38 320 läst · 228 svar
38k läst
228 svar
Konsumenträtt butik hävdar felleverans
Fanns det inget modellnummer/typbeteckning listat på hemsidan? Om ja så gäller ju avtalet köp av just den produkten, och den vara du nu fått istället är butikens. Vägrar du lämna tillbaka är det typ olovligt förfogande.
Nej, inga nummer eller liknande.A Alexander HB skrev:
Produkten har ett namn, och valen som går att göra är färg.
I samma produkt går färg att välja, och där är det olika pris för olika färg helg enkelt
Det du skulle kunna göra är att betala på direkten. Efter detta kan man bara backa transaktionen om försäljningspriset uppenbart är fel.K Kanelbullen123 skrev:
När du nu fått ett samtal så leta rätt på numret i samtalslistan och välj blockera. Efter detta så är problemet löst.
Att försöka backa transaktionen när ena parten inte vill det är i praktiken omöjligt under de omständigheter som beskrivs.
Absolut.A Alexander HB skrev:
Den färgen finns inte längre kvar men motsvarande går att se nedan
https://m.babyv.se/sv/articles/2.161.20347/joolz-geo3-duovagn-navy-blue
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 607 inlägg
Så du har beställt en Joolz geo 3 duo och fått en sådan?
Trots @RoTes roliga uppmaningar om att sluta prata med dem skulle jag nästan säga motsatsen, att här kan du nog trolla säljaren nästan hur mycket du vill utan att riskera något. Man skulle exempelvis glatt kunna svara att man fått vad man beställt och är nöjd, men ändå undrar vilken grund de skulle vilja ändra/omförhandla köpet på.
Trots @RoTes roliga uppmaningar om att sluta prata med dem skulle jag nästan säga motsatsen, att här kan du nog trolla säljaren nästan hur mycket du vill utan att riskera något. Man skulle exempelvis glatt kunna svara att man fått vad man beställt och är nöjd, men ändå undrar vilken grund de skulle vilja ändra/omförhandla köpet på.
Det stämmer precis med vad jag tycker.Nötegårdsgubben skrev:Så du har beställt en Joolz geo 3 duo och fått en sådan?
Märker ingen skillnad alls mot vad jag beställt och fått, har även registrerat den hos tillverkaren för 10års garanti utan några krusiduller