RoTe
Det är väl bara att betala. Hur ska butiken veta att köparen tagit del av deras korrespondens? Enda problemet är ju om TS svarat...
 
  • Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
Fanns det inget modellnummer/typbeteckning listat på hemsidan? Om ja så gäller ju avtalet köp av just den produkten, och den vara du nu fått istället är butikens. Vägrar du lämna tillbaka är det typ olovligt förfogande.
 
A Alexander HB skrev:
Fanns det inget modellnummer/typbeteckning listat på hemsidan? Om ja så gäller ju avtalet köp av just den produkten, och den vara du nu fått istället är butikens. Vägrar du lämna tillbaka är det typ olovligt förfogande.
Nej, inga nummer eller liknande.
Produkten har ett namn, och valen som går att göra är färg.

I samma produkt går färg att välja, och där är det olika pris för olika färg helg enkelt
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Oops, då äger väl säljaren fortfarande varan...
Det är köpt via klarna, och betalningsmottagaren är klarna ifall det har någon betydelse.
Ordern innehöll fler produkter
 
RoTe RoTe skrev:
Det är väl bara att betala. Hur ska butiken veta att köparen tagit del av deras korrespondens? Enda problemet är ju om TS svarat...
Pratat i telefon med dom då dom ringde.
Meddelade att jag tyckte det lät konstigt och skulle fundera
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
RoTe
Haha så klart att du pratat med dom... Suck
 
  • Haha
  • Gilla
preben89 och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Haha så klart att du pratat med dom... Suck
Dom ringde upp mig, kan ju inte bara kasta på luren :)

Jag vill dock hävda att dom marknadsfört produkten som senaste modellen och inget annat.
Det framgår inte någonstans att något annat gäller, och den listas även på prisjakt som detta.
 
  • Gilla
redep och 1 till
  • Laddar…
K Kanelbullen123 skrev:
fakturan kom och är inlagd för betalning på förfallodatum.
Det du skulle kunna göra är att betala på direkten. Efter detta kan man bara backa transaktionen om försäljningspriset uppenbart är fel.

När du nu fått ett samtal så leta rätt på numret i samtalslistan och välj blockera. Efter detta så är problemet löst.

Att försöka backa transaktionen när ena parten inte vill det är i praktiken omöjligt under de omständigheter som beskrivs.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
wildeside
Ring konsumentverket för råd om vad som gäller
 
  • Gilla
SusoDus och 4 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Ring verket för råd om vad som gäller
Konsumentverket?

Drog ett mail till konsumentrådgivaren i kommunen
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
wildeside
K Kanelbullen123 skrev:
Konsumentverket?

Drog ett mail till konsumentrådgivaren i kommunen
Ja så ska det stå. Älskar autokorrigering en ibland😂
 
  • Gilla
nicklasf och 1 till
  • Laddar…
K Kanelbullen123 skrev:
Nej, inga nummer eller liknande.
Produkten har ett namn, och valen som går att göra är färg.

I samma produkt går färg att välja, och där är det olika pris för olika färg helg enkelt
Kan du länka till aktuell varusida?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Så du har beställt en Joolz geo 3 duo och fått en sådan?

Trots @RoTes roliga uppmaningar om att sluta prata med dem skulle jag nästan säga motsatsen, att här kan du nog trolla säljaren nästan hur mycket du vill utan att riskera något. Man skulle exempelvis glatt kunna svara att man fått vad man beställt och är nöjd, men ändå undrar vilken grund de skulle vilja ändra/omförhandla köpet på.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 11 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så du har beställt en Joolz geo 3 duo och fått en sådan?

Trots @RoTes roliga uppmaningar om att sluta prata med dem skulle jag nästan säga motsatsen, att här kan du nog trolla säljaren nästan hur mycket du vill utan att riskera något. Man skulle exempelvis glatt kunna svara att man fått vad man beställt och är nöjd, men ändå undrar vilken grund de skulle vilja ändra/omförhandla köpet på.
Det stämmer precis med vad jag tycker.

Märker ingen skillnad alls mot vad jag beställt och fått, har även registrerat den hos tillverkaren för 10års garanti utan några krusiduller
 
  • Gilla
Dowser4711 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.