36 983 läst · 636 svar
37k läst
636 svar
Krav på laddstolpe ideell förening?
Så du tycker inte att det är väl sent att ändra regelverk? Att lyfta upp frågan långt efter att den beslutas är jag inte heller särskilt imponerad av.Nötegårdsgubben skrev:Skarp kritik: Nuvarande regering upphäver föregående regerings dumheter för långsamt!
Istället för den typen av trams skulle jag vilja ge en eloge till de föreningar och den lokalmedia som lyfte frågan och skapade opinion mot dumheterna.
Utan dem hade ingenting hänt. Nu lyssnade regeringen och reglerna drogs tillbaka tre månader innan de skulle trätt i kraft.
Av de tre perspektiven: klaga på dem som skapade reglerna, klaga på dem som drog tillbaka dem respektive hylla resningen mot reglerna tycker jag att du valt det sämsta.
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 1 601 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 1 601 inlägg
Håller medD Daniel 109 skrev:
Sen är det ju rätt fånigt att ett shoppingcenter klarar reglerna genom att sätta upp en laddare där chefens förmånsbil kan laddas med en rfid tag.
Borde krävas att iaf 2% av platserna har publik 11kW laddning till max spotpris +1:50kr/kWh.
Dom har väl interna regler.D Daniel 109 skrev:
Man får tydligen absolut inte ladda en bil från schucko uttaget.
Precis som min arbetsplats har.
Hade behov att laddning när jag körde pluginhybrid.
Men nu betalar jag inte överhuvudtaget för parkering längre och har en elbil som tar mig hemifrån och hem på en laddning jag gör hemma!
Jag kommer attr kräva att varje bosättning med mer än 100 invånare har en mack med ett pris på max 75% över gällande världsmarknadspris på bensin och diesel.
Sedan vill jag att någon tankar åt mig medans jag pillar mig i naveln och gnäller på dem som eldar runtomkring.
God Jul!
Sedan vill jag att någon tankar åt mig medans jag pillar mig i naveln och gnäller på dem som eldar runtomkring.
God Jul!
jag röstar på digmikethebik skrev:
Skaffa hybrid eller ta med elverk, jag vill inte betala för att du valt fel fordon.Attitudeswe skrev:Ok. Avstånd till mataffär kanske är ett mer rimligt mått på hur långt man skall behöva ta sig (även om man vid billaddning ju måste ta apostlahästarna hem och dit...)
Solceller finns det ingen ekonomi i. Laddar våra bilar hemmavid och får betalt för det. Problemet handlar om de fall man är mer än 20mil från sin bas.
[bild]
Håller fullständigt med dig!Attitudeswe skrev:
Sen har många laddare gått från ett pris på 0:- till ca 6kr kWh!
Vad beror det på tro?, jag förstår också att allt kan inte vara gratis men att ta sådana avgifter! Det är ocker!
Stackare, du är ledsen för att du inte får köra gratis längre, lider med dig och skickar en virtuell snuttefilt...kisumisu skrev:
Det är inte ocker, det kostar att bygga infrastruktur och användarna ska givetvis betala kostnaden.kisumisu skrev:
Attitudeswe
Husägare
· Partille
· 1 601 inlägg
Attitudeswe
Husägare
- Partille
- 1 601 inlägg
Du betalar inte för min billaddning det gör jag själv tack. Skickar utan vidare 70% av kostnaden till stadskassan i skatter också.F fribygg skrev:
Det jag vänder mig emot är ocker vid laddpunkter. Skulle du acceptera att däcken til bilen kostade 2000kr hos volvohandlaren men 2000kr om du köpte dom online och bad Mekonomen kränga på dom? Laddning kostar en faktor 10 publikt...
Jag vill inte betala för att du håller fast vid beroende av fossil energi.
Kör riktigt billigt då jag mest laddar hemma! Nu när jag har elbil!mikethebik skrev:
Var annat med hybriden.
Visst körde man fossilt sista tiden för just bensin blev billigare än att ladda för 6kr.
Men att man orkar prata om "grön omställning" med dessa priser som väldigt många ändå är tvugna att betala.
Men det här tycker väl alla fossilbilister är bra för att det ej blir nån omställning.
Nåja jag behöver ingen snyftefilt.
Fick min elbil billigare än motsvarande pluginhybrid begagnat. Är väl just att många har inte laddmöjligheter och får en bil som går billigt på bensin.
Redigerat: