103 217 läst · 317 svar
103k läst
317 svar
Kommunen vill jag flyttar 15 år gammal lekstuga
Ja
Ja de kan ålägga dig att ta bort din egendom från marken, deras mark är deras mark. Vi fick riva en gigantisk pool ett par år efter vi köpt en villa, för den gick en halvmeter in på kommunens mark, och den gick inte att flytta in. Vi fick tillslut ersättning från säljarna, de som byggt poolen utan att ha haft koll på fastihetsgränsen.F Fredrikkarlsson1992 skrev:Jag flytta in 2017 i mitt hus.
Det har varit en lekstuga på tomten här så länge min granne kan minnas, alltså minst 15-20 år.
Idag ville min kommun att jag skulle ta bort lekstugan eftersom den stod på deras tomt som jag inte hade en aning om att den gjorde.
Har dom rätt att be mig göra det?
Jag har ingenstans att flytta den till MIN tomt eftersom när jag kika på var tomtgräns faktiskt gick så blev "min" tomt 50% mindre ish helt plötsligt, jag fick heller inte ha kvar några egendom saker på deras mark eller klippa gräset..
Där min tomt är finns det inget speciellt, det är bara egentligen konstigt att tomten inte sträcker sig hela vägen till slänten (en mega gropp).. Kommunen äckliga parasiter
Nån som vet vad för regler och lagar som gäller om just detta?
Kan dom tvinga mig att ta bort den efter så många år? Eller får dom isåfall ta bort det själv? Kan jag få böter för något jag inte har gjort?
Det var jag som påstod att alla fastigheter på Hemnet har karta över fastigheten med markerade gränser. Då påstod du att många inte har det.N Niq skrev:Tydligen verkar många missförstå mitt inlägg. Men jag kommenterade inte om gränserna finns på hemnet eller någon annanstans. Jag menade att kommentera det att som en del andra förstått.
Att som spekulant kollar man naturligtvis dessa gränser på hemnet.
Min kommentar till det är att det verkar vara många som inte kollar var gränserna går. Jag har inga länkar som bevisar något sådant det är en uppfattning jag fått av att läsa bla. på BH. Du får själv söka i forumet eller på nätet efter sådana inlägg.
Kanske jag har fel men tycker ofta det diskuteras var någon gräns går.
Så, då kanske du trots allt håller med om att ts sannolikt fått information om fastigheten och en karta när hen köpte den för 7 år sedan?
Det är Jordabalken som styr det härF Fredrikkarlsson1992 skrev:Jag flytta in 2017 i mitt hus.
Det har varit en lekstuga på tomten här så länge min granne kan minnas, alltså minst 15-20 år.
Idag ville min kommun att jag skulle ta bort lekstugan eftersom den stod på deras tomt som jag inte hade en aning om att den gjorde.
Har dom rätt att be mig göra det?
Jag har ingenstans att flytta den till MIN tomt eftersom när jag kika på var tomtgräns faktiskt gick så blev "min" tomt 50% mindre ish helt plötsligt, jag fick heller inte ha kvar några egendom saker på deras mark eller klippa gräset..
Där min tomt är finns det inget speciellt, det är bara egentligen konstigt att tomten inte sträcker sig hela vägen till slänten (en mega gropp).. Kommunen äckliga parasiter
Nån som vet vad för regler och lagar som gäller om just detta?
Kan dom tvinga mig att ta bort den efter så många år? Eller får dom isåfall ta bort det själv? Kan jag få böter för något jag inte har gjort?
den korta versionen blir att du tyvärr har en grej på annans mark som inte kan anses viktig för din fastighet
Misstänker att du kommer undan ”böter” ifall du följer kommunens uppmaningar.
Det blir nog inga böter men i värsta fall kan det landa i kostnader som du får ta
Oj. Herre gud. En radhusfacist!😁F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Du har ungarna i löplina, så de inte stöter på den farliga naturen? 😀 Nä. Släpp ut dom på lösdrifrgift istället. Huggormar. Vilket trams.
När du såg marken du köpt. Slog det dig aldrig in, fören nu? -Fan vad mycket mark 810 m2 är! Med eller utan karta, är det helt obegripligt hur man ka undgår det.
Jag undrar om du inteskojar med oss?
Om inte. Gör ingenting! Ja. Förutom att inte skrämma upp dina barn för alla naturfaror. Rötter, grenar, grodor, myror, heffaklumpar och vildvittror.
Sitt still i båten. Har du tur går Batiktjänstehenpersonmannen i pension snart.
Redigerat:
Har jag aldrig hört.Fotografen skrev:
Vem skulle påstå något sådant?
Bra för miljön och biologisk mångfald, absolut, men klimatet, knappast. Har aldrig hört något sådant argument.
Det låter som ett av de påhitt klimatförnekare använder sig av för att förlöjliga de som försöker göra något åt problemet. De har ju inga riktiga argument så de hittar på saker i stället.