idag Àr endast för spekulation och det blir inte hÄllbart pÄ sikt.
Det gÀller att hoppa av vid rÀtt tillfÀlle. Det kan dröja mÄnga Är men utan substans kommer bubblan att spricka till slut.
Administrator
· SkÄne
· 6 569 inlÀgg
En trevlig grej med krypto Àr att börsen aldrig stÀnger. SÄ om du vill köpa eller sÀlja sÄ kan du göra det dygnet runt nÀr det passar dig och nÀr du har tid.
Jag tror ocksĂ„ krypto Ă€r hĂ€r för att stanna. Kanske inte blivit exakt som vi önskat - fortfarande lite för komplicerat för de allra flesta - âenklare att swishaâ - men vĂ€ldigt intressant sparform.
Jag tror ocksĂ„ krypto Ă€r hĂ€r för att stanna. Kanske inte blivit exakt som vi önskat - fortfarande lite för komplicerat för de allra flesta - âenklare att swishaâ - men vĂ€ldigt intressant sparform.
Krypto kanske kan vara hÀr för att stanna men inte mÄnga av de krypto som finns idag.
Trumpcoins och liknande Àr ju bara skrattretande. Pyramidspel.
En eller ett par valutor kommer att överleva men lÄngt ifrÄn alla.
Den mesta krypton bygger idag uteslutande pÄ spekulation. Den som lÀst en smula ekonomisk historia och Àven förstÄr grundlÀggande ekonomi vet hur det kommer att gÄ.
Trumpcoins och liknande Àr ju bara skrattretande. Pyramidspel.
En eller ett par valutor kommer att överleva men lÄngt ifrÄn alla.
Den mesta krypton bygger idag uteslutande pÄ spekulation. Den som lÀst en smula ekonomisk historia och Àven förstÄr grundlÀggande ekonomi vet hur det kommer att gÄ.
Alla.G gaidin skrev:
Det finns flertalet "Mastercard" som Àr direkt kopplade till dina bitcoin.
Butiken fÄr fiat och det dras motsvarande i bitcoin.
Hur var det med researchen...
Det Àr du som sitter pÄ svarte Petter som köpt ett papper som hÀvdar att du Àger bitcoin.
Trump Àr pro krypto.
Ni tror inte att det kommer ge ringar pÄ vattnet..
Biden sÄg till att sÀlja beslaget i bitcoin som gjordes frÄn silk road.
6.5 miljarder dollar sÄldes pÄ ett brÀde..
Gjorde inte ens en buckla i kursen....

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder