Alfredo Alfredo skrev:
Fast nu var det brännässlor jag kommenterade.
Fattar. Men ville skoja lite. TS har ju redan fått svar på sin fråga.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det nässlor jag känner till är inga djur. 😉
Var skrev jag djur i mitt inlägg före nässlor?

K Kriss Marc skrev:
Var skrev jag djur i mitt inlägg före nässlor?
Du kommenterade ”Huggormar är dom enda giftiga djuren i Sverige.” och då är det naturligt att tolka det som att du syftar på djur.

• Haha
sysmali och 2 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Tror du att vildvuxet gräs är bra för klimatet?
Aldrig hört talas om biologisk mångfald?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja det är antagligen bättre för biologisk mångfald att låta det växa än att göra gräsmatta av det. Och oavsett det är det helt irrelevant, du har inget för att göra ändå.
TS blev antagligen kränkt av kommunens kaxiga handläggare och när han insåg som egen tabbe.
Tecknad bild med en skadad man på marken och två figurer som bär honom in på en avdelning märkt "Hurt Feelings Unit". En sjuksköterska står vid dörren och ser chockad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
L lat skrev:
Aldrig hört talas om biologisk mångfald?
Jo, men vad har det med klimatet att göra?

Precis som jag skrev så gynnar det biologisk mångfald men knappast klimatet.

Grannens Häck
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Sköter dom sin mark? Dom har inte varit där sen jag flyttat in 2017. Hur kan dom sköta sin mark?
Dom har aldrig varit där, den mark som är deras är helt igenväxt. Hur kan du veta att dom sköter sin mark? Har du varit där och tittat ?
Vad är definitionen på att sköta mark menar du?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Tack för alla svar i tråden 👍❤️

• Gilla
granis70 och 2 till
  • Laddar…
V VirtuosNilsson skrev:
Det är Jordabalken som styr det här
den korta versionen blir att du tyvärr har en grej på annans mark som inte kan anses viktig för din fastighet
Misstänker att du kommer undan ”böter” ifall du följer kommunens uppmaningar.
Det blir nog inga böter men i värsta fall kan det landa i kostnader som du får ta
Nej och åter nej!
TS har inget som helst ansvar för lekstugan då han inte har byggt den där och inte heller har köpt den. Han har köpt SIN fastighet med det som finns på den, inget annat.
Ska kommunen kunna driva detta måste de bevisa att TS äger lekstugan. Det torde bli väldigt svårt.

• Gilla
  • Arg
ylven och 6 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Tror du att vildvuxet gräs är bra för klimatet?
Nej det har inte med klimat att gör men väl biologisk mångfald.

S Saxdaling skrev:
Nej och åter nej!
TS har inget som helst ansvar för lekstugan då han inte har byggt den där och inte heller har köpt den. Han har köpt SIN fastighet med det som finns på den, inget annat.
Ska kommunen kunna driva detta måste de bevisa att TS äger lekstugan. Det torde bli väldigt svårt.
Så du har läst köpekontraktet?
Du har läst/hört konversationen mellan TS och kommunen?

• Gilla
Daniel 109 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nej då, det har säkert samma uppfattning. De menar bara att TS får plocka bort sin lösa egendom från deras mark.
Hur menar du skulle kommunen veta att TS har köpt lekstugan?

L Lasse Holmström skrev:
TS verkar tycka att stugan är/var hans under i vart fall 7 år sedan han köpte fastigheten och har väl råka erkänna det i kommunikationen med kommunen.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
L Lasse Holmström skrev:
Vad sägs om ett samtal i stil med:
- Hej, jo det var från kommunen. Rakt söder om ditt hus på Husvägen 137 står det en lekstuga, är det din?
- Den röda med blå knutar? Jo den är vår, hur så?
- Ehm jo, det är så att den står 14 meter in på kommunal mark. Det ser även ut som att du klippt gräset på en stor del utanför din fastighet. Kan du se till att plocka bort lekstugan och sluta klippa gräset.

• Gilla
Nissepurjo och 2 till
  • Laddar…
M Megaforce skrev:
Det är bara lösöre som finns inom fastigheten som omfattas. Står något utanför fastigheten så måste det specificeras.
Precis.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.